Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kit_for_ever schreef:Ik heb dit zelfde verhaal ook meegemaakt, ben zelf ook behoorlijk allergisch voor wespen. Heb daarom ook altijd pilletjes bij me, voor het geval dat. Laatste keer dat ik gestoken ben, is nu al wel 4/5 jaar terug, maar zwol helemaal op over mn hele lijf, dus dat was iets minder prettig. Ook zsm naar EHBO gegaan, vandaar naar het ziekenhuis voor een aantal prikken, oa met adrenaline. Maar goed, pilletjes meegekregen en verder tot nog toe gelukkig niet voorgekomen (niet te hard zeggen, haha)... Ik was trouwens op mn hand gestoken, die is zeker nog wel 2/3 weken dik gebleven en jeukte wel erg, maar daarna helemaal geen last meer van gehad.Mijn broer heeft afgelopen week een zware allergische reactie gehad op een wespensteek.
Hij werd in zijn vinger gestoken, deze werd meteen heel dik en pijnlijk. Nadat hij het zelf heeft uitgezogen, zette ook zijn hele mond/ogen op. Hij werd duizelig, viel bijna flauw, zijn hele lijf zwol op en hij had vréselijke jeuk. Dokter gebeld en die meldde dat hij meteen langs moest komen. Daar aangekomen heeft hij een paar pilletjes gehad (hij kan helemáál niet tegen spuiten) en daarmee werd de reactie onderdrukt.
Hij moet nu voortaan ook altijd 2 pillen bij zich dragen.
Ik dacht eerst inderdaad ook dat het altijd een spuitje was die iemand dan bij zich zou moeten dragen, pilletjes blijken dus ook een oplossing.