Dikke ontstoken voet, zomaar opeens...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Dikke ontstoken voet, zomaar opeens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 17:14

Wat een rare ziekte is, overkomt mij weer :+

eergisteren voelde ik een klein boebeltje op de wreef van m'n voet. Dacht zelf aan een muggebeet. Niets ergs dus, dacht ik...

Gisteren stond ik op met een paarse plek op de plaats van het bobbeltje, dacht dat ik misschien onbewust iets had laten vallen op m'n voet, want het deed best pijn. Mijn voet was toen 2x zo dik als normaal

Vandaag toch maar gaan werken, wou de baas niet vervelend maken omdat er net een nieuw meisje is begonnen dat ik moet opleiden, maar hij heeft me naar huis gestuurd omdat hij vond dat het zo niet verder kon. Dus thuisgekomen, dokter van wacht gebeld, en die zei me heel leuk dat mijn voet eruit zag alsof die aan het afsterven was :')

Blijkt dat er op onze voeten bacteriën zitten, soms vermeerderen die en soms krijg je dan het gevolg dat de bacteriën onderhuids geen zitten en dus alles aantasten wat ze tegenkomen.

Mijn voet ziet nu dus 4 x zo dik en is blauw/paars/zwart en niet om aan te zien. Ik wou normaal wachten tot maandag omdat het dan eenmaal gemakkelijker is om naar de HA te gaan, maar de HA verzekerde me dat als ik zolang had gewacht, ik iets te zien zou krijgen dat ik niet gewild zou hebben. Namelijk een opgezwollen voet, enkel, onderbeen, bovenbeen en nog eens 40 graden koorts erbovenop.

Al bij al een klein horrorverhaal.

Dus goede tip! Beter te snel naar de HA dan te laat! Zelfs iets onschuldigs kan iets erg zijn!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:16

Hmm je maakt me wel een beetje bang .. kwam er zonet achter dat ik een ontstoken teen heb. Waarschijnlijk een blaar die is gaan ontsteken oid ..

Maar hoe nu verder met je voet? Heb je iets van medicijnen oid? :(:)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:19

Zwart zelfs? Brr..
Ik had een paar maanden geleden ook ineens een ontzettend dikke voet, bij mij bleef het bij vuurrood en paars, maar klom inderdaad op naar de enkel en onderbeen en die 40 graden koorts haalde ik ook. Bij mij noemde de HA het wondroos. Vervolgens kreeg ik nog een allergische reacite op de penicilline die ze voorschreef :7

Beterschap met je pootje :(:)

Ragdollcat

Re: Dikke ontstoken voet, zomaar opeens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:21

Beterschap met je voet.

Eng zeg.

Ben benieuwd hoe het verloopt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 17:21

Ik moet aerius nemen tegen de allergische reactie die ik krijg van de bacterie, en aerguentin of zoiets, tegen verdere ontsteking.

Het rare is, ik heb geen wondje oid! Jij kan bvb je wond goed ontsmet houden, dan krijg je zeker geen infectie, maar bij mij staat het er gewoon :'(

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:09

klinkt een beetje als jicht?

sterkte met je voet ;)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:20

Ik had ook geen wondje.... Niks te zien. Bovenop mijn voet was het wat gevoelig, alsof je schoen/sok geschuurd had of zo. Soms was mijn voet een beetje dik, maar ach het was warm.
Totdat inees: Buitenaards van formaat, een rare kleur en zelf was ik ook niet lekker: Wondroos. Man, ben nog nooit zo ziek geweest als toen. Gelukkig hielpen de antibiotica (amocxilinne clavulaanzuur) en de koortsremmers goed en was het met een week een heel eind over.
Bij mij ontstond het, doordat ik ruim een half jaar eerder een ongeluk had gehad op mijn scheenbeen. Daardoor waren de lymfebanen beschadigd en werd het vocht(=voedingsbodem voor de bacterien) niet goed meer afgevoerd.
Na de wondroos bleef ik maar kwakkelen, mijn voet bleef dik en pijnlijk, ondanks dat er geen infectie meer inzat. Na een aantal wkn de deur bij de ha platgelopen te hebben, stuurde ze me naar de fysio. Voor lymfedrainage.
Dat heeft super geholpen! Je krijgt lymfetape om je been, die zorgt ervoor dat het vocht afgevoerd wordt en de je lymfebanen die niet beschadigd zijn, worden gestimuleerd het werk van de beschadigde over te nemen.
Na wondroos moet je je voet goed in de gaten houden! Wees bedachtzaam op kloofjes, wondjes, zwemmersexceem, voetschimmel enz. Elke kleine beschadiging (die je zelf niet ziet) is genoeg om de bacterien weer hun zin te geven!
En zorg dat je weerstand op peil blijft, geeft die bacterien niet de kans om nog een keer je voet over te nemen! ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:01

oei, dat klinkt als een héél langdurige ziekte... En binnen 4 weken ga ik naar spanje... Ik hoop dat het tegen dan weg is, zal maar al zalfjes gaan halen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 06:35

chipieke schreef:
oei, dat klinkt als een héél langdurige ziekte... En binnen 4 weken ga ik naar spanje... Ik hoop dat het tegen dan weg is, zal maar al zalfjes gaan halen!

Als het echt wondroos is, dan blijven die bacterien en de kans op nog een keer wondroos je hele leven aanwezig! 1 keer gehad, betekend KANS op nog een keer....Dan moet je gewoon zorgen dat je wat betadine of sterilonzalf oid meeneemt op vakantie. Heb je een kloofje of wondje op je voet, kun je het meteen ontsmetten!
Maar wat is het bij jou? Het kan ook een infectie zijn van een beet van een insect oid, wat je niet gemerkt hebt? Omdat je het over een muggenbult had? Ook daar kun je wondroos van krijgen, maar wat is het dan bij jou?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:02

de huisarts heeft het gezegd maar ben het ondertussen al vergeten :+ Met hun medische termen ook :') Ik weet alleen dat het een ziekte is die je altijd kunt krijgen, over heel je lichaam, en dat het iets is dat heel lang duurt voor het echt volledig weg is.