Hoelang kun je last hebben van je stuitje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Hoelang kun je last hebben van je stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:48

Sorry als hier een topic over is, maar kon die niet vinden. :o

Ik ben 5 jaar geleden op mijn vakantie in Oostenrijk midden in de nacht 3 keer over met mn kont in de emmer gevallen. _O-
3 keer over met mijn stuitje op de rand van de emmer. :Y)
En op de camping van een pony waar ik elke dag op reed en ik kon niet in dat zadel zitten van de pijn.
Ik heb 3 jaar echt pijn gehad dat ik niet lang kon zitten of liggen.
De dokter zei dat mn stuitje zwaar gekneust is.
Maar ik heb er gewoon nu nog elke dag last van. |(
Iemand een idee hoelang dat ongeveer kan duren?

Inky_devil

Re: Hoelang kun je last hebben van je stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:50

3 Jaar is wel erg lang.
Ik heb er toendertijd ongeveer 2 maanden last van gehad. Kon niet zitten of opstaan van de pijn.
Ben niet naar de dokter geweest.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:51

Dat kan heel lang duren.. :j

Mijn tante heeft hem ooit gebroken, wat heeft die een pijn gehad zeg.. :oo

Anders miss nog eens een x langs de HA?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:59

Weet je zeker dat hij niet gebroken was..?
Duurt wel heel lang!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:09

Bij de huisarts 3 jaar geleden zei hij dat het niet gebroken kon zijn maar wel zwaar gekneust.

En van een kennis hoorde ik wel dat je er heel wat jaren last van kunt krijgen maar zij kon alles zo goed verdraaien dus dat geloofde ik niet echt.

Ik zit er ook wel over om te denken om langs de HA te gaan.

Vooral als ik lang op mn rug lig of lang zit en ik sta op, dan krijg ik gewoon steken in mn stuitje.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:12

Ik heb er ook wel eens een hele tijd last van gehad. Ik weet niet meer precies hoe lang maar het lag in de orde van een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:12

Dat je er na 3 jaar nog zo'n last van hebt lijkt me niet normaal. Ik zou toch even langs de HA gaan. Het kan ook nog dat er iets anders daar niet helemaal lekker zit en je daar last van hebt, maar het voelt als je stuitje. Even checken kan nooit kwaad :)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:13

Volgens mij kan je er echt heel lang last van hebben. Heb wel eens gehoord dat als je er eens op gevallen bent, het altijd gevoelig blijft. Zou eerlijk gezegd ook geen idee hebben wat eraan te doen valt...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:13

Ik ben in nov 2007 van het paard op mijn stuitje gevallen. Op zich heb ik er normaal geen last van, maar als ik 2 paarden na elkaar rij heb ik nog steeds een pijnlijk gevoel daar.
Ik denk dat de huisarts er niet veel mee kan eerlijk gezegd.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:16

@ Blijheid: Het is 5 jaar geleden maar 3jaar is het nu zo aan de gang met dat als ik lang lig of zit dat ik dan steken heb. En vooral als ik lang heb paardgereden, dan kom ik er moeilijk af en loop ik als of ik niet goed ben.

@ Chrissy_ : Klopt dat heb ik ook gehoord,maar de HA zei toen dat de kans dat het altijd gevoelig blijft heel klein is, ook omdat ik nog in de groei zit.

@ Nikka: Misschien dat de huisarts je door kan sturen naar het ziekenhuis? ik weet het ook niet. :o

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:19

Ook ik ben in november 2007 van een paard gevallen, en stuitje en bekken zwaar gekneusd. Heb er nu nog regelmatig last van.
Voornamelijk inderdaad na lang rijden, of na lang zitten en dan opstaan, ik heb dan soms ook echt even een paar passen dat ik als het ware door 1 been zak.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:33

Daantjuh : dus door je stuitje kan je ook door je been zakken? Maar als je dan een paar passen doet, word je daar dan ook echt misselijk bij en een draaierig gevoel?

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:37

Ik was in 2006 dacht ik, op zomerkamp van een schommel afgevallen hahaha, ontzettend veel pijn gehad, en heb er iets van 6 maanden last van gehad. XD

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:39

ik heb hier dik 4 jaar mee gelopen.
kon niet zitten op wat hardere stoel,etc.
uiteindelijk meerdere behandelingen bij de pijnpoli gehad.
laatste behandeling (zenuw "lam" gelegd,en nu nooit geen pijn meer.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:41

Ikkemetwikke: wat is dat voor een behandeling als ik vragen mag? Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:51

Een aantal jaren terug ben ik ook op mijn stuitje gevallen, is denk wel al 5 jaar terug. Waarschijnlijk is deze gebroken geweest en het is nog steeds wel wat gevoelig..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:56

Hm nu begin ik er aan te twijfelen of die van mij niet gebroken was.

Tja het is ook best dom als je 3 keer over met je kont in een emmer valt omdat ik 'snachts niet stil kon liggen. :P

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:59

Lailaa schreef:
Daantjuh : dus door je stuitje kan je ook door je been zakken? Maar als je dan een paar passen doet, word je daar dan ook echt misselijk bij en een draaierig gevoel?

Ik kan het niet precies uitleggen, maar het is dan net of er even geen controle is over mijn been, waardoor ik er niet op kan steunen, een heel raar gevoel. Ik vermoed dat dit dus inderdaad uit mijn stuitje is gekomen, omdat dit na die kneuzing begonnen is. Ik word niet misselijk / draaierig, na een paar "manke" passen is het gewoon weer over..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:03

daantjuh schreef:
Lailaa schreef:

Ik kan het niet precies uitleggen, maar het is dan net of er even geen controle is over mijn been, waardoor ik er niet op kan steunen, een heel raar gevoel. Ik vermoed dat dit dus inderdaad uit mijn stuitje is gekomen, omdat dit na die kneuzing begonnen is. Ik word niet misselijk / draaierig, na een paar "manke" passen is het gewoon weer over..

Hm, dat heb ik dus weer niet, ik heb al knie problemen dus 9 van de 10 keer loop ik al mank.

Maar mijn dokter zei ook dat door je stuitje ook schadelijke dingen aan andere dingen in het lichaam kan overhouden? Maar of het klopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:04

ik had er nog een paar maanden last van...
maar 5 jaar is toch wel behoorlijk lang
ik zou toch even naar de HA gaan

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:05

M'n vriend heeft z'n stuitje als kind een keer zwaar gekneusd gehad toen hij van de schommel viel op z'n kont :=
Hij heeft daar wel een paar maanden last van gehad en moest uitgerekend toen mee op vakantie op de achterbank naar Italië. Zitten was erg pijnlijk dus dat viel niet mee met zo'n lange reis.
Maar na een paar maanden was het wel weer over.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:16

Pebbles: Haha ik vond hoe het bij mij kwam gewoon schamend. :P vooral toen de huisarts vroeg waardoor het kwam. Tja leg dan maar eens uit dat je met je kont 3 keer in de emmer viel omdat je niet stil kon liggen. Zelf de huisarts kon zijn lach niet inhouden.
Hoe heeft je vriend dat volgehouden zeg.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:47

Lailaa schreef:
Ikkemetwikke: wat is dat voor een behandeling als ik vragen mag? Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

hoe het precies heet weet ik niet,maar was in de o.k onder plaatselijke verdoving;ruggeprik.
en daar lig je dan een uur lang.
fijn hoor,in je blote kont,gebukt over een soort blok"op z'n hondjes" heb me nog nooit zo klote gevoeld. ;(
en dan met een naald met vloeistof (keken ze onder rontgencamera of ze goed zaten) en later nog met stroom die zenuw uitgeschakeld.

was echt geen feestje,maar het heeft wel geholpen,en na dik 4 jaar met pijn leven,was dit het wel waard.
alleen is het niet het euvel genezen natuurlijk,ik voel alleen de pijn niet meer,omdat die zenuw nu een soort van dood is.
arts kon ook niet beloven of dit voorgoed zou helpen.
maar is inmiddels 3 jaar geleden,en heb nog steeds geen last *\o/*

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:16

Een osteopaat heeft mijn stuitje weer recht gezet en sindsdien heb ik er geen last meer van.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:37

Ik heb slecht nieuws voor je... ik had er na 15 jaar (!) nog last van. Ook een keer van de trap gestuiterd.
Gelukkig heeft een manueel therapeut er vorig jaar iets mee kunnen doen (dat is het goede nieuws ;)) en nu heb ik er veel minder last van.