Zo'n ontzettende hoofdpijn (migraine) en medicijnen op! Help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Zo'n ontzettende hoofdpijn (migraine) en medicijnen op! Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 23:52

Hallo bokkers die nog wakker zijn..

ik heb vanaf vanmiddag af aan al aardige hoofdpijn en heb eind van de middag mijn laatste imigran neusspray opgemaakt voor de migraine (als ik het voel opkomen moet ik deze gebruiken) en dyclofinax of hoe je het schrijft. Maar heb nu echt ontzettende hoofdpijn, voel me zooo slecht en wil zoooo graag slapen en wakker worden zonder hoofdpijn... ben net met moeite onder de douche gestapt met mijn hoofd onder de straal een half uurtje, is wel minder maar ik heb echt het gevoel dat ik nu gek ga worden!
Kan niet meer liggen, wil steeds omdraaien zeg maar maar dan krijg ik zúlke steken in mijn hoofd!

Weet dat het stom is dat ik niet eerder nieuwe medicijnen heb besteld bij de apotheek! Dacht dat het morgen wel kon.. Zo stom van me!

Zouden jullie het raar vinden als ik de dienstdokter/apotheek bel om te vragen of ik een neusspray kan komen op laten halen??
Lijkt me dat ze raar opkijken daar maar ik heb het echt nodig! Help wat vinden jullie?

Alsvast bedankt!!!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:54

Als ze open zijn, dan zijn ze open voor een reden! Bellen dus en ophalen! :)

chocobroodje

Re: Zo'n ontzettende hoofdpijn (migraine) en medicijnen op! Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:57

Je kunt het altijd proberen bij de apotheek, wat mij altijd helpt is 2/3 paracetamol door midden breken alles meteen slikken en dan gaan liggen. Meestal val ik na 1 uur in slaap en "reboot" ik mijn hersenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:58

Heb je nu hoofdpijn of echt migraine? Als je het op voelt komen kan je nog proberen om inderdaad met een paracetamol te gaan slapen. Als dat niet lukt of je hebt al een migraine aanval zou ik even zoeken naar een nachtapotheek. Niet zelf gaan halen dan he!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:59

Als ik hele zware migraine heb is het verlichtend om koud water over mijn hoofdhuid te hebben. Gewoon de douche op koud en je hoofd er onder.

Maar ik zou toch die apo bellen/bezoeken want het is echt slopend zoíets...beterschap!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 00:00

ik heb nu al 2tabletten finimal met coffeine op , en 1x ibuprufen en uur geleden 2x paracetamol maar durf nu niets meer te nemen omdat ik al eerder een een vizieuze circel van dit ben gekomen en ze dan niet meer werken. Maar 'schaam' me zo om te bellen, voor 'zoiets' , ben bang dat ze vinden dat ik me aanstel en ze het niet willen geven ofzo... :S

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:00

ben je gek!
Migraine is geen blauwe plek hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:01

Ze zijn niet open om de hele nacht te kaarten ;) Gewoon even bellen! Bijtende tanden gaan niet door de telefoon :D

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:01

zou hier geen apotheker voor wakker bellen mijn tante is apotheker en geloof me die zit niet de hele nacht naast de telefoon die moet je gewoon uit bed bellen.... dus die zal neit blij zijn met je neusspray.. nog 8 uur meissie dan zijn ze weer bereikbaar....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:02

Blijf in ieder geval rustig, ga niet stressen omdat je geen medicijnen hebt. Dan zou ik ook die diflenac nu niet slikken trouwens. Paracetamol is beter!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 00:03

Liek_ schreef:
Heb je nu hoofdpijn of echt migraine? Als je het op voelt komen kan je nog proberen om inderdaad met een paracetamol te gaan slapen. Als dat niet lukt of je hebt al een migraine aanval zou ik even zoeken naar een nachtapotheek. Niet zelf gaan halen dan he!

Op dit moment is het echt migraine, heb ontzetten last van ogen , kies en steken in mijn hoofd.
En het probleem is dat ik meestal dan juist rusitg kan gaan liggen maar nu ben ik zo onrustig en kan niet stil liggen dan draai ik en krijg extra steken in mijn hoofd en kruip ik als het ware inelkaar en dat is slopender voor mij.
Achter de laptop is ook niet slim want kost veel moeite maar wilde even jullie mening weten of het niet gek is om te bellen, vriendlief slaapt en wil hem eigenlijk niet wakker maken..

Denk dat ik dan toch maar ga bellen en hopen dat ze me begrijpen...

Bedankt lieve mensen

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 00:08

Mjay schreef:
zou hier geen apotheker voor wakker bellen mijn tante is apotheker en geloof me die zit niet de hele nacht naast de telefoon die moet je gewoon uit bed bellen.... dus die zal neit blij zijn met je neusspray.. nog 8 uur meissie dan zijn ze weer bereikbaar....

Meen je dat? Toen wij vorige maand met mijn vader 's nachts naar de nachtapotheek moesten waren ze gewoon met 3 mensen daar op
lokatie. Volgens mij gewoon de hele nacht.. Zou ik echt iemand wakker bellen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:10

Ligt eraan waar je woont ;). In grote steden hebben ze gewoon nacht apotheken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 00:13

in Angeren en heb het dan over dienstapotheek anrhem...
ben op internet aan het zoeken over info/tijden maar nog niets gevonden... twijfel zoo...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:15

Gewoon bellen meid, nee heb je ja kun je krijgen

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:18

Zou gewoon bellen,die mensen hebben gekozen voor beroep in een apotheek dus krijgen ze dit soort dingen wel vaker.
Waarschijnlijk zelfs mensen die bellen omdat er een scheet dwars zit. Gewoon bellen! :)
Krijg je niemand aan de telefoon, is hij dicht. Krijg je wel iemand aan je telefoon, gewoon even je eigen belang voorop stellen.
( Hoe moeilijk dat ook is O:) )

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:27

Gewoon bellen hoor. :) Je stelt je niet aan, je hebt gewoon flinke pijn en je ziet het niet zitten om zo nog de hele nacht door te moeten komen, dus hup naar die telefoon!

Beterschap :(:)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 00:28

dit staat op de site:

Dienstregeling Arnhemse Apotheken

Er is een vaste dienstapotheek voor spoedeisende gevallen geopend tijdens de avonden en in het weekend:

Dienstapotheek Arnhem en Omstreken
Huissensestraat 62, 6833 JB in Arnhem-Zuid
Openingstijden:
Zaterdagen, Zondagen en Feestdagen: 9.00 - 23.00 uur,

Maandag t/m vrijdag: 18.00 - 23.00 uur

Buiten deze openingstijden is de dienstdoende apotheek uitsluitend telefonisch bereikbaar: 026-3214882

De dienstapotheek is aangesloten aan het OZIS-netwerk waardoor medicatiebewaking tijdens de dienst uitgevoerd kan blijven worden. De dienstapotheek is alleen geopend voor spoedgevallen!
Vergeet niet uw verzekeringspasje mee te nemen.

Zullen dus wel niet op mij zitten te wachten... anders nog maar een half uurtje/uurtje proberen te liggen.. en als het dan echt niet meer gaat kan ik altijd nog bellen toch...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:40

Je zou het kunnen proberen, maar of je er mee op schiet.. denk het niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:43

Mjay schreef:

Het is niet even een gewoon hoofdpijntje ofzo :x

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:32

Als ik (gebeurt gelukkig niet vaak) door mijn Imigran heen ben en vergeten ben op tijd een herhaalrecept te halen ga ik ook naar de nacht/ weekendapotheek. Of zoals 2 weken terug, dat ze het wel hadden maar niet het juiste merk en dus niet mee mochten geven... Heb gewoon op zaterdagavond de dokterspost gebeld met de mededeling dat als ze niet meteen iets klaar zouden leggen ik niet voor mezelf instond en in staat was mijn hele medicijnkast naar binnen te kieperen (en dat was ook zo! Je word letterlijk gek van die koppijn. Bovendien heb ik zo'n actie al eens eerder uitgehaald dus ze wisten wel dat ik het meende). Migraine kan je niet plannen en soms heb je eerder een extra dosis nodig dan je gepland had/ normaal hebt waardoor je ondanks voorzorgsmaatregelen zonder komt te zitten. Dit weer doet er ook geen goed aan trouwens.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 01:39

Pff weet dat het eigenlijk harstikke dom en 'gevaarlijk' is maar heb net even in de auto (uiteraard met deuren opslot) en raam half open rond gereden. Wilde eigenlijk buiten lopen maar durfde dat eerlijk gezegde niet, waardoor ik de auto maar gepakt heb.
Uiteraard in de buurt en rustig aan.

Allemaal goed gegaan ben heel thuis gekomen. Nu op bed liggen met een koud washandje en hopen dat het zakt..en ik in slaap val ben kapot.. Heb mezelf een limiet van 1uur vastgesteld, als ik dan nog steeds gek wordt ga ik bellen! Durf namenlijk niets meer in te nemen , heb vandaag al aardig wat verschillende dingen (ook te kort op elkaar maar ik had het gewoon nodig) ingenomen.

Nou ik ga boven mijn washandje koud maken, hopen dat het gaat lukken!! Bedankt allemaal!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:44

Onwijs vervelend meid... je loopt er nu best een tijdje mee.
Kun je niet beter gewoon bellen. klinkt als een behoorlijke aanval, niet leuk dus.
Ik heb het geluk alleen last te hebben van lichte aanvallen, waarbij ibuprofen en bedrust volstaat.
Sterkte! ik hoop dat je een beetje relaxed de nacht doorkomt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:47

Doe geen rare dingen! De meeste pijnstillers voor migraine (dus ook je neusspary) zijn vaak heftig te noemen. Je reactie vermogen kan verminderen dus auto rijden was niet handig. Maar goed, dat heb je toch al gedaan! :D

Waar jij de activiteit vandaan haalt zeg! Als ik migraine heb dan lig ik, en dan blijf ik liggen. En vriendlief heeft dan de nobele taak om mijn spuug emmertje leeg te gooien.

Ik weet hoe je je voelt. Ik kan je alleen maar adviseren om te gaan liggen. Hoe meer je beweegt, hoe meer pijn je hebt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:51

Ik ken het gevoel, en gewoon bellen hoor! Dat is het risico van hun vak en bovendien, mensen die geen migraine hebben kunnen zich niet voorstellen hoe heftig dat kan zijn en hoe beroerd je ervan wordt. En als ik jou zo lees zit je al op het punt dat je letterlijk gek word van de pijn.