Stoppen met de pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:15

Ik slik de pil al vanaf mijn 14e of 15e op advies van de HA, i.v.m. zeer onregelmatige menstruatie. Ben nu 24.
Nu hoorde ik laatst dat het verstandig is om om de zoveel jaar een tijdje te stoppen.
Dit i.v.m. een verkleinde kans op zwangerschappen/verminderde vruchtbaarheid op het moment dat je aan kinderen wil beginnen.
Nu ben ik zeker niet van plan om op korte termijn zwanger te raken, althans, niet bewust.
Op het moment heb ik geen relatie, en denk dat die er voorlopig ook niet komt, hoewel je nooit wel hoe iets gaat lopen natuurlijk.
Maar vind het vrijgezelle leventje wel even prima zo. Ben ook niet iemand van de one-nightstands, dus dat is ook al niet iets om me zorgen over te maken.
Nadeel is dat ik dan geen idee meer heb wanneer ik ongesteld moet worden, maar ook daar wen je aan denk ik?

Heeft iemand ervaring met tijdelijk stoppen met de pil?
Zou ik het moeten overleggen met de huisarts en/of apotheek?

Tell me!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:19

Ik ben drie maanden tussendoor gestopt, om te kijken of het effect had op ehm, ja hoe zal ik het zeggen.. mentale onstabiliteit :+ ten eerste werd het nog onstabieler en ten tweede kreeg ik de himalaya op m'n rug terwijl die normaal gesproken puntgaaf is. Dus na drie maanden toch weer eraan!

EDIT; ik vergeet nu toch wel wat. Ik zit aan de pil vanwege onregelmatigheid en te veel. In de stopperiode had ik juist weer last van te weinig (nja wat een last niet :D ) maar wel weer onregelmatig. Ik moet dus wel zeggen dat als ik geen himalaya had gekregen, ik waarschijnlijk nu nog gestopt was.

Moosje

Re: Stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:28

Bij mij is het het laatste jaar sowieso al n stuk minder, minder zeg maar.

Mars

Re: Stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:05