Druk leven/warm weer, weinig eetlust?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Druk leven/warm weer, weinig eetlust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:04

Zojuist stond ik in de supermarkt om eten te halen en ik had geen trek, ben maar thuisgekomen met sla en tonijn voor een salade. Ik zou op het moment echt niet moeten denken aan een stevige warme maaltijd :n
Ik merk het vooral als ik het flink druk heb, ik werk momenteel ongeveer 40 uur p.w en heb een drukke baan, tel daar sporten, paardrijden en af en toe wat sociaal leven bij op. Ik vind het heerlijk om in de zomermaanden lekker actief te zijn.
In de winter ben ik duidelijk minder actief, sneller moe, veel slaap nodig en met mijn eetlust is dan erg groot zegmaar, heb dan b.v een enorme hang naar chocola :Y)
Al zou je toch zeggen dat je meer trek hebt als je actiever bent en dus meer verbruikt?
Het lijkt wel of ik voor een groot deel leef op daglicht, want bij zonnig warm zomerweer heb ik ook amper eetlust, vakanties in een warm land en eten staat me geregeld tegen, na 3 happen ben ik spuug misselijk.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zich hierin herkennen, en of er een uitleg is voor het hebben van minder eetlust bij warmte en drukte.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:06

Daar heb ik ook last van hoor! Als het echt warm weer is wil ik ook niet warm eten. Dan is een slaatje met ijskoud water erbij genoeg! Probeer in ieder geval wel genoeg vitamines en mineralen binnen te krijgen!

Karin_88

Re: Druk leven/warm weer, weinig eetlust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:08

*steekt vinger op* Ja, hier ook!!
Fruitsalade of gewoon sla voldoet prima.. Of soms een soepje dan..
Veel drinken en inderdaad vitamines en mineralen.. :j :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:56

Heel herkenbaar. M'n ouders houden nogal vast aan het standaard groenten, aardappelen en vlees. Dat krijg ik als 't zo warm is soms echt niet weg.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:46

Volgens mij leef jij in een ander Rotterdam als dat ik doe. Het is hier niet echt warm...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:08

Ben in Middelburg nu :+ Vandaag was ook niet zo heel warm idd, maar wel een drukke dag gehad. Het is ook niet altijd 'en en' moet ik zeggen hoor.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:20

Ohh ik herken je verhaal volkomen...
Zomers met warm weer eet ik idd ook niet veel. Maak meestal een salade idd. Terwijl ik 's winters met gemak een paar borden boerenkool naar binnen schuif. En ook ik loop er in de winter als een duf konijn bij. Heb weinig zin om dan wat te doen of om uberhaubt mn nest uit te gaan.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:01

haha. ik verwelkom mezelf bij de club.
ik heb totaal geen eetlust eet het liefst helemaal niet :n

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:06

Heb wel eetlust maar nooit zin in iets warms dan.
Meestal een heerlijke maaltijdsalade of een koude pasta maaltijd of gewoon lekker wit brood met zalm :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:08

Ik kom niet verder op een dag als vandaag dan 's ochtends een handje muesli met 4 lepels magere kwark, tussen de middag een pistoletje en wat fruit.... Ik heb al een paar dagen niet 's avonds gegeten, behalve wat fruit (aardbeien, kiwi, nectarine en meloen).

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:59

Inderdaad, fruit en sla is nog wel goed te doen :j
Heb van de week mijn bordje lasagna na 4 happen laten staan....

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:07

Kelly_ann schreef:
Zojuist stond ik in de supermarkt om eten te halen en ik had geen trek, ben maar thuisgekomen met sla en tonijn voor een salade. Ik zou op het moment echt niet moeten denken aan een stevige warme maaltijd :n
Ik merk het vooral als ik het flink druk heb, ik werk momenteel ongeveer 40 uur p.w en heb een drukke baan, tel daar sporten, paardrijden en af en toe wat sociaal leven bij op. Ik vind het heerlijk om in de zomermaanden lekker actief te zijn.
In de winter ben ik duidelijk minder actief, sneller moe, veel slaap nodig en met mijn eetlust is dan erg groot zegmaar, heb dan b.v een enorme hang naar chocola :Y)
Al zou je toch zeggen dat je meer trek hebt als je actiever bent en dus meer verbruikt?
Het lijkt wel of ik voor een groot deel leef op daglicht, want bij zonnig warm zomerweer heb ik ook amper eetlust, vakanties in een warm land en eten staat me geregeld tegen, na 3 happen ben ik spuug misselijk.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zich hierin herkennen, en of er een uitleg is voor het hebben van minder eetlust bij warmte en drukte.

Ik heb precies hetzelfde, zit nu aan een bakkie meloen en wat stukkies ontbijtkoek om m'n maag 'n beetje inhoud te geven, maar er komt als ik buiten ben idd weinig in.
Gisteren moest ik overdag werken, en dan merk ik weinig van de hitte en dan hebbik wel gewoon honger :+ Misschien voedt zonlicht idd :+