Welke foundation?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 23:16

Aangezien ik een leek ben op make-up gebied, vroeg ik me af welke foundation ik het beste kan gebruiken. Volgende week wordt er een fotoreportage gemaakt en door omstandigheden is mn gezicht bedekt met pukkels. Van mezelf heb ik dan ook een vette huid. Niet echt mooi voor foto's dus. Voorwaarden zijn, uiteraard, dat de foundation er natuurlijk uit ziet, makkelijk in gebruik is en niet afgeeft.

Welke foundation raden jullie mij aan?

Twaalf

Re: Welke foundation?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:22

Ik zweer bij Colour Adapt van Max Factor.
Maar zoals bij elke foundation moet je huid er geschikt voor zijn.
Bij mij geeft het een hele natuurlijke teint, terwijl het bijv. bij mijn zus een plamuurlaag effect geeft :+

Voor het niet afgeven kun je over de foundation heen poeder gebruiken.
Bij mij geeft ie niet af, tenzij ik heel hard over mijn gezicht wrijf :+

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:27

vichy is erg fijn blijft ook de hele dag mooi zitten of een poederfoundation als het voor 1 keer is dat is wat natuurlijker dekt mooi maar blijft niet een hele dag mooi zitten.
maar de beste die ik je kan aanraden haha is eigelijk loreal wonder finish. Je moet altijd kijken welke voor jou fijner is daar moet je zelf achterkomen elk huidtype is anders;) veel succes met de shoot en de foundation.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:29

Ga eens langs de ICI PARIS XL of Douglas oid, kunnen ze je goed helpen aan de juiste kleur en weten precies wat bij jou huid type past :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:06

Ik heb ook de colour adapt van Max Factor en die bevalt me eigenlijk super.. Ja, het kost 15 euro, maar ik smeer bijna elke dag wel en doe er toch zo'n 3 maand mee (geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg hoor :P)

Daarbij weet niemand dat ik dit spul gebruik, dus het is ook niet echt te zien dan denk ik :P...Nee, ik ben er erg tevreden over ! Is toch denk ik een kwestie van uitproberen hoor, per persoon weer verschillend :)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:53

Ik heb die van Dior.. Super spul.. Kost wel 45 euro, maar je doet er erg lang mee :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:57

Max factor beviel me altijd heel goed (de lichtste variant) maar sinds ik weet dat ze op dieren testen hoef ik het niet meer.

Gebruik nu die van de Hema, die was normaal wat te donker voor m'n huid, maar ik ben nu zongebruint dus is ie perfect. :D Én het is niet uitgetest op dieren. :) Ook krijg ik er helemaal geen allergische reacties op als ik het weer eens ben vergeten om er savonds af te halen. :P Ik heb het ongeveer 2 weken in de vakantie nonstop op gehad, met Max Factor had ik dan echt wel pukkeltjes gekregen her en der, maar met die van de Hema heb ik nergens last van! *\o/*

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:10

Ik ben ook een make-up leek en ben naar de DA geweest om advies te vragen, aan zo'n 'make-up meisje'. Dat is volgens mij gewoon het makkelijkste/beste. Hun kunnen je echt helpen aan een goede foundation, en aan de juiste kleur.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:03

Marloez schreef:
Max factor beviel me altijd heel goed (de lichtste variant) maar sinds ik weet dat ze op dieren testen hoef ik het niet meer.

Gebruik nu die van de Hema, die was normaal wat te donker voor m'n huid, maar ik ben nu zongebruint dus is ie perfect. :D Én het is niet uitgetest op dieren. :) Ook krijg ik er helemaal geen allergische reacties op als ik het weer eens ben vergeten om er savonds af te halen. :P Ik heb het ongeveer 2 weken in de vakantie nonstop op gehad, met Max Factor had ik dan echt wel pukkeltjes gekregen her en der, maar met die van de Hema heb ik nergens last van! *\o/*

Ik heb ook die van de hema! Idd ook omdat die niet op dieren getest is!
Ik doe trouwens met mijn tube ook ruim 3 maanden, dus daarvoor hoef je ook geen dure te hebben. Ik heb met andere foundations dus echt een plamuur effect, maar met die van de hema dus helemaal niet. Hoeveel ik er ook op smeer, het blijft er natuurlijk uitzien! En hij is ook nog eens interessant in prijs. Ik weet niet of TS hem vaker zal gebruiken, maar als je hem 1x gaat gebruiken zou ik er geen van 10 of 15 euro kopen, beetje zonde..

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:06

COLLISTAR!!!!!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:16

maybelline dream matte mouse, daar zweer ik echt bij! niet te duur, doe er lang mee, en ik heb geen plamuurhoofd, terwijl ik elke dag toch wel een flink laagje op heb :D.

maar ik zou je aanraden om naast het verbergen met een foundation eerst naar de huid zelf te kijken.
ik heb ook nogal snel last van puistjes, maar reining nu elke dag mijn gezicht met garnier pure. 's avonds was ik het met dat spul tijdens het douchen, en 's ochtends als ik uit bed ben was ik mijn gezicht met alleen heel koud water.
op deze manier blijft mijn huid zelf gaver en heb ik minder foundation nodig ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:19

Dior, kost wat maar dan heb je ook wat :)
Nadeel van al die goedkope troep is dat het vaak erg slecht is voor je huid, niet so heel lang blijft sitten en vrij makkelijk af geeft.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:36

L´Oreal - True Match. Is echt heel erg fijn en ook nog betaalbaar. Krijg er alles mee weg :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:45

Nijn schreef:
Nadeel van al die goedkope troep is dat het vaak erg slecht is voor je huid, niet so heel lang blijft sitten en vrij makkelijk af geeft.

Foundation is nooit goed voor je huid, want het verstopt je poriën :)
Daarnaast heb ik met mijn 'goedkope troep' toch geen last van dat niet lang blijven Zitten en geeft ook niet af hoor..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:15

liliputter schreef:
L´Oreal - True Match. Is echt heel erg fijn en ook nog betaalbaar. Krijg er alles mee weg :D

Die heb ik ook, erg fijn. :)

Maar denk dat je zelf moet kijken wat het beste is voor je huid.
Bij de douglas ofzo kan je je wel laten informeren geloof ik!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:45

Suusjwah schreef:
COLLISTAR!!!!!

Super spul!

Verder heb ik 1 van Mac, hele fijne foundation( kost wel 27 euro :j)

Anders misschien MAYBELLINE - Dream Satin Liquid!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:50

Max factor, lasting performance, had 'vroeger' ook vaak last van pukkeltjes en een vette huid, deze foundation is niet op basis van olie maar op basis van water geloof ik, is mat en dekt redelijk goed :j

Geeft ook niet af en blijft heel goed zitten, ik neem altijd de 101, is volgens mij de lichtste, deze komt erg natuurlijk over!

Voor de erge pukkels kun je ook Maybeline Superstay Soie gebruiken, dat is een 'corrector' die erg goed oneffenheden covered. Verpakking lijkt op die van lipgloss ;) Succes!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:52

En oja, ik gebruik deze foundation eigelijk bijna elke dag, en iedereen denkt dat ik altijd enkel mascara gebruik :D Ook een voordeel van deze foundation dus ;)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:53

Ik lees mee! Ben dus ook op zoek naar n écht goeie foundation.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:58

CHANEL!!!! kost wat , maar dan heb je ook wat, en je hebt maar een minuscuul druppie nodig. je doet er super lang mee.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:00

Ik wil best wel wat uit geven aan make-up maar echt geen 40 euro dat gaat me te ver..

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:30

Ik heb maar 1 foundation meegemaakt die niet afgeeft en dat is van Estee Lauder dubbel wear geloof ik!
Best een fijne foundation.
Prijs weet ik zo niet meer ong. 30 euro volgens mij.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:59

Estee Lauder Double wear idd een hele fijne! na lang zoeken is dit toch wel mijn perfecte foundation.

Maar ik zou zeker advies vragen, iets kan wel helemaal neit echt goed bij jou huid passen, dus ik zou niet zomaar iets gaan aanschaffen.
Bovendien kun je bij Douglas oid wel eesn een klein beetje in een testertje mee krijgen, Dan kun je eht thuis even proberen voordat je er meteen een heleboel geld aan spendeert.

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:03

Ik heb ook een vette huid en ik gebruik altijd dream matte mouse van maybeline, werkt ook best wel goed en je huid gaat er niet van glimmen zoals bij de vloeibare foundations..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:09

Jaime_ schreef:
En oja, ik gebruik deze foundation eigelijk bijna elke dag, en iedereen denkt dat ik altijd enkel mascara gebruik :D Ook een voordeel van deze foundation dus ;)

haha dat ken ik. '' ja maar jij gebruikt toch bijna geen make-up?'' ehhh nee natuurlijk niet :+

ik heb clinique, die is mij geadviseerd door de douglas make-up vrouw :P