slechte uitslag; eerder bericht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

slechte uitslag; eerder bericht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:24

hey,

ik heb donderdag bloed laten prikken op lyme, osteoporose en leukemie.
en ik ben doodsbang voor de uitslag, heel veel mensen in mijn familie hebben kanker gehad (overleden).

nou zei een ''kennis'' (van internet) dat als ik voor donderdag geen bericht heb gehad, dat het wss niks ernstigs is.

maar mijn huisarts zei gewoon van; bloed prikken en donderdag bellen voor de uitslag.

wie weet hoe het nou echt zit?

Coconut

Re: slechte uitslag; eerder bericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:26

he meid wat naar! Ik weet niet of je dan eerder uitslag krijgt, hopelijk is het niks ergs!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:26

Volgens mij moet jij hen bellen. En naar mijn idee maakt het niet uit of het goed of slecht bericht is!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:27

Als je leukemie hebt, dan zal de dokter je dat niet door de telefoon vertellen. Dan staat hij waarschijnlijk wel voor je deur voor die tijd.
Lyme gaat wel telefonisch, osteoporose weet ik niet. 't Zijn ook wel 3 hele verschillende dingen!
Gewoon maar even rustig afwachten tot donderdag, zou ik zeggen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:27

Gewoon rustig afwachten lijkt me het verstandigst. :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:54

ik weet wel dat als er iets je op bezoek moet komen bij de huisarts maar of je echt eerder bericht krijgt..
langs komen doen ze hier nooit, nouja wel als je zelf niet goed ter been bent maar met uitslag niet.

bedankt voor jullie berichtjes :)

ik wacht vol spanning af tot donderdag..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:58

tuurlijk krijg je dan eerder bericht, ik heb stage gelopen op het lab en als er dat soort uitslagen zijn dan bellen we dat door naar de huisarts en laten we hem dus niet wachten op de uitslag per post. dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou ook precies zo zal gaan maar je weet het nooit maar goed denk zelf jou dokter kijkt niet naar je uitslag maandag "oh leukemie das jammer dat hoort ze donderdag wel" das natuurlijk een beetje te gek....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:01

Precies wat Mjay zegt, als er dergelijke uitslagen als Leukemie uitkomen, staan ze dezelfde dag al dan niet de volgende dag bij je op de stoep. Of wordt je gebeld met de vraag of je die dag nog langs wilt komen. Dus maak je niet te druk, 9 van de 10 keer valt het gewoon mee.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:02

Als er sprake is van leukemie dan hoor je het inderdaad echt wel eerder. En dan zal de arts echt wel op huisbezoek komen.
Toen mijn vader een longfoto moest maken en het longkanker bleek te zijn kwam de huisarts dit zelf vertellen. Je wereld stort in op het moment dat je de huisarts richting je voordeur ziet lopen....

Maar goed ik ben het dus eens met jouw kennis: over dingen als leukemie hoef je je geen zorgen te maken als je niets hebt gehoord voor donderdag. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat als er iets zo ernstigs geconstateerd wordt dat er niet meteen een hele medische molen in gang wordt gezet. Dan gaan ze echt niet afwachten tot jij een week later gaat bellen voor de uitslag.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 07:38

ok, bedankt :)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:46

Ik zou gewoon donderdag bellen, dat is wat je huisarts aan heeft gegeven. Heel veel sterkte

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:57

Als ik je gerust kan stellen klopt het wel hoor.
Indien er echt wat is word je direct verwittigd. Tuurlijk is wachten nooit fijn, maar vermoedelijk zal er niets ergs met je aan de hand zijn.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:03

Mijn ervaring is ook dat als het echt ernstig is, de huisarts veel sneller met de uitslag komt... toen mijn zus voor een uitstrijkje naar de huisarts ging stond hij de volgende dag op de stoep iig (ze had baarmoederhalskanker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:14

En weet je al wat het is? :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:48

het is geen leukemie :) geen osteoporose, en geen lyme (althans er kwam niks uit het bloed)

wat het nu wél is dat weten we nog niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:56

Oke :)

Nou succes verder!