Hoe zoek je een kussen uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Hoe zoek je een kussen uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 09:12

Hoi,

Ja dit is een misschien wat rare vraag hoor, maar ik ben dus toe aan een nieuw kussen. Ik heb al eens bij diverse kussens gekeken en gevoelt. Maar ik weet niet hoe ik het juiste kussen uitzoeken moet. Zo ben ik niet perse een zijslaper, rugslaper of buikslaper. Ik lig zoals ik op dat moment het prettigst lig en dat is de ene keer op mijn rug dan op mijn zij en dan weer eens op mijn buik. Ik heb ook vaak last van mijn nek (de laatste tijd bij het wakker worden is het nog erger) en daar kijk ik ook naar bij het uitzoeken van een kussen.

Maar ik vind het zo ontzettend lastig, kijk je naar wat voor een slaper je bent dan komt er een bepaald kussen uit, kijk ik naar mijn nek dan komt er een ander kussen uit, je hebt zoveel verschillende soorten, maten en vullingen.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee en wat tips bij het uitzoeken van een kussen?

Peperkroket

Re: Hoe zoek je een kussen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:09

Ik had ook vaak last van m'n nek. Ik ga proberen uit te leggen wat voor kussen ik heb :+ Het heeft zegmaar aan de onderkant een soort vierkant stuk wat volgens mij een heel klein beetje hoger is dan het andere stuk, waardoor je nek iets omhoog ligt en je schouders dan goed ruimte hebben. Sorry voor de vage beschrijving maar ik denk dat ik er niks anders van kan maken...
Ik heb geprobeerd het te tekenen:
Afbeelding

Op dat linkerstuk lig je dan dus met je hoofd :j

En verder zou ik gewoon naar een goede beddenzaak gaan en daar om hulp vragen.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:15

Ik heb ook vaak problemen met kussens. Ik lag nooit lekker en had altijd last van mijn nek. Heb een tijdje zo'n speciaal kussen gehad dat naar je nek vormt, maar dat beviel ook niet helemaal. Kon er niet echt lekker op liggen.
Nu heb ik een wat hoger kussen met zachte vulling van Ikea, model Gosa Vädd. Hij was niet duurder dan €7 geloof ik, dus dat is misschien wel het proberen waard :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:40

Bij die Ikea hebben ze een hoek vol kussens en daar staat ook bij uitgelegd wat voor kussen je het beste kan kiezen. :j Zijn opzich helemaal geen dure kussens. Zoals Chrissy_ al zei 7 euro. Ik kan natuurlijk niet in jouw portmonee kijken wat je uit kan geven maar zou der wel in investeren als ik jou was.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:59

Ja bij de Ikea heb ik toen inderdaad gekeken en kussens geprobeerd (in die zin, op een bed daar leggen en even gaan liggen in verschillende houdingen).
Het lastige is alleen dat je een kussen hebt voor zij- en rugslapers en ook een apart kussen voor buikslapers, daarnaast veel varianten voor je nek.
En om nu met 2 kussens te gaan slapen :D

Ik ben wel bereid er wat meer geld aan uit te geven als het nodig is, mijn nek is toch erg belangrijk daar het veel hoofdpijn meebrengt beinvloed dat toch je dagelijkse doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:01

Die bij Ikea heb ik bijna allemaal al uitgeprobeerd.......en ook de dure kussens, maar net als TS..t valt echt niet mee om een geschikt kussen te vinden als je houding terwijl je slaapt niet een en dezelfde is. Ook ik wissel, slaap net zo makkelijk op mijn rug als op mijn zij, buik gelukkig niet meer, daar wordt je rug en nek nooit beter van namelijk!

Ik blijf uitproberen, manlief heeft hetzelfde kussen als ik en slaapt er zalig op, ik gebruik dat kussen alleen nog als steuntje om lekker te kunnen lezen in bed!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:13

Het is ook niet zo dat de kussens alleen maar geschikt zijn voor buik-, rug-, of zijslapers hoor. Het is alleen wat het meest prettig is daarvoor. Ik slaap ook niet op één bepaalde manier, maar dit kussen bevalt me toch erg goed!
Maarja, het blijft natuurlijk gewoon moeilijk om een kussen uit te zoeken, pas als je hem echt gaat gebruiken weet je of hij goed is of niet...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:20

En als je nou eens naar een goede beddenzaak gaat en je daar laat adviseren? :) Ik denk dat ze je daar het beste kunnen helpen :j

Ik zweer zelf bij een vrij dik kussen met echte veertjes, niet zo'n synthetisch ding :n Maar goed, dat is natuurlijk weer heel persoonlijk.. Succes ermee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:21

:o Ik heb dus 2 kussens :P Soms slaap ik met beide...soms met 1 (ik lig ook net hoe het uitkomt hoor) .Vind dons het fijnst omdat je dat zo lekker op kunt proppen en dan je hele hoofd erin drukken :D Echt anti-allergische kussens vind ik verschrikkelijk...
Nu moet ik wel zeggen dat ik december vorig jaar een nieuw matras heb gekocht van memory-foam (M-line).Daar zijn ook kussens van,zowel in een blok als in flokken.Die heb ik toen uitgeprobeerd en dat lag echt heerlijk...ik had alleen toen net al veren/dons kussens gekocht.
Deze zijn wel wat duurder dan E7,- :D

De echte tip is gewoon uitproberen...kussen moet fijn liggen ongeacht hoe jij zelf ligt ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:44

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ben inmiddels bij de Ikea geweest en heb daar een kussen gehaald. Vannacht heb ik er in ieder geval goed op geslapen en nu maar kijken of dat zo blijft.
Er zit memory-foam in en dat vind ik wel prettig moet ik zeggen.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:13

Ik heb ook een kussen van memory foam, van tempur. Omdat ik rug en nekklachten heb. Ik ben er erg blij mee. Moest er in het begin wel aan wennen maar nu kan ik op anders kussens bijna niet slapen dus ik neem hem altijd mee als ik ergens anders ga slapen.