wat tegen hoofdpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

wat tegen hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:38

hey,

ik heb elke dag barstende koppijn, heb asprine's gehad, ibuprofen, eigenlijk alle normale pijnstillers.

heeft iemand Dé tip?

alvast bedankt :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:52

misschien een keer naar de HA of fysio :)*

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:54

Mijn HA zei dat het hoofdpijn vaak word veroorzaakt door overmatig gebruik van pijnstillers.

Heb zelf denk ik meer dan 5 jaar bijna elke dag hoofdpijn gehad en sinds ik een goede zonnebril draag is dat over. Na een hoop pillen (achteraf dus nutteloos) te hebben weggesnoept.

Liselot

Re: wat tegen hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:55

klopt inderdaad dat hoofdpijn hoort bij ontwenningsverschijnselen van overmatig pijnstiller gebruik :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:56

paracetamol kan hoofdpijn veroorzaken....magnesium wil soms wel helpen,probeer dat eens?

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:57

Ik heb zelf ook bijna dagelijks hoofdpijn..
Artsen bij langs geweest, ziekenhuizen afgelopen en nooit iets gevonden! Pijnstillers slik ik niet, niet vaak gedaan ook want het hielp toch niks!

Het enige wat ik op zo'n moment doe als ik echt vreselijke pijn heb is slapen..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:00

Ik heb ook een aantal maanden gehad dat ik ontzettende koppijn had élke dag.. Dat is eigenlijk vanzelf over gegaan.. Inderdaad een goede zonnebril, niet te veel in de zon en dat soort simpele dingen kunnen soms al helpen!

Ik slik eigenlijk vrijwel nooit pijnstillers, als ik ze wel neem neem ik Panadol die vind ik erg fijn!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 02:56

Ik heb letterlijk 15 jaar lang bijna dagelijks enorme koppijn gehad, zo erg dat ik er letterlijk wanhopig van werd en er op een gegeven moment ALLES voor over had om die koppijn maar te stoppen. De "normale" tips werkten niet. Zonnebril deed niets, naar de opticien geweest en een normale bril gehad, nada. De raarste dieten en voedingsvoorschriften gevolgd, noppes. Elke tip uit "grootmoeders kastje" geprobeerd, zonder resultaat. Tot ik eindelijk een huisarts vond die het serieus nam en niet zei van "neem maar een paracetamolletje of 2" en bleek, na diverse onderzoeken, dat ik migraine had. Heb daar sindsdien medicijnen voor en heee, ten eerste heb ik een stuk minder vaak hoofdpijn (kan nu met 6 tabletjes per maand toe waar ik voorheen echt wel minstens de helft van de maand verging van de koppijn) en de koppijn gaat ook echt, helemaal weg! Het spul heeft wel bijwerkingen die niet super zijn, maar letterlijk alles is beter dan die koppijn.

Moraal van het verhaal: Ga naar je huisarts en vraag door. Laat ze je maar serieus nemen.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:00

Wat voor soort hoofdpijn heb je?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:18

beetje verschillend; de ene keer heb ik steken bovenin m'n hoofd, maar soms alsof ik de hele dag hardcore heb geluisterd ;)

donderdag ga ik zoiezso al naar de huisarts omdat ik wss lyme heb (1 van de symptomen; hoofdpijn, maar heb er meer hoor, niet dat ik alleen door m'n hoofdpijn denk dat ik lyme heb)
maar t is zo vreselijk hele dag knallende koppijn, en niks wat werkt :n