Psoriasis + paardenmelk capsules

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Psoriasis + paardenmelk capsules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:17

Ik slik al heel lang paardenmelk capsules. Heb 2 jaar terug hele dozen ingeslagen via Equilac. 2 jaar later zijn ze nog niet op, zoveel heb ik er gekocht := Maar ik ben nu ook helemaal van me Psoriasis (huidziekte) af, ik zat helemaal van top tot teen onder, maar nu gelukkig niet meer.

Nu heb ik strippen met capsules liggen van 2 jaar geleden, en ik zie dat deze capsules er anders uitzien dan de nieuwe. Er zitten zwarte spikkels in, terwijl die nieuwe capsules egaal beige zijn. Een hele lastige vraag, maar zou dit goed zijn? Ik heb al contact gehad met Equilac, en die vertelde me dat capsules die over datum zijn niet gevaarlijk zijn om te slikken, en dat de capsules eigenlijk nog veel langer houdbaar zijn dan de datum aangeeft (+- 4 jaar na aankoop). Alleen ik vertrouw het niet zo.. zou zonde zijn, want het zijn nog 8 strippen waar ik maanden mee kan doen!

Wie heeft het antwoord, of heeft de oudere capsules ook nog? Ik kan me niet herinneren dat er spikkels in zaten. :+

Edit;
Voor degenen die niet weten wat ik bedoel heb ik maar ff een foto gemaakt :P
Afbeelding

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:04

Niemand? -O-

Smystique

Re: Psoriasis + paardenmelk capsules

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:33

Zaten die spikkels er al op of zijn ze erop gekomen? Als ze er al op zaten (toen je ze gekocht hebt toendertijd) zou ik me niet druk maken, anders wel :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:42

Ik slik ze nog steeds, ook die gespikkelde. Ik voel me prima en ze werken nog steeds zuiverend, ik weet niet of die spikkels er al op zaten toen ik ze kocht, maar voor zover ik weet zitten die spikkels er al heel lang..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:55

Bij capsules is het juist zo dat wat erin zit de werkende stof is. Dus het omhulzel kan helemaal zwart zijn als het ware, als de binnnenkant maar goed is.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:00

K zou me niet te druk maken dan, zeker als de fabrikant zegt dat ze nog goed zijn, als alles nog luchtdicht zit...capsule is van gelatine en dat bederft/beschimmeld niet zomaar....

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:03

Als je ze al een tijdje gespikkelt slikt dan en je merkt er niks van dan zal dat ook wel niet meer komen.

Wel heel bijzonder dat je van je Psoriasis af raakt zo! Waar paarden allemaal goed voor zijn.... :D

Er zijn mensen die lopen al 20 jaar ziekenhuis in ziekenhuis uit en die hebben het nog.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:42

even oftopic

maar wat zijn de bijweringen van deze capsules?
mijn vriend heeft ook de erstigste vorm van psoriasis helaas.
licht therapie slaat wel aan maar dat is ook het enigste.
hij durf niet zo goed capsules te slikken omdat hij bang is voor bijwerkingen.
vissjes en paardenmelk en alle zalfje,s en kwaksels helpen niet.
teer ook niet en zo kan ik wel even doorgaan....

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:46

mijn vriend heeft het ook in erge mate spijtig genoeg...

maar als de fabrikant zegt dat het goed is.. zou ik je er niet al te druk om maken.. ik weet wel dat als je medicijnen (Zalfjes) Gebruikt over de gebruiksdatum.. dat het niet gevaarlijk is maar de werking langzamer hand minderworden..
ik zou je dus niet druk maken.. en het gewoon gebruiken...

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:52

waar kun je het kopen?
ook bij een drogist?miss toch maar proberen of dit iets is.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 12:05

Het werkt wel. Alleen de eerste 3 maanden word het alleen maar erger, dat is een kwestie van volhouden. Ik kan nu zelf ook niet meer volhouden :+ en het jeukt nu als een gek, gelukkig doet het geen pijn. Ik was er helemaal van af, maarja, net als de pil slik ik deze capsules ook (weer) onregelmatig en je begrijpt al dat dat niet werkt :') Maar de bijwerking is dus: dat alle onzuiverheden en huidziektes die je hebt de eerste 3 maanden veel erger word, zoals Psoriasis en puistjes. Ik vind het niet zo erg :) maar ik snap wel dat mensen die het voor het eerst slikken zich kapot schrikken en gelijk stoppen, terwijl dat niet de bedoeling is. Want dat het bij paardenmelk capsules erger word is juist een heel goed teken dat je lichaam er op reageert. Ik was met +- een jaar van bijna alle psoriasis af.

Je kan het kopen bij Equilac. Naast alle shampoo'tjes, gezichtcremetjes, en zeepjes :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:33

O dit is wel een erg interessant topic, want sinds dec. vorig jaar wordt ik geteisterd door psoriasis en zit inmiddels helemaal onder. (gelukkig niet op mijn handen en in mijn gezicht). Ik ben de verschrikkelijke zalven van de dermatoloog zo zat dat ik echt op zoek wil naar alternatieven.

Wat moet ik me voorstellen bij de verergering de eerste maanden. 2x zo erg 10x zo erg? Als de jeuk namelijk nog erger wordt dan slaap ik echt niet meer en hoe hou je dat een aantal maanden vol.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 05:57

CrazyCat schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij de verergering de eerste maanden. 2x zo erg 10x zo erg? Als de jeuk namelijk nog erger wordt dan slaap ik echt niet meer en hoe hou je dat een aantal maanden vol.

Verergering .. ik denk wel dat het in het begin eventjes 10x zo erg is. Ik ben gestopt met die hormoon zalven, maar sinds ik dat heb gedaan verga ik ook van de jeuk :( niet normaal. Maar ik gebruik de capsules nu weer in combinatie met dode zee behandellotion, en nu gaat het weer stukken beter :) Dat het erger word maakt me niet echt uit, maar de jeuk wel :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:21

Welke dode zee lotion gebruik jij? Ik gebruik wel al de dode zee shampoo en douche gel van de tuinen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:29

Dus bij jou werkt het wel?
Ik hoor er zoveel verschillende verhalen over dat ik er tot op heden niet aan ben begonnen. Maar nu begin ik te twijfelen.

Maakt het trouwens uit waar je ze koopt (ik zie op internet verschillende aanbieders)? Ik mag toch aannemen dat de samenstelling gelijk is?

En on-topic: ik neem aan als de fabrikant zegt dat het geen kwaad kan, dat je ze dan wel kunt blijven gebruiken.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:09

CrazyCat schreef:
Welke dode zee lotion gebruik jij? Ik gebruik wel al de dode zee shampoo en douche gel van de tuinen.

Ik gebruik speciale behandel lotion van puur dode zee, dus geen andere samenstelling of verdunning (zit in shampoo en douche gel wel). Ik heb die van het merk Zarqa, pas wel op, het bijt ontzettend op Psoriasis! Ik heb wondjes waarvan ik niet eens wist dat ik ze had hahaha.

Misterylady schreef:
Maakt het trouwens uit waar je ze koopt (ik zie op internet verschillende aanbieders)? Ik mag toch aannemen dat de samenstelling gelijk is?

Ik denk niet dat het uitmaakt van welk merk je ze koopt :) alleen wel kwa prijs. Mijn moeder heeft wel weer gemerkt dat Vitaforce(horse)?! weet niet precies hoe die capsules heette iets minder snel werkt dan Equilac, maar dat kan natuurlijk ook tussen d'r oren zitten.