Rooie vlekken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Rooie vlekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 12:32

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken over mijn probleem. Het begon een week geleden met rooie jeukende vlekken in mijn ellboog, maar daar bleef het niet bij. het heeft zich nu uitgebreid naar mijn schouders en genante plekken. Het jeukt, en schilverd en het is rood... Ik word er gek van, ik smeer er elke ochtend en avond vaseline op, en dan merk ik dat de jeuk wat minder word. maar het blijft zich wel uitgreiden...

Weet iemand wat het kan zijn, naast allergie voor de wasmiddel?

Thanks.. :o

chocobroodje

Re: Rooie vlekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:33

Waarom ga je niet gewoon naar de huisarts?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:35

Dat lijkt me ook de beste optie ja....
Straks is het een schimmel oid, moet je niet willen oplossen door een topic hier te openen.

Succes.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:35

Ik zou ook naar de huisarts gaan, wie weet wat het is. Hij stuurt je vast gelijk door naar een dermatoloog.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:04

Inderdaad gewoon naar de huisarts gaan. Het kan van alles zijn, maar veel van de mogelijkheden maak je alleen maar erger door de plekken met vaseline in te smeren.

Edit: waarschijnlijk hoef je echt niet meteen naar een dermatoloog.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:29

Nou door alle drukte vandaag pas kunnen bellen, alles zat al vol. Maandag ben ik de eerste die geholpen word, ik moet dit weekend nog even uit zingen... :(

De arts assistent had het over allergie van eten, was middel of zon.. maar dat kan allemaal niet. Ik heb niks raars gegeten, geen ander wasmiddel gebruikt en het zit ook op plekken waar de zon niet kan komen. :(

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:32

Ik zie dat je de dokter al gebeld hebt, verstandig :j

Nog even volhouden tot maandag dan maar en tot die tijd geen vaseline smeren dat dicht nl te veel de huid af.
Beter kun je bijvoorbeeld cardiflor van VSM smeren, dit is speciaal voor huid irritatie, of menthol poeder tegen de jeuk erop.

sterkte!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:16

cheeky schreef:
Nou door alle drukte vandaag pas kunnen bellen, alles zat al vol. Maandag ben ik de eerste die geholpen word, ik moet dit weekend nog even uit zingen... :(

De arts assistent had het over allergie van eten, was middel of zon.. maar dat kan allemaal niet. Ik heb niks raars gegeten, geen ander wasmiddel gebruikt en het zit ook op plekken waar de zon niet kan komen. :(

Je hebt een kat toch? Dan zou het bijvoorbeeld ook ringworm (of een ander schimmeltje) kunnen zijn. Als ik jou was zou ik er helemaal niets op smeren, want schimmeltjes voeden zich daar juist mee en dan wordt het alleen maar erger. Proberen niet te krabben, regelmatig je handen wassen en proberen een beetje fris en fruitig te blijven, al zal dat niet meevallen met dit warme weer. :+ Ik ben benieuwd wat de huisarts maandag zegt, sterkte!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:22

Ringworm is het niet, ik weet wat het is, want ik heb dat al een keer gehad... dit is anders dan ringworm. fris en fruitig blijven is niet alleen moeilijk met dit weer, maar ook door de itslag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:23

Calendulan zalf helpt ook vaak goed tegen zulke dingen, dat verzacht meer dan gewone vaseline :)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 08:20

Net bij de dokter geweest...

Ze weet niet wat het precies is. ik heb een zalfje mee gekregen tegen de uitslag en tegen de jeuk, ook het ik menthol gel in huis gehaald... nu hopen dat het over gaat. ;(

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:22

Rode, schilferende en jeukende plekken? Klinkt me heel bekend, heb ik ook maar bij zijn het gewoon droge plekken... Ben er in de tijd mee naar mijn HA geweest en die heeft me doorgewezen naar een dermatoloog (ook ivm mijn exceem). Ik heb van die plekken over mijn hele lichaam, regelmatig insmeren met een vochtinbrengende lotion wilt wel nog eens helpen om de plekken tegen te gaan, op de plekken zelf smeer ik nivea en/of babyzalf :) In de winter heb ik het soms zelfs op mijn voorhoofd en geloof me, daar wil je echt geen plekken, verbergen met mutsen word nog erger omdat het dan enorm gaat jeuken :+ . Ik heb toen een voorschrift gekregen voor een "speciaal" zalfje voor mijn plekken die zouden helpen, toen ik erom ging naar de apotheek en het etiketje las stond er voornamelijk 'extra hydraterend' op... Nu het op is gebruik ik (zeker in de winter) hydraterende dagcreme.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:40

ik ken het ook...
bij mij kwam het door een allergie...
dokter schreef dan cortizonenzalf voor en op 2 daagjes was het weg :)

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:48

Ja, die zalf heb ik ook mee gekregen ;) en mentholgel gekocht..

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:58

Ik had een tijdje geleden ook rode en schilferende plekken bij mijn schouders en in m'n nek. Maar dat bleek door shampoo te komen, dus misschien een andere shampoo/conditioner gebruiken? :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:53

Sudocreme erop smeren, dat helpt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:50

Mytens schreef:
Sudocreme erop smeren, dat helpt.

Sorry hoor, maar hoe kun jij weten dat sudocrème helpt als de huisarts al niet eens precies weet wat het is? Voor hetzelfde geldt 'werkt' het averechts. TS heeft al zalf van de huisarts gekregen, als ik haar was zou ik dat er gewoon opsmeren. Het is echt niet aanvallend bedoeld, maar ik vind het gewoon vreemd dat mensen zo gemakkelijk tips geven die ook verkeerd kunnen uitpakken. :o

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 17:19

De zalf slaat aan, en ik heb al snel resultaat... ik heb het er gister avond en vanochtend op gesmeerd, en de kleur word nu al vager, en veel minder jeuk... De plekken zijn nu al veel minder erg. :D

Onze waspoeder is bijna op, dus dan stap ik meteen over om ander wasmiddel... misschien dat dat het wel was. Want we zijn dan wel niet overgestapt, maar mijn arts zei dat zo'n allergie ook inneens op kan komen ook al gebruik je het jaren... :o

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:32

Fijn dat het beter gaat! :D