Zonnen in de zon VS zonnen onder de zonnebank.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Zonnen in de zon VS zonnen onder de zonnebank.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:33

Wat is schadelijker voor de huid. Als je buiten in de zon gaat zonnen of onder de zonnebank gaat.
Ik vind een lekker kleurtje altijd goed staan, maar wil het ook niet te dol maken. Verder heb ik een kaart voor de zonnestudio en ga daar af en toe heen. En toen vroeg ik dit mij ineens af.

Groetjes Annemiek

edit: Typefoutje

Palmera

Re: Zonnen in de zon VS zonnen onder de zonnebank.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:34

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:35

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:37

Las net een artikel op nu waar ik de kriebels van kreeg.. iets met 75% meer kans op... voor je 30e. Ik ga niet vaak maar in de winter toch wel eens in de maand/anderhalve maand #) .

Ik denk persoonlijk dat zonnebanken schadelijker is. Maar zowel zonnen als zonnebanken brengt risico's met zich mee.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:09

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:58

Ik ben nu toch wel ernstig van plan om minder te gaan zonnebanken :j

Eens in de anderhalve maand?

Haalt dat iets uit dan?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:10

Zonnen onder de zonnebank onder goede begeleiding.

Zonnen is gezond zolang je het goed doet.

Een veel gemaakte fout is dat mensen te kort op elkaar gaan.
Te vaak in een te korte tijd. En te lang.

Veel mensen denken dat zon pas wat doet als je het voelt.

En veel voorkomende reactie bij mij in de studio is dan ook ik wil een zwaardere bank want ik voel er niks van.
Het is ook juist de bedoeling dat je niks voelt. Op het moment dat je het voelt ben je verbrand en dat is gevaarlijk!

Je moet een goede bank bij je huid uit zoeken.

Juist onder de zonnebank kun je gedoseerder zonnen als buiten.

En de straling is ook gedoseerder als de buiten zon.

Nog een belangrijk punt is de huid verzorgen.
Doe je dat niet dan is de kans op huidziektes aanzienlijk groter.
Je huid droogt uit als je die niet goed insmeerd voor het zonnen. Na het zonnen weer aftersunnen!

En vooral niet te vaak gaan! laat je goed begeleiden in de zonnestudio!

Een hoop mensen worden bang van dit soort nieuws. Terwijl juist de mensen die niet luisteren zorgen voor dit nieuws.

Als ik aangeef dat mensen moeten smeren dat dat beter voor de huid is zeggen ze a joh lukt zo ook wel.
Als ik aangeef dat mensen te lang gaan dat voelen niet goed is zeggen ze nee dat wil ik juist want dan heb ik tenminste het idee dat het ook wat doet.
Als ik zeg dat ze er een dag tussen moeten laten zeggen ze nee dat kan wel doe ik op eigen risico.

Een hoop mensen zijn zo stront eigenwijs. En dat zijn de veroorzakers van huidkanker etc. En dan achter af klagen over de zonnebank!

Edit ik maak ook zonschema´s voor mensen die door de dokter door verwezen worden.
Die krijgen van de dokter opdracht een zonnestudio te bezoeken en een schema op te laten stellen.
Mensen met exceem. Mensen met psoriasses. Mensen met zonne allergie en warmte allergie.
Of mensen die gewoon extreem snel verbranden in de buiten zon.

Zelf ga ik ook niet het hele jaar door onder de zonnebank. Van het najaar tot het voorjaar 1 keer per maand. Soms 2 keer. En 2 maanden voor ik op vakantie ga, ga ik 2 keer per week om mijn huid te verdikken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:59

Maar ik heb het idee dat als ik 1 keer per maand ga, dat mijn tintje in ander halve week alweer verdwijnt :\

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:45

parouscha schreef:
Ik ben nu toch wel ernstig van plan om minder te gaan zonnebanken :j

Eens in de anderhalve maand?

Haalt dat iets uit dan?

Nee, is niet voor het kleurtje maar voor wat extra energie in tijden wanneer de zon wat minder schijnt ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:48

Dan zou je een bronzer moeten gebruiken dan kun je dat al weer een aantal dagen verlengen.

Als je het hele jaar door 1 keer per week gaat en in de zomer nog een paar keer vaker dan ga je echt te vaak onder de zonnebank.

om een tintje te houden zou je inderdaad 1 in de 2 weken moeten gaan. Dat kan ook wel, mits je dan zomers niet veel vaker gaat.

Je mag ongeveer 50 keer per jaar zonnen.
Dat zou uit komen op 4 keer per maand.

Maar aangezien een hoop mensen natuurlijk bij goed weer ook gaan zonnen moet je dat er wel af trekken.

Dan heb je een beetje een richtlijn voor wat verantwoord zonnen is. (bij goed insmeren)

Wat ook een veel gemaakte fout is is dat mensen over dag lekker gaan zonnen en savonds onder de zonnebank. Of andersom.

Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. 1 keer zonnebank staat gelijk een een paar uur zon. Dus dan zon je dubbel op wat je huid niet kan verdragen.

Naar mijn idee komt er zoveel huidkanker door de zon wegens ontwetendheid van de mensen zelf.

ik moet klanten zo vaak overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn. En zeker de helft luisterd er niet naar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:52

Ik ga onder de zonnebank vanwege exceem. De straling van de zonnebank verminderd mijn exceemplekken en onderdrukt de jeuk. De medicijnen die ik van de huisarts heb gekregen, gebruik ik liever niet want daar wordt mijn huid heel dun van!

Ik ga 1x per twee weken 12 minuten onder de zonnebank met het minste vermogen bij de zonnestudio. Als ik veel jeuk heb, ga ik 1x per week... Als ik niet zoveel last heb, vergeet ik onder de zonnebank te gaan! Het kleurtje is voor mij totaal niet belangrijk. Ik ben nu mijn melkflessenkleur kwijt, maar liever wil ik niet 'zonnebankbruin' worden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:56

zonnebank bruin word je ook niet snel.

Als je zonnebank bruin wil worden moet je echt meerdere weken achter elkaar 3 keer per week gaan.

Als je gewoon normaal zont krijgt je gewoon een normaal kleurtje die je ook in de buiten zon krijgt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:02

Dan heb je mijn ouders nog niet gezien := Mijn vader gaat niet onder de zonnebank, maar lijkt wel een neger en mijn moeder gaat 1x in de maand en ikzelf vind haar kleur echt heel lelijk..... Dat in combinatie met 40jaar roken :n

Nathalie: Als ik onder de zonnebank ben geweest heb ik van hele donkere oksels (aan de voorkant). Komt dit doordat mijn huid daar zo dun is? Na een dag of twee trekt dit wel weer weg... maar ik stoor mij er toch aan!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:25

Als je vader niet onder de zonnebank gaat maar wel een neger lijkt is dat natuurlijk geen zonnebank bruin dan heeft hij gewoon een donker pigment.

Van 1 keer in de maand word je niet bruiner dus dat kan ook geen zonnebank bruin zijn ;)

Pigment houd maar 5 dagen aan. Daarna loopt het al terug. Om bruiner te worden moet je dus binnen die 5 dagen opnieuw geweest zijn.

Dat kan inderdaad de oorzaak zijn. Je kan dit wel vermijden door er iets factor op te doen. Dan bruint het langzamer.