kies/zenuwpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

kies/zenuwpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:31

Hallo

Ik heb afgelopen maandag, dus morgen een week geleden een gaatje in mijn kies laten vullen. Ik heb hierbij verdoving gehad.
Maar nu bijna een week later heb ik er bij vlagen nog meer pijn van! Als het komt opzetten eindigt het echt in hevige soort van zenuwpijn wat doorstraalt in mijn linker onderkaak..Ik moet dan echt 2 paracetamols nemen wil het afzakken. Vannacht werd ik zelfs wakker van de pijn en nu komt het weer opzetten.
Soms heb ik er een hele dag geen last van. Kan dit een week lang duren na een gaatje vullen? Ik bel morgen de tandarts weer maar wou even weten of iemand dit ook al eens heeft gehad.

Daphne__

Re: kies/zenuwpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:32

klopt hoor :)
ik heb mijn tanden laten boren en vullen, nu ong 3 maand geleden, heb nogsteeds pijn van de gaten :j
maar het wordt wel minder.

mijn tandarts zei dat dit normaal was :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:34

Het kan inderdaad gebeuren dat na het vullen je kies gevoelig blijft. Het komt omdat je kies en de vulling zich moeten zetten, geloof ik. maar als het zo zeer blijft doen, dan zou ik maar even de tandarts bellen. Ik roep dat nu wel , maar zelf loop ik ook rustig door met zulke pijnen en slik ook pijnstillers. maar goed, sterkte en misschien effe belle.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:35

okee in dat geval dan gelukkig, ik was al bang dat er een zenuw klem zat door de vulling ofzo,..hoop niet dat het bij mij 3 maand gaat duren want kan wel door de grond gaan soms! Ik ga denk ik wel bellen..heb dit nog nooit eerder gehad... :+

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:41

Erg vervelend, maar klopt kan wel ff gaan duren die pijn. Let vooral op dat het niet erger word en als je erg veel last krijgt met warm of kou terug gaan naar de tandarts. Bij hevige pijn kun je evt. een Nerofen (ibuprofen) innemen, dit werk iets tegen ontstekingpijn. Paracetamol doet dit niet. Ik weet niet of het gaatje erg diep was, maar kan natuurlijk altijd zijn dat je zenuw iets geïriteerd is. Mocht het zijn dat het gaaatje er al langer zat kan de zenuw zijn ontstoken.
(ben zelf 12 jaar tandartsassistente geweest, vandaar deze info)
In iedergeval sterkte ermee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:59

Als het echt heel erg pijn blijft doen is het wel verstandig om dit te melden.
Soms moet een tandarts zo dicht op de zenuw boren dat het misschien net te dicht bij is en dan blijf je die pijnen houden.
Normaal doen ze dan een wortelkanaalbehandeling en vullen ze het daarna weer.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:53

dank jullie wel voor de info! Ik had de tandarts gebeld en die zei dat het kon komen omdat de witte vulling die erin zit nog kon gaan "krimpen" en dat je daar last van kon krijgen..mocht het niet beter worden dan moet ik terug komen en kijkt hij er weer naar...hoop dat het beter wordt zit namelijk niet te wachten op een wortelkanaal behandeling := ben al zo'n schijterd als het om de tandarts gaat..

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:58

Ik herken je verhaal en heb precies hetzelfde, had ook diep gaatje alleen mijn tandarts vertelde er wel bij dat als ik last hield ( alsof het voelde alsof je je hart voelt kloppen in je kiez) ik een zenuwbehandeling moest hebben de kans was 50% dat dit goed ging maar bij mij word de pijn steeds minder dus denk dat het geslaagd is, dus als je last houd gewoon weer heengaan als je een zenuwbehandeling krijgt dan voel je hier als het goed is niks van!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:01

Nou, ik moet je helaas teleurstellen, dit is namelijk niet normaal, ik had hier ook last van en maakte ook een topic, ik dacht ook dat het normaal was, maar dat was het niet, ik ging voor controle en voor ik het wist werd ik plat gespoten met 3 spuiten en begon mijn wortelkanaalbehandeling.

ik krijg donderdag 13 aug. mn 2de wortelkanaalbehandeling, het valt heel erg mee, en dat zeg ik, iemand die heel bang is voor de tandarts, de verdovingsprikken zijn gemeen want ik kreeg er 1 in me gehemelte maar het duurt niet langer dan 20 minuutjes.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:44

mijn tandarts heeft ook gezegd dat dit kon voorkomen en ik hoefde gelukkig niet voor een wortelkanaal ( beetje bang voor de tandarts :o

maar loop er nu een jaar mee :( het went, eet alleen met mijn rechterkant, nu wel meer met mijn linkerkant ook. zowieso heb ik gevoelige kiezen en tanden, en in die kies moest de tandarts ook 5x bijverdovingen en nog zat ik tegen het plafond van de pijn :( de pijn is nu hetzelfde, zodra het meer werd moest ik gelijk contact opnemen :) het is echter bij mij alleen bij warm/ koud en heeel zoet (maar dat kan ik zowieso niet hebben)

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:41

ohh jeetje dat jij er gewoon al een jaar mee loopt zeg! dat lijkt me ook niet echt "normaal"..ik heb vandaag geen pijnstillers gebruikt en heb tot nu toe (afkloppen) nog geen last gehad..dus hoop dat het zo blijft..las het verhaal van dramaqueen en daar word je ook niet echt vrolijk van...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:10

kan veel langer, die de 13de gedaan word is al 2,5 jaar vervelend, maar soms is hij een paar dagen rustig, en soms een paar dagen wil ik hem eruit slaan en het liefst met mn gezicht tegen de muur bonken, daarom hebben we besloten het toch maar te doen, just in case.