Gasvorming in maag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Gasvorming in maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:17

Ik heb nu al lange tijd dat ik redelijk vaak ontzettend gasvorming in mijn maag heb. Eerst dacht ik dat het kwam door rijstproducten, dus dat heb ik een aantal maanden niet gegeten maar ik heb het de laatste tijd weer heel erg vaak.
Soms heb ik het weken niet en dan ineens dagen achter mekaar. Het rommelt heel de tijd hard en ik kan uit mezelf geen boertjes laten, dit moet ik eerst zelf opwekken. Wel kan ik als ik op de wc ga zitten lucht eruit laten maar dat ruikt dus ook niet, het is puur lucht.
Het is echt ontzettend vervelend omdat ik dan ook echt een opgeblazen gevoel heb. Ik heb al Rennies geprobeerd die rode en die gele maar beide helpen niet.
Ik eet niks anders dan normaal dus ik snap eigenlijk niet wat het is. Ook heb ik nu geprobeerd cola te drinken zodat ik die lucht eruit kan boeren maar dat helpt ook niet. Het is echt mega irritant!

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Ik heb de zoekmachine al gebruikt en dan kom ik alleen uit bij een spastische darm en ik neem aan dat ik dat niet heb, vandaar dus een nieuwe!

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:39

Activia 2weken proberen,mischien is je stoelgang op hol?

en als je verbetering voelt wel natuurlijk door gaan met activia :P

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:42

Bij de apotheek kan je domperidon krijgen.
werkt echt super!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:46

Kan door stress komen
of een ongezond voedingspatroon
Een goed (plantaardig) middel hiertegen is Iberogast

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:48

Ik zat vandaag te denken om er ook een topic over te starten. Zit ook de hele tijd te borrelen hier, eet niks bijzonders, mn hele buik doet helemaal pijn van de gassen. Best lastig.

Activia is inderdaad wel een goed idee :D

Nathalie

Re: Gasvorming in maag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 06:37

Heb dit probleem ook heel erg, vreselijk irritant. Mijn buik is dan ook 2 x zo dik dat ik wel 6 maanden zwanger lijk. (wat dan weer vreselijke opmerkingen oplevert..)
Ga dit dus even volgen! Ik ga zaterdag op vakantie en maak me nu al druk dat dit mijn vakantie gaat verpesten. :=

Espoir_

Re: Gasvorming in maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 07:46

Mijn buik zet zich inderdaad ook erg op!

Ik eet verder gezond, let veel op vetten in eten en caloriën dus het is niet zo dat ik ongezond eet. Ik heb het dus ook met perioden; dan een maand niet en dan ineens een aantal dagen achter mekaar. Het varieerd ook van een uur tot een dag! Het is echt vreselijk irritant. Ik kan dus waarschijnlijk ook niet tegen melkproducten; eerst niet tegen chocomel maar nu waarschijnlijk ook niet meer tegen drinkyoghurt, melk, kwark enz dus activia is ook geen oplossing. Ik ga overigens wel normaal naar de wc :+ dus mijn stoelgang is oké, maar het begint als het ware in mijn maag en dan trekt het langzaam door tot bij mijn darmen.
Mijn moeder zei al dat ik per dag bij moet houden wat ik eet, want over een maandje moet ik terug naar de dokter voor iets anders en dan vermeld ik dit ook maar even erbij met mijn voedingsschema.