Niks haalt iets uit. Nu wil ik dus graag een MRI-scan op aanraden van mijn huisarts. Niet omdat ik zeker weet dat er iets op te zien is, maar zodat ik in ieder geval 100% zeker weet dat het niet aan mijn meniscus of kruisband o.i.d ligt en dat ik niks erger maakt door behandelingen. Voornamelijk voor uitsluitsel dus. Mijn huisarts en fysio zijn het hiermee eens, maar de enige die mij die MRI-scan kan geven is een orthopeed en de enige die me door kan verwijzen naar een orthopeed is mijn sportarts. Maar zij wil nu 2 maanden gaan optrainen, iets wat ik bij een andere fysio al 7 maanden heb gedaan en wat niks heeft uitgehaald.
Bovendien ben ik het spuugzat om maar dingen te doen op basis van giswerk. Ik wil gewoon eerst duidelijk weten wat er is, of in ieder geval dingen uitsluiten, en op basis daarvan een behandeling zoeken.
Ik doe nu 1,5 jaar wat artsen aanraden op basis van "misschien is het dit of dat".
Ik vind het persoonlijk niet echt gezond dat ik op mijn 18de al volledig gestopt ben met sporten, terwijl sporten voor de blessure dagelijkse kost was. Ik heb ontslag moeten nemen bij een baan waar ik het enorm naar mijn zin had vanwege dezelfde blessure. Ik kan al 2 jaar niet naar Lowlands. Kan niet meer stappen met vrienden. Winkelen gaat niet langer dan hoogstens 2 uur. Om nog maar te zwijgen over de mentale rompslomp. Mijn leven staat stil.
Maar krijg ik een MRI? Nee.
Nu hoor ik van vrijwel iedereen dat het inderdaad ronduit belachelijk is dat ze weigeren me een MRI-scan te geven, en dat ik naar België moet gaan omdat de zorg daar beter is. Ik heb dit nu al zo vaak gehoord dat ik het begin te overwegen, maar ik wil me wel goed voorbereiden voor ik voor niets naar mijn buurtjes ren voor een onderzoek daar.

Klopt het dat het in België anders geregeld is dan hier? Zou het zin hebben om het daar te proberen??

.