doof aan 1 oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

doof aan 1 oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:24

Ben nu al zo'n 2 week ziek en heb al een week dat mijn ene oor gewoon dichtzit
Wordt er echt misselijk van als ik slik hoor je aldoor iets knappen.

Zou het door de verkoudheid kunnen komen? (al heb ik daar nu verder helemaal geen last meer van)
anders moet ik toch maar even langs de huisarts morgen

Palmera

Re: doof aan 1 oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:39

Het zou ook gewoon kunnen dat je een hoop oorsmeer in je oor hebt. In dat geval even naar de huisarts, en als het zo is ga je thuis een weekje druppelen en wordt je oor daarna uitgespoten

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:34

femke27 schreef:
Het zou ook gewoon kunnen dat je een hoop oorsmeer in je oor hebt. In dat geval even naar de huisarts, en als het zo is ga je thuis een weekje druppelen en wordt je oor daarna uitgespoten

meteen beginnen met druppelen met (sla) of zonnebloem olie...
Als je dan bij de huisarts komt kan hij meteen je oor uitspuiten....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:39

Nee, als je er verder geen ervaring mee hebt zou ik dat dan weer niet doen. Voor hetzelfde geldt is het iets heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:49

Voor zover ik weet kan druppelen nooit kwaad toch?

TS heb je ook oorpijn?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:53

TS: dit had ik ook. Even naar de huisarts, bleek er een prop te zitten en die is weggehaald (geen pijn). Daarna kon ik weer alles horen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 11:56

ik had de eerste dagen wel ongelovelijk veel oorpijn (dacht toen zelf aan oorontsteking en heb dus flink pijnstillers genomen) maar mn oor blijft dicht naja als ik slik hoor je het kraken ofzo (beetje vaag om uit te leggen) heb dit weleens vaker gehad na een verkoudheid maar nu duurt het wel heel lang

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:57

Misschien is het inderdaad een prop oorsmeer. Die kunnen ze er zo uitspuiten bij de huisarts.
Als je verkouden bent kan hij inderdaad ook wel dicht gaan zitten.
Als je je neus dicht houdt en dan je wangen bol blaast, springt hij dan niet open?

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:57

Als het trommelvlies beschadigd is kan druppelen wel degelijk kwaad. En niet zo'n beetjes ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:01

Tips: inderdaad even wat olie in je oor (of bij de drogist oroclean halen, dat is er speciaal voor gemaakt). Watje erop, paar minuten zo houden, dan douchen en met de douche je oor uitspuiten.

Verder als je ook last hebt met slikken kan het zijn dat je buis van eustachius dicht zit. Dan kan je proberen te klaren: Neus dichtknijpen en zachtjes lucht erheen blazen, dat gaat dan naar je oren toe en kan de dichtgekleefde buizen weer open krijgen.

En belangrijkste tip: zo min mogelijk je neus snuiten als je verkouden bent. Als ik ga snuiten heb ik standaard een middenooronsteking en een voorhoofdsholte ontsteking te pakken.

In plaats van snuiten neus ophalen, neusspray, stomen en je neus afvegen met een zakdoek. Als je je neus snuit pers je alle viezigheid juist richting je buizen en je voorhoofdsholte met allerlei gevolgen van dien (en antibioticakuren). Bovendien raakt je neusslijmvlies er geïrriteerd van en word er meer slijm aangemaakt (die jij dan weer weg kan gaan snuiten).

Succes, en even je huisarts bellen (al is het maar voor advies) kan natuurlijk nooit kwaad :)

@ Perlina: ik denk dat als TS een gescheurd trommelvlies had gehad, ze wel een heel stuk meer pijn zou hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 12:02

_Chantal89 schreef:
Misschien is het inderdaad een prop oorsmeer. Die kunnen ze er zo uitspuiten bij de huisarts.
Als je verkouden bent kan hij inderdaad ook wel dicht gaan zitten.
Als je je neus dicht houdt en dan je wangen bol blaast, springt hij dan niet open?

ai :+ dat probeer ik liever niet lijkt me erg pijnlijk

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 12:04

ik ben dus verder niet meer verkouden oid.. wel beetje griepgevoel maar geen snotneus :D

morgen maar even een huisarts bellen

Heb overigens al wel vaker oorontsteking gehad daar leek het de eerste dagen wel op maar pijn is nu zo goed als weg wordt alleen gek van het slikken dat alles knarst en dat ik gewoon misselijk ervan wordt heel vaag

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:51

Rock schreef:
@ Perlina: ik denk dat als TS een gescheurd trommelvlies had gehad, ze wel een heel stuk meer pijn zou hebben.

Dat kan wel zijn, ik weet niet of dat altijd pijnlijk is. En in dit geval is beschadiging van het trommelvlies misschien niet heel waarschijnlijk nee. Maar ik vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met het geven van medische tips. Een opmerking dat druppelen nooit kwaad kan vind ik dan wel erg zwart-wit.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:52

O dat heb ik ook wel eens gehad,op school.Verschrikkelijk irritant.Maar als je verkoudenheid over is,is dat ook weg.Verder veel water drinken en afentoe eens flink slikken.'t Is nu eenmaal vervelend

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:33

t komt waarschijnlijk gewoon van de verkoudheid, ik heb het eens 2 week lang gehad en ben ermee heengeweest maar werd terug gestuurd om neusdruppels te gaan gebruiken en het werd niet uitgespoten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:02

Ik heb het ook en als ik buk kraakt het,vaak gaat het na neusspray gebruik weer over.Als het blijft kraken zit er vocht, en dan prikken ze een gaatje in je trommelvlies.Dat hebben ze bij mij al een paar keer gedaan.