eergisteren voelde ik een klein boebeltje op de wreef van m'n voet. Dacht zelf aan een muggebeet. Niets ergs dus, dacht ik...
Gisteren stond ik op met een paarse plek op de plaats van het bobbeltje, dacht dat ik misschien onbewust iets had laten vallen op m'n voet, want het deed best pijn. Mijn voet was toen 2x zo dik als normaal
Vandaag toch maar gaan werken, wou de baas niet vervelend maken omdat er net een nieuw meisje is begonnen dat ik moet opleiden, maar hij heeft me naar huis gestuurd omdat hij vond dat het zo niet verder kon. Dus thuisgekomen, dokter van wacht gebeld, en die zei me heel leuk dat mijn voet eruit zag alsof die aan het afsterven was

Blijkt dat er op onze voeten bacteriën zitten, soms vermeerderen die en soms krijg je dan het gevolg dat de bacteriën onderhuids geen zitten en dus alles aantasten wat ze tegenkomen.
Mijn voet ziet nu dus 4 x zo dik en is blauw/paars/zwart en niet om aan te zien. Ik wou normaal wachten tot maandag omdat het dan eenmaal gemakkelijker is om naar de HA te gaan, maar de HA verzekerde me dat als ik zolang had gewacht, ik iets te zien zou krijgen dat ik niet gewild zou hebben. Namelijk een opgezwollen voet, enkel, onderbeen, bovenbeen en nog eens 40 graden koorts erbovenop.
Al bij al een klein horrorverhaal.
Dus goede tip! Beter te snel naar de HA dan te laat! Zelfs iets onschuldigs kan iets erg zijn!