Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) _Mel schreef:Maar daar maak je de enkelbanden/spieren niet sterker door.
Op 1 been staan is een oefening waardoor je evenwicht verbeterd wordt en je minder snel door je enkel zal gaan, maar je enkelbanden/spieren worden er niet sterker door. Door dat balancebord gebeurd dit wel, omdat je telkens bezig bent met corrigeren.
Als je op één been staat is je evenwicht idd slecht, de spieren rond je enkels moeten je elke keer terug in evenwicht brengen/corrigeren zoals jij dat noemt. Je gebruikt daardoor dus meer en andere spieren rond je enkels dan normaal en zo worden ze sterker.
Helemaal opgenomen terwijl k liep en die man van de winkel weet dan precies welke schoen je nodig hebt.xxmyrtheexx schreef:hej,
ik ben vroeger als klein kind behoorlijk vaak door mijn enkel gegaan, met als gevolg dat mijn enkelbanden behoorlijk uitgerekt zijn. Ik kan nu meestal ook gewoon door mijn enkel gaan en weer verder lopen, tenzij het extreem hard gaat.. dan loop ik een keer 2 dagen met een verbandje om.
maar nu begin ik de laatste tijd toch vaker last van mijn enkel te krijgen, dan doe ik maar weer een brace om, want dan doet het niet zo'n pijn, maar eigenlijk moet ik gewoon mijn enkelbanden sterker maken.
weet iemand een aantal oefeningen die ik zou kunnen doen?
)

Aantal keer op een dag en als het niet voldoende werkt (wel een tijd trouw volhouden hoor!) kun je het zelfs nog doen met een gewichtje aan je voet (gewichtje in sok stoppen oid)