rare knobbel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

rare knobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:41

Nouja, ik heb dus ergens een knobbel. :+
Op een plek vlakbij mn lies zegmaar, niet zo'n heel prettig idee, details laat ik maar achterwegen. :+
Het is hard, niet beweegbaar, en het zit er al best wel lang. Ik heb t idee dat het nu ietsje groter is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Via google kom ik eigenlijk alleen op borstknobbels uit, wat dit dus niet is.
Eigen dokter is op vakantie, zie ik al elke maand (heb altijd wel weer wat), etc. dus eigenlijk nog niet echt het lef verzameld om erheen te gaan.
Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:44

heb je toevallig een paar ingegroeide haartjes down-under of ergens iets van een ontsteking? misschien opgezette lympfeklieren/knopen of hoe die dingen ook maar heten. Heb ik ook wel eens hoewel dat wel een beetje te bewegen is geloof ik.
Hoe groot is de knobbel? Want die die dan bij mij in de lies zit is misschien zo groot als een doperwt, niet zo groot dus en is eigenlijk ook met een paar dagen/weekje wel weer verdwenen.
Als je het niet vertrouwd naar de dokter gaan als die van vakantie terug is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:47

Heb ik ook aan gedacht, maar lijkt me als het ingegroeide haartjes zijn, het niet een paar maanden blijft zitten?
En het doet verder ook geen pijn oid, en dan zou er toch wel iets van vocht/viezigheid uitkomen (Soort puis idee)? Of ben ik nou heel raar aan het denken?
edit; volgens mij zitten er niet echt lymfeklieren op die plek. Het ligt zeg maar tegen de huid aan (eronder, niet 'op' de huid), en is inmiddels een slag groter dan een doperwt.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 08-08-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:47

heb ik ok vaak maar zijn dan opgezette klieren! niks erges! zijn gewoon onderhuids!

absque_dubio

Re: rare knobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:49

Oke, en gaat dat ook weg? Want vind het niet zo prettig dat daar een knobbel zit. :)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:54

Als het er al een paar maanden zit en groeit, zou ik wel even naar de huisarts gaan. Met vage knobbels geen risico's lopen, better safe then sorry.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:54

die klieren zitten wel wat dieper en doen ook zeer, in ieder geval bij mij wel en het is met een paardagen/weekje echt wel weer weg. En er komt niets uit, is gewoon ver onderhuids.

Ik zou toch maar naar de dokter gaan als ik jou was, die weet misschien sneller wat het is, kunnen we zo ook niet beoordelen :)

absque_dubio

Re: rare knobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:03

Snap dat jullie het niet kunnen beoordelen, maar hoopte dat jullie iets met mijn 'beschrijving' konden, en misschien ideeen hadden wat het zou kunnen zijn. :)
Denk dat ik maar moed ga verzamelen om idd naar de dokter te gaan.. Maar ideeen zijn dus nog zeker welkom! Graag zelfs.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:04

Ik zou voor de zekerheid gewoon even langs je arts gaan. Daar heb je hem tenslotte voor ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:05

Misschien een liesbreuk?
Daarvan krijg je volgens mij ook een bobbel
Kan zijn dat ik fout zit
Anders kun je wel ff op wikipedia kijken

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:04

Met deze knobbel moet je gewoon naar de dokter gaan. Beter safe then sorry!

9/10 kansen is het inderdaad een ingegroeid haartje, ontstoken talgkliertje, ... maar 1/10 is het iets anders wat verder moet onderzocht worden.
Zit de knobbel op een plaats waar schaamhaar zit? Scheer je je? Dan zijn allemaal factoren die meespelen. Maar de dokter weet dit het best en kan je ook best zeggen wat je kan/moet doen!
Veel succes en hopelijk lezen we hier binnenkort wat het was!