Een jaartje geleden werd ik van het CLB doorgewezen naar een ortopedist (denk ik), een persoon die je rug nakijkt. Omdat ik vaak verschrikkelijke rugpijn had.
Die man heeft naar mijn rug gekeken, ben foto's gaan laten maken en ben nog eens teruggeweest..
Het was "groeipijn" volgens hem en het zou snel weer overgaan.
Na een tijdje ging het ook beter hoor..
Maar gisteren was ik (na 9 maanden) nog een keertje gaan paardrijden.. Ik moest op een d-pony die niet echt goed vooruit was, eigenlijk was hij gewoon lui. Ik reed bij de beginnersles mee (
), je zou zeggen: da's constant stap maar nee, we stappen in totaal mss 10 minuten, we draven in totaal wel 50 minuten en galloperen in totaal zo'n kwartiertje (jaa de les was uitgelopen..).De ganse tijd moest ik in stap, benen geven want hij was te lui.
In draf kon ik niet lichtrijden want ik moest benen geven, hij was te lui.
In galop wou hij niet galloperen en moest ik nog benen geven, hij wou niet.
Uiteindelijk in galop gekregen. Leunde ik TE ver naar achter (wat ik normaal niet doe) en kon ik m'n houding echt nietmeer vinden, ik kon zelfs bijna nietmeer draven van de pijn in m'n rug. Naar voor leunen in galop ging ook niet want kreeg gewoon niets meer gedaan met mijn rug..
Na de les hoorde ik dat de zoon van de eigenaar van de manege (jongentje van 13 jaar ofzo) had zitten te klagen wie op Prince reed, dat die echt niet kon rijden.
Nu ja, fijn om te horen hoor :s Ik begon met rijden op m'n 8ste en ja ben vaak gestopt en telkens opnieuw begonnen en het laagste waar ik eindigde waren de half-gevorderden maar sorry, ik kan heus wel galloperen :s
Volgende week ga ik sowieso terug, pijn of niet. Ik mocht dan op een pony die je zonder zweepje MOEST rijden (anders doet die rare dingen) maar die wel makkelijker vooruit te drijven is..
Maar nu, het gevolg: Ik lig nu al een ganse dag met felle spierpijn..
Vooral dan mijn rug (vooral als ik uit bed / zetel stap), mijn kont (volgens mij was 't zadel teklein voor mijn kont XD) en mijn buikspieren (eindelijk bewijs dat ik buikspieren heb)..
Ik vroeg me af of jullie ook al zo'n dingen hebben meegemaakt met je rug..
Ik kan me toch niet voorstellen dat ik als 14-jarige al een versleten rug heb hé..
Ik moet heel soms helpen in de tuin (zoals ik vandaag met mijn pijnlijke rug pruimen moest oprapen van de grond) maar doe nooit zwaar werk met mijn rug..
Nu ja, 't is te hopen dat 't beterd.. Anders zal ik eens bij m'n moeder moeten vragen (indien het maandag nog niet beter is) of we naar de dokter gaan..