Gezond eten en afvallen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Gezond eten en afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 08:12

Ik was altijd een hele grote snoepkont en een hele slechte eter. De repen chocola en de zakken chips konden mij niet groot genoeg zijn! Het eten kon mij niet vet genoeg zijn, zoals mac donalds, frikandellen etc.
Maar ondertussen haalde ik m'n neus op bij fruit en groenten.
Ik heb ook altijd ondergewicht gehad, heb ook echt een slanke bouw, maar 1,5 jaar geleden begon ik ineens aan te komen. Wat was ik daar blij mee zeg! Ik kreeg eindelijk een volwassen gevoel en m'n botten voelde je niet zo erg meer! M'n vreugde was het grootste toen ik 53 kilo woog :D

In april/mei besloot ik om m'n eetgewoonten om te gooien. Ik kamp al jaren met een ziekte en slecht eten werkt dan ook niet echt mee aan je herstel. Dus 's ochtends goed ontbijten, 's middags boterhammen eten en 's avonds gewoon goed avondeten eten. Niet meer die eeuwige broodjes kroket enzo. Het ging me goed af, want die repen chocola was ik inmiddels al beetje tegen gegeten. Ik heb al weken geen reep chocola meer op.
Het tarwe brood werd ook vervangen door van dat hele donkere brood (gelijk m'n ontlastingproblemen mee aangepakt) en ik at meer fruit en groente.
Ik eet op dit moment dus gewoon gezond en gewoon genoeg. Ook ben ik meer gaan bewegen om aan m'n conditie te werken. M'n gezondheid gaat ook vooruit.
Maar.. De kilo's vliegen er ook weer af. Gisteravond gaf de weegschaal een 46.0 kilo aan.
Ben ik absoluut niet blij mee! M'n broeken worden weer te groot en volgens m'n vriend kan je m'n ruggenwervels en m'n ribben weer voelen.

Ik snap er echt helemaal niets van! Zou dit komen doordat ik nu een stuk minder calorieën binnen krijgt en gewoon gezond eet en meer beweeg?
Maar afvallen is ok helemaal niet de bedoeling, ik was zo blij met m'n gewicht! En ik wil nu ook weer wat meer vlees om m'n botten krijgen!
Wie heeft er tips of heeft er nog vet over wat ik mag hebben? :D

Retlaw

Re: Gezond eten en afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:32

misschien eens advies inwinnen bij een dietiste, of je huisarts?

Anoniem

Re: Gezond eten en afvallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:06