Het leed dat ernstig huidoverschot heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Het leed dat ernstig huidoverschot heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 15:21

Lijkt me leuk om eens wat met lotgenootjes te praten over het dagelijks leed dat ernstig huidoverschot heet:

- de eeuwig ontstoken huidflappen
- het volledig correctieondergoed die voornamelijk voor grote maten is gemaakt is en onmogelijk in 34 - 36 te vinden is.
- het zware psychologisch aspect van heel het zaakje (je bent jong en je hebt een lichaam van 95 jaar)
- Hoe gaan jullie om met relaties? Hoe hebben jullie het verteld? En hoe gaat vriendlief ermee om?
- enz...

Hopelijk zijn er geen mensen die kunnen meepraten, maar toch ben ik benieuwd of andere ook in deze situatie zitten. En hoe gaan jullie er mee om? Ik heb het er erg moeilijk mee en kan het niet aanvaarden. Maar ik moet alsnog een jaartje wachten voor mijn volledige bodylift.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:01

Lijkt me rot, hoe komt zoiets ben je veel afgevallen ofzo? Wel fijn dat je een bodylift krijgt!

edit; ik zie in je profiel dat je bijna 60 kilo bent afgevallen! Super knap :wow:
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 26-07-09 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:07

Goh...dit probleem had ik op een één of andere manier bij jou geplaatst. In mijn beleving ben jij een jonge en mooie (gezien je profielfoto's) meid.
Raar is dat eigenlijk...dat je d.m.v. posts op een forum een beeld van iemand maakt die totaal niet blijkt te kloppen.

Wens je wel heel veel sterkte met de nare probleem!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:08

Hoi,

ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil wel even reageren. Hoe komt het als ik vragen mag? Heb je eerst een heel ernstig overgewicht gehad en ben je daarna zo veel afgevallen tot maatje 34-36???

Voor dat correctieondergoed, heb je wel eens bij wehkamp gekeken? http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... _LA3/?PI=2

Waarom moet je een jaar wachten op je bodylift? Moet je eerst een jaar op hetzelfde gewicht zitten? Succes!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:22

Dank je voor de reacties :j

Ik ben inderdaad 60 kilo afgevallen, ik ben vorige jaar geoppereerd en heb een gastric bypass gekregen.

Afbeelding

Dit is mijn vroege ik

Afbeelding

nieuwe

Maar door de snelheid en het vreselijk hard jojo verleden is mijn huid helemaal kapot en heeft het nooit kunnen meerekken. Paar maanden geleden ben ik naar de chirurg gegaan. Zijn eerste reactie was: maar meisje toch :+

Ik moet inderdaad 7 maanden stabiel zijn :j maar dan valt het juist in het schooljaar dus moet ik verder wachten tot de vakantie. Maar ik kijk er zo naar uit, mijn navel ook zonlicht eindelijk!

Ik heb me voorgenomen om niks anders te dragen dan een bikini als het klaar is :D

En djuno dat is mijn probleem, soms heb ik het gevoel dat ik een dubbel leven heb.

celticpony

Re: Het leed dat ernstig huidoverschot heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:31

Allereerst wil ik zeggen dat ik het supersuperknap van je vindt, dat je zo bent afgevallen. Mijn zusje is ooit 30 kilo afgevallen en ik weet qat ze daarvoor heeft moeten doen... Dat is niet niks! Ik volg ff mee omdat zij ook graag een lift wil, maar geen idee heeft van hoe en wat. Ben benieuwd, ik hoop dat het resultaat je biedt wat je hoopt! Kan me goed voorstellen dat je zo'n verstoord zelfbeeld hebt, hoop dat je daar wel met iemand over praat af en toe, vind wel stoer dat je er hier zo open over bent!!!!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:33

Niet echt ervaring mee, maar mag ik alleen vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? :o
Je lijkt echt een heel ander persoon nu!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:35

Heftig, maar 34-36 is nou niet bepaald een gangbare maat.
Heb je daar geen controle over door die operatie? soort van onbeperkt afvallen, of wil je zelf die (vrij extreme) maat? ben anders bijna geneigd om te zeggen kun je niet weer paar kilo'tjes aankomen misschien werkt dat ook weer positief mbt de huid.

Kan er niks zinnigs over zeggen, heb wel een keer een documentaire over gezien en daar word je gewaarschuwd voor die 'huid' operatie. Die levert nl ook weer littekens op. Succes in ieder geval

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:39

Heb echt respect voor jou, bij mij moeten er ook een paar kilo's af en ik heb al moeite met 5!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:40

Ik denk dat je liever de rest van je leven littekens hebt die kunnen vervagen dat die lappen huid.
Ik heb zelf geen ervaring maar wil melden dat ik het echt heel goed van je vind.
Ik hoop dat je na de operatie snel wat beter in je vel zit (letterlijk en figuurlijk).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:41

Ik heb er heel lang niet open over geweest, maar dan ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk niet nodig is. Het hoort bij me en het is mijn geschiedenis.. het maakt gewoon de persoon die ik nu ben.

En vooral omdat ik weet dat er veel mensen zijn die nog een geheim leven hebben. En als er dan ééntje voor uit komt is dat misschien een stimulans.

Ik heb een gastric bypass dat is een gewichtsoperatie waar je maag verkleint word en je darmen voor een stuk weggenomen worden en verplaats worden.

Verder word het gewoon stabiel van zichzelf, ik heb nu een paar probleempjes waardoor het eten niet goed gaat en ik nog afval op bepaalde momenten. Maar heb heel lang op één gewicht stil gestaan.

De huidoperatie geeft inderdaad een grote wond, wat op zcih ook niet netjes is. En vooral de pijn ben ik beetje bang van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:42

Wow wat een verschil zeg...! Jij moet een totaal ander leven hebben gekregen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:45

ik heb er geen ervaring mee en niks zinnigs over te zeggen eigenlijk...
maar petje af voor je openheid.
veel mensen zouden zich(onnodig)schamen voor zoiets,het is toch een best heftig iets.

moet zeggen dat ik het ook erg knap van je vindt dat je dit allemaal doet.
echter vind ik,persoonlijk,maatje 34/36 wel klein,en vind ik je op de foto bijna wat mager tonen.
Niet banketstaaf bedoeld,zeker niet,ik hoop echt dat je tevreden bent en blijft met jezelf.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:46

Mijn persoonlijkheid is voor een groot stuk veranderd, ben veel opener en durf meer. :j De operatie heeft me veel geschonken zelfs 20 jaar langer leven volgens de chirurg.

Maar soms is het ook moeilijk en zit je constant te peizen op kleine dingen zoals waarom doen mensen inneens de deur voor me open, of hoe kan ik inneens wel aan een vriendje komen. Want dan kom je tot de conclusie dat wie je bent echt niks uitmaakt alleen hoe je eruit ziet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:54

katiavl schreef:
Want dan kom je tot de conclusie dat wie je bent echt niks uitmaakt alleen hoe je eruit ziet.

Dat is eigenlijk heel erg -O-, zo zou de wereld toch niet moeten zijn |(

Knap dat je zoveel bent afgevallen zeg, lijkt me een hele rare gewaarwording, alsof je in een hele korte tijd ineens een ander lichaam krijgt, of niet?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:57

katiavl schreef:
Maar soms is het ook moeilijk en zit je constant te peizen op kleine dingen zoals waarom doen mensen inneens de deur voor me open, of hoe kan ik inneens wel aan een vriendje komen. Want dan kom je tot de conclusie dat wie je bent echt niks uitmaakt alleen hoe je eruit ziet.

Triest he? Dat het zo werkt?

Maar misschien heeft het ook deels met je uitstraling te maken? Als je je nu veel fijner voelt straal je dat ook uit en ben je aantrekkelijker. :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:11

hmmm mischien klinkt dit heul stom maar toch kwam ineens in me op: maar kan van het 'overschot' donorhuid worden gemaakt? ik meen dat vaak donorhuid word gevraagd voor brandwonden slachtoffers (ja offtopic maar van nood een deugd maken :o )

Verders ga ik met voorganger gedeeltelijk mee, uitstraling en je goed voelen zegt meer dan schoonheid pur sang

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:17

Jeetje zeg, 60 kilo wat een verschil.....
Diep respect voor je maar, hoe zit het nu ''vanbinnen''?
Krijgt je maag ooit weer zijn originele vorm terug?
Ik hoop voor je dat je operatie het gewenste effect geeft en niet teveel pijn geeft.

Ervaringen over huidplooien etc heb ik niet, ben nu 14 kl afgevallen maar gelukkig geen overtollige huid tot nu toe

edit: hoe lang heb je oer die 60 kilo gedaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:03

mltex schreef:
hmmm mischien klinkt dit heul stom maar toch kwam ineens in me op: maar kan van het 'overschot' donorhuid worden gemaakt? ik meen dat vaak donorhuid word gevraagd voor brandwonden slachtoffers (ja offtopic maar van nood een deugd maken :o )

Verders ga ik met voorganger gedeeltelijk mee, uitstraling en je goed voelen zegt meer dan schoonheid pur sang

Ik weet het niet zeker maar ik denk het niet omdat het kapotte huid is. Heb wel eens gezien dat ze de nog goede huid als die er is vermalen en in de kont spuiten maar dat hoeft niet direct voor mij. :D

Mijn maag krijgt nooit de orginele vorm, hij zal wel wat groter zijn geworden maar nooit zoals vroeger (tenzij ik overeet natuurlijk maar daar reken ik niet op). En heb er iets minder dan een jaar over gedaan.

Het is inderdaad een rare gewaarwording, soms lijkt het alsof mijn lichaam niet de mijne is

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:23

60 kilo afvallen!!!
Crisis meid, mijn complimenten hoor. Dat is een mens op zich wat je bent afgevallen.

Ik heb geen ervaring met huidoverschotten en kan me ook wel voorstellen dat je eerst een poos stabiel moet blijven voordat ze er wat aan doen maar aan de andere kant wordt het een lastige tijd voor je denk ik.
Ik wens je heel veel succes te wensen en ik hoop dat je na de huidoperatie helemaal tevreden over jezelf bent.

Voor wat betreft het feit dat je je afvraagt waarom mensen nu anders op je reageren denk ik idd dat het erg met uitstraling te maken heeft.
Als jij je veel lekkerder voelt in een slank lijf straal je dat zeker uit en mensen pikken dat op.
Het beeld dat je over jezelf hebt is erg aanstekelijk voor anderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:34

Nog geen last van huidoverschot, maar ik merk wel dat ik wat ruimer in mijn vel kom te zitten nu.
Ik ben ook aardig wat kilo's kwijt (geen 60 maar het komt wel redelijk in de buurt :P ) en ik ben hier ontzettend bang voor, dus ik ga dit topic even volgen.
Al merk ik wel dat mijn huid z'n best doet om terug in de plooi te blijven zeg maar :D Nou is dit ook de eerste keer dat ik afval en heb ik geen jojo-verleden, dus ik weet niet of dat wat uitmaakt.
Volgens de dieetiste herstelt mijn huid zich buitengewoon goed op dit moment, maar er mag nog steeds wat van het gewicht af..
Maar ik heb niet de illusie dat alles strakkerdestrak blijft. Het heeft toch een opdonder gehad en nu ik als een komeet afval is dat ook niet al te best omdat je huid dan niet de kans krijgt zich te herstellen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:51

Ik ben bijna 20 kilo kwijt, maar geen huidoverschot. Ik herken wel je verhaal van de buitenwereld.

Mensen complimenteren je, zijn blij voor je en het ergste is nog: ze zien je. Het is echt te treurig als je merkt dat je er nu ineens wel toe doet. :roll:
Ik moet wel zeggen dat je ineens veel meer zelfvertrouwen krijgt, en dat straal je natuurlijk uit. Wie weet ziet men je daarom wel meer staan?! (Volg je me? Of ben ik weer vaag?)

Ik heb niet zoals jij maat 34/36, maar 38. Vind jij het ook niet ineens gek dat je ineens zoveel kunt hebben? Leuke jurkjes, e.d., het kan allemaal! Ik geniet dan ook nog iedere dag van mijn afvalstrijd. Bij mij is het allemaal een stuk geleidelijker gegaan, ik kan me voorstellen dat het door jouw tempo een stuk abrupter is, en dat het daardoor ook echt nog moet bezinken. Jij hebt tenslotte ook echt een ingreep gehad, ook niet zonder risico, maar je levensverwachting volgens jouw arts liegt er niet om. Knap hoor. :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:00

Je verhalen zijn allemaal erg herkenbaar voor me. Zelf ben ik in het afgelopen jaar 40 kg afgevallen. Ik wil er nu nog 10 kg vanaf hebben en dan vind ik het wel weer goed :)

Echt last van hangend huid heb ik echter niet. Ik heb ook veel gesport, vaak helpt dat ook wel goed.

En ja, het is raar als je opeens allemaal bekijks hebt van die leuke jongens, die jou vroeger nooit van z'n leven had zien staan. Maar ik geniet er met volle teugen van! Ik kleed me nu natuurlijk ook wat vlotter. Vroeger (jaartje geleden...) was ik bezig om alles te verbergen, en nu accentueer ik mijn vormen helemaal! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen.

Ik wil nooit meer zo dik worden!!