moeilijk in slaap komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamieblont

moeilijk in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:41

hee ik weet niet of het hier goed staat maar.... de laatste tijd (lees twee weken) kan ik heel moeilijk in slaap komen.
Dan lig ik in bed en dan lees ik een half uurtje totdat ik echt moe begin te worden en dan probeer ik te slapen maar dat lukt gewoon niet :O. Als ik dan eenmaal slaap dan slaap ik ook maar het duurt zoolang voordat ik slaap hebben jullie tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:42

ik heb er mee leren leven...
soms lig ik wel 3 uur te draaien, en soms slaap ik gewoon een hele nacht niet

patserke

Re: moeilijk in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:45

hier nog een... ik kon soms niet eens eerder dan 6 uur smorgens pas in slaap vallen. ik zei dan mijn vriend nog gedag en ging de hond uitlaten, en dan zette ik een filmpje aan op de laptop en viel ik zoo in slaap...
nu heb ik medicijnen waar ik moe van word dus het slapen gaat wel wat beter

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:48

Is het niet, omdat je nu bv. vakantie hebt en normaal naar school of naar je werk gaat? En nu misschien later op staat, maar wel dezelfde tijd naar bed gaat?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:56

Vermijd het slapen overdag, en ga rond dezelfde tijd naar bed. Neem voor het slapen een warme douche of bad en zorg voor een rustige kamer en slaapomgeving en zorg dat ie niet te warm is.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

Ik heb er ook last van lig sowiezo elke nacht een uur wakker en als het tegen zit lig ik gewoon 3 uur wakker en overdag slapen doe ik nooit!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:03

als het idd komt doordat je vakantie hebt probeer dan zoveel mogelijk ritme te houden. vaste tijden opstaan en gewoon lekker op tijd naar bed.
als je problemen hebt met iets of iemand probeer ze dan op te lossen. (dit kan je nl ook onbewust heel onrustig maken)
en wanneer je gaat slapen probeer dan niet aan slapen te denken, dit is uit eigen ervaring, ik heb een tijd gehad dan kon ik niet in slaap komen en dan ging ik denken: ik moet gaan slapen want ik moet over zoveel uur weer opstaan en anders ben ik heel erg moe etc etc met als gevolg dat ik klaar wakker was haha
maar ritme en reinheid en rust is niet alleen voor baby's een weldoener, ook voor ons ;)

slaap lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:04

Wat ook kan helpen, dat deed ik op periodes dat ik niet lekker slaap, homeopatische spulletjes proberen. Laat je adviseren bij kruitvat :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:06

Hier nog iemand met dat probleem

Ik kom heel moeilijk in slaap, en als ik eenmaal slaap, ben ik bij het minste of geringste weer wakker.
Is niets aan!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:07

okee dankje :D ik ga nu meestal (omdat het vakantie is ) om tien uur op bed (''normaal'' is dat half negen) en ik slaap tot tien uur/half 11) nu is het alweer tien uur :o ik ga nu maar naar bed
nog bedankt voor de tips :D

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:09

even een stipje :D
Heb hetzelfde probleem,en dan vooral als ik de volgende dag moet werken (= 5.30 uit bed)lig ik ook zomaar 3 uur wakker.
Zelfs als ik me moe voel als ik naar bed ga kan ik nog niet in slaap komen.
heb al vanalles geprobeerd,maar het wil maar niet lukken.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:53

Ik kom ook moeilijk in slaap, maar dit is omdat ik veel te veel aan het nadenken ben als ik in bed lig. Mijn gedachten gaan alle kanten op dan. Zo gauw ik die uitschakel, wat ik mezelf dus aangewend heb, ben ik meestal zo weg.

Zorg sowieso voor een ''rustige'' omgeving en een vast ritme, dat helpt vaak ook al. :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:59

Hier hetzelfde, heb het al een paar weken en nu ben ik ook nog eens verkouden, dus dat helpt ook niet echt mee.

Ik kan gewoon niet in slaap komen, ik probeer wat te internetten, totdat ik echt moe word, maar dan nog. Zodra mijn laptop uit is en het licht uitgaat, kan ik niet in slaap komen. Als ik dan eindelijk slaap, wordt ik om een uur of 4/5 weer wakker en kan ik weer niet terug in slaap vallen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:26

Bij mij heeft Valdispert geholpen destijds. Je hebt ze in drie soorten: normaal rustgevend, voor de nacht en voor de nacht-extra sterk. Die laatste heb ik in huis liggen. Is rustgevend en bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld na een jetlag weer in hun ritme moeten komen. Het heeft mij echt geholpen en gebruik het nu nog wel eens, maar niet zo vaak meer.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:40

jamieblont schreef:
okee dankje :D ik ga nu meestal (omdat het vakantie is ) om tien uur op bed (''normaal'' is dat half negen) en ik slaap tot tien uur/half 11) nu is het alweer tien uur :o ik ga nu maar naar bed
nog bedankt voor de tips :D

Ik denk dat het is dat je veel te lang slaapt, je hebt dan de klok al rond geslapen (stel je zou wel om 10 uur in slaap vallen) en omdat je zo laat wakker wordt ben je naar verhouding weinig uren wakker geweest voordat je weer naar bed gaat en ben je dus nog helemaal niet moe. Iets van 8 uur slaap is normaal, dus eigenlijk moet je dr om 6 uur alweer uitgaan. :D
Als ik jou was zou ik gewoon de wekker om een uur of 8 zetten, dan heb je ook al meer dan genoeg slaap gehad. :)

*edit: Zie net in je profiel dat je 12 jaar bent, pubers hebben 10 uur slaap nodig geloof ik dus 8 uur uit bed is perfect. :D *D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:05

Ik zou het echt waarlijk niet weten! Schaapjes tellen? Warme melk drinken? Een slaapverwekkende film kijken?

Had gehoord dat als je met 1000 dingen tegelijk bezig bent in de avond dat je hoofd helemaal 'vol' zit, dat je juist niet goed kan slapen. Koffie/cola drinken 's-avonds is ook niet goed, door de caféine (verrek, hoe schrijf je dat?) daar blijf je juist wakker van!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:44

Ik heb hier echt alles al voor geprobeerd. Lavendelolie, goede nachtrust thee, valeriaan pilletjes ( zit ook in de thee ), warme melk, een rondje lopen, lezen, noem maar op..

Niks werkt bij mij, moet er ook maar mee leren leven.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:08

wekkertje zetten 's morgens, een goede daginvulling houden waarbij je bezig bent en lichamelijk/geestelijk lekker moe van wordt. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:14

Zorgen dat je naar bed gaat als je echt moe bent. Ook ik had hier een tijd last van, er is me toen aangeraden om geen andere dingen in bed te doen dan slapen. Zodat je lichaam eraan went dat een bed ook echt slapen betekent. Dus niet gaan lezen, tv kijken voor het slapen gaan o.i.d.
Het heeft bij mij wel geholpen :j .

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:19

ik heb het al zolang ik me kan herrinneren, kom heel moeilijk in slaap, lig uren te draaien. Soms slaap ik hele nachten niet. Vanalles geprobeerd, douchen voor het slapen gaan, niks anders in bed doen dan slapen, verschillende theesoorten geprobeerd enz. Maar ook bij mij helpt het geen steek. Moet er denk ik maar mee leren omgaan.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:21

Ik heb er ook last van. Soms lig ik 5 uur te draaien ofzo. M'n enige tip is om overdag niet te slapen, en overdag genoeg te doen. Anders ben je 's avonds alsnog niet moe en kom je nog lastiger in slaap. Het helpt mij ook om 's ochtends niet te lang in m'n bed te blijven liggen. Op gewone schooldagen heb ik dat ook, maar daar valt dan weinig aan te doen :P

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:52

Ik slaap ook enorm lastig.. tegenwoordig helpt het me heel erg om sandalwood wierook op mijn nachtkastje aan te zetten, kopje warme thee van te voren te nemen en rustgevende muziek aan te zetten. Misschien heb je er iets aan!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:34

Melatonine 5 mg. kan helpen bij het inslapen. Te krijgen bij apotheek en drogist. Slaap lekker. ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:44

Ik heb een tijd heel slecht geslapen ivm stalken. Ik heb toen van iemand een cd gekregen met een soort klankschalen, geloofde er niks van, maar na mijn 7de slapeloze nacht heb ik een radio in mijn kamer gezet en cd erin. Heb eerst een tijd de slappe lach gehad dat ik ook werkelijk de cd ging luisteren, maar na 10 min. was ik in slaap. Als ik nu weer uren lig te woelen gaat de cd weer op. Ook heb ik een stukje amethist wat ik dan onder mijn kussen doe, misschien is het bij geloof en wordt ik door bokt niet meer voor vol aangezien :P :D , maar het helpt echt bij mij.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:48

Geen tv kijken voor het slapen gaan en niet te veel drinken (moet je van plassen 's nachts :P ).. ik heb een tijdje melatonine gebruikt 1 mg (10 x 0,1 mg tabletjes van Sleepzz). Dat is een natuurlijke stof die aangemaakt wordt in je hersenen. Dus geen rare medicijn of iets dergelijks. Van slaapthee kreeg ik vaak hartkloppingen; pas ook op voor thee met cafeïne.

:)