Paardenmelk en psoriasis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Paardenmelk en psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 15:11

Ik lees wat goede verhalen over paardenmelk en klachten m.b.t. psoriasis. Ik heb van dit laatste niet heel veel last, maar wel een lelijke plek op mijn elleboog die met hormoonzalf niet weg wilt.

Het toeval wilt dat mijn merrie momenteel zat melk geeft.

Ik bedenk me ineens dat 1 en 1 gerust 2 kan zijn, alhoewel het idee mijn eigen merrie te melken een beetje vreemd is.

Wie heeft er ervaring met dergelijke verse paardenmelk en in welke hoeveelheden zou ik dit moeten drinken?

cheeky

Re: Paardenmelk en psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:19

Hey,

Ik heb stage gelopen voor een jaar bij de paardenmelkerij. Het is het proberen waard! Mijn stage begeleidster had zelf ook last van eczeem enz, en zij is het toen ook gaan proberen, en met succes.

Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan, en paardenmelk schijnt er goed te zijn voor huid aandoeningen, voral eczeem, schimmels en andere soorten aandoeningen. Ik zelf heb het ook een tijdje gebruikt, alleen dan voor mijn darmen waar ik altijd mee loop te klojooen.. ;) Na ongeveer 2 weken merkte ik verschil, ik weet niet hoe snel je dat met de huid merkt.

Maar probeer het!! ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:17

Mijn ervaring met paardenmelk (maar dan bij eczeem) is dat het een tijdje goed werkt en daarna niet meer.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:21

ik heb zelf ook exzeem, en een paar jaar geleden heb ik poberen paardenmelk te drinken(was toen 10/11 ofzo) maar ik kreeg het echt neit weg. Ik vond het zoo vies. Ik heb het een weekje volgehouden, en het werkte al wel een beetje

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:34

Hoeveel zou je moeten drinken dan? 1 glas per dag?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:52

Ze zeggen 250ml per dag (is 1 zo'n flesje, hoe het met de capsules en/of poeder zit weet ik niet).

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:40

Mijn vader heeft ook een tijd paardenmelkzalf gebruikt op zijn psoriasis. Zolang hij het gebruikte was het verdwenen. Toen hij ermee stopte kwam het terug. Het is dan toch de moeite van het proberen waard.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 00:06

Alep/Aleb producten schijnen ook goed te helpen!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:31

flyfly schreef:
Mijn vader heeft ook een tijd paardenmelkzalf gebruikt op zijn psoriasis. Zolang hij het gebruikte was het verdwenen. Toen hij ermee stopte kwam het terug. Het is dan toch de moeite van het proberen waard.

Bij mij hetzelfde :j maar dan met capsules. Ik had het overal, ik zat echt helemaal onder en dat is niet fijn op je 16e :) Toen ik paardenmelk capsules ging gebruiken werd het veel minder en het verdween helemaal. Maar ik ben gestopt :n niet heel slim want nu zit ik weer helemaal onder, en nu ben ik dus weer begonnen en heb ik mezelf voorgenomen om het te blijven slikken.

Paardenmelk capsules werken wel, de creme niet..