herhaalrecept...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

herhaalrecept...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 08:20

ik heb een herhaalrecept voor Xyzal, omdat ik lekker allergisch ben voor paarden (fijne hobby)
maar vandaag is de apotheek open van 11 to 12. zou ik zo binnnen kunnen wandelen? en vragen om die medicijnen? of hebben ze daar meer tijd voor nodig?

Anoniem

Re: herhaalrecept...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:24

De meeste medicijnen kan je gewoon meteen ophalen. Hoe het met Xyzal zit zou ik eerlijk gezegd niet weten :n

Mochten ze het niet direct hebben dan kunnen ze het in ieder geval zo snel mogelijk voor je bestellen, dus gaan kan sowieso geen kwaad :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:26

Als je echt bij een apotheek zit, dan hebben ze van de meeste, veelgebruikte medicijnen wel een voorraad. Zo ook meestal wel van Xyzal.
Wel kan het zo zijn dat ze niet voldoende op voorraad hebben, maar dan geven ze vaak eerst wat mee zodat je even vooruit kan, en kan je van de week de rest ophalen.
ALs je bij een apotheekhoudende huisarts zit kan het wat lastiger zijn, omdat die vaak wat minder voorraad hebben.

Gewoon er heen gaan en inleveren dus.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 08:32

oke dankje wel, was al bang dat ze moeilijk gaan zouden doen, maar t is echt een apotheek, en volgens mij is xyzal wel iets wat op voorraad is...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:48

Xyzal is wel iets dat je op voorraad hebt als apotheek ;) Ben zelf apothekersassistente. Wel staat er op de meeste herhaalrecepten, dat ze liever hebben dat je die binnen de reguliere openingstijden inleverd, maar ze zullen vast niet moeilijk gaan doen in jouw apotheek.