ik heb al ruim een maand één mondhoek kapot en begin me er nu echt rot aan te ergeren!
hoorde dat het vitaminegebrek kon zijn, maar ik eet niet anders dan anders (gewoon groente bij avond eten en af en toe een stuk fruit). verder hou ik het heel goed vet, maar elke keer als ik gaap of mijn mond iets te ver open doe knapt het weer open en zitten er de volgende dag weer korsten op.
Gewoon naar de huisarts. Ik heb hier ook al vaker last van gehad en hoe graag mensen vaak ook geloven dat het een vitaminegebrek of een 'droge huid' is, het heeft heel vaak te maken met een schimmelinfectie. Als je mondhoekjes wat naar binnen staan zijn dit donkere, vochtige plekken die gewoon makkelijk geïnfecteerd raken. Ik heb een zalf gehad en die hielp erg goed, ik zoek even de naam voor je op.
Gevonden: Fucidin is de naam. De huisarts weet er meer van. Het is natuurlijk niet levensbedreigend, maar het ziet er niet mooi uit en belangrijker: het doet gewoon pijn.
Succes!
Trieske_
Geplaatst: 27-07-09 13:00
ik smeerde er altijd een beetje uierzalf of vaseline op, helpt beter als lippenbalsem. Heel irritant en vooral omdat het constant open blijft gaan.
waardoor het komt....ik heb ook geen idee, bij mij komt het ook ineens opzetten...
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-09 13:00
vind het zo stom om met kapotte mondhoekjes naar de HA te gaan maar misschien toch wel even een goed idee dan
trieske: ik smeer er vanalles op, blistex, wonderpotje (van oriflame) vaseline en ga zo maar door... maar niets helpt
het is niet dik, geirriteerd of ontstoken. komen alleen steeds 2 barstjes in zeg maar en daar komen dan de volgende dag korstjes op. de korstjes hou ik zacht met vet (ook al geprobeerd om dat niet te doen, maar dat werkt ook niet) en die vallen er dan de volgende dag af. maar één misstap en de barstjes zitten er weer in.
apotheek ben ik al geweest voor advies, die zeiden alleen maar dat ik niet meer kon doen dan goed vet houden
Ja het is misschien stom maar ach, in een spreekuur is de volgende dan zo weer aan de beurt. Ik ben toen gegaan omdat ik op vakantie zou gaan en geen last wilde hebben van die plek. Ben blij dat ik het gedaan heb. Naast de Fucidin zalf kreeg ik inderdaad een speciale vaseline-achtige zalf om er overheen te doen, puur om het vet te houden. Dat is dus sowieso een goed plan.
Vaseline werkt erg goed! Ik had een keer mijn hele lippen zó schraal dat ze helemaal vol korsten zaten, zag er werkelijkwaar niet uit. Hier heb ik op aanraden van de HA een paar dagen lang elk uur zo ongeveer een dikke laag vaseline opgesmeerd, en toen was het zo weg!
noekje
Geplaatst: 27-07-09 19:18
ShirleyM schreef:
Je kan ook van die zalf proberen die ze voor babybillen gebruiken, zinkzalf is dat
Zinkzalf werkt inderdaad ook heel erg goed. Omdat de meeste zalfjes heel vochtig zijn en de het wondje dan niet goed dicht gaat, en zinkzalf houdt het geloof ik wat droger
Ik heb hier zelf ook regelmatig last van, smeer dan (en sowieso) veel vaseline. Het is dan gewoon alsof het een beetje ''ingescheurt'' is, zelden rood/dik.