aangezien het nu echt tijd wordt de overtollige kilo's er eens af te gaan krijgen en wat sportiever te gaan worden ben ik op zoek naar een nieuwe sport. heb vroeger wel aan turnen gedaan maar nu gaat dat totaal niet meer lukken. wel pak ik bijna altijd de fiets. maar mn paarden staan aan de andere kant van het dorp dat is 2 km heen en terug dat minimaal 2 keer per dag. mn werk zit ook in het dorp dat is 1 km. heb ik dus ook niet veel aan. wel ga ik als ik sávonds naar mn paarden ga met een goede omweg van een 20 min extra fietsen. maar dit is dus niet genoeg. wel zit ik op mn werk niet achter een bureau maar loop/sta heel de dag.
wat ik nu doe aan sport: paardrijden 4 a 5 keer per week skeeleren mits het weer meezit(en dat is niet vaak hier in nl) en dan dat beetje fietsen
wat ik zoek: individuele sport ook goed voor meer controle te krijgen over je lichaam geen sportschool
Zwemmen en Aquarobics. Met zwemmen gebruik je al je spieren in je lichaam en geloof me, je krijgt er een ijzersterke conditie van. Aquarobics is ook heel erg leuk, je wordt 40 minuten afgemat, maar wel met een top resultaat.
Kikkie_
Geplaatst: 03-08-09 16:12
Dansen, alle soorten zorgen voor een betere controle van je lichaam, het zorgt voor gevoel voor ritme, je moet veel bewegen en het is ook heel gezellig
Trouwens de bovengenoemde (vechtsport en zwemmen) lijken me ook goed
atletiek zal me niet lukken heb een slechte knie en rennen lukt me dan ook maar korte stukjes.
zwemmen is wel weer een goed idee. maarja best saai in je eentje
Hanmar
Geplaatst: 04-08-09 13:45
Tja, je wilt een individuele sport he
Ik doe zelf aan hardlopen, stijldansen en ik fiets dagelijks naar school wat ook nogal een eindje is - als je last heb van een knie dan denk ik dat zwemmen de beste optie is omdat je daarbij vrij goed verdeeld je spiergroepen aanspreekt... Er bestaat bij veel zwembaden trouwens ook zoiets als aquafitness, dat is in groepen, is dat niet iets?