Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:29

Hoi,

Ik ben benieuwd wie hier op het forum zijn of haar ogen heeft laten laseren. Ik ben benieuwd waar je het hebt laten doen, hoeveel het kostte en hoe het bevallen is. Deed het pijn, had je problemen na de operatie of zelfs nu nog?

En er zijn er vast ook een heleboel die slechte ogen hebben maar hun ogen niet willen of kunnen laten laseren.. Waarom heb je het niet laten doen?

Groetjes, Marlin

Palmera

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:30

Ik heb mijn ogen zo'n 3 jaar geleden laten laseren. Ben meer dan dik tevreden over het resultaat.
Ik heb mijn ogen laten laseren in een ziekenhuis in Amsterdam. (kan niet meer op de naam komen) De desbetreffende oogarts die mij behandeld heeft is nu hier werkzaam:

http://www.rccamsterdam.nl/index.php?op ... &Itemid=26

Dhr Zandbergen.

Tuurlijk is het eng, en de eerste week na de behandeling was vreselijk. Zo ontzettend veel pijn niet normaal meer. En toch zou ik het zo weer doen! Want ik heb er wel heel veel voor terug gekregen.
Overigens heeft niet iedereen veel pijn na een behandeling.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:33

Ik wil het ook gaan doen als ik rond de 18 ben :)
Ik volg het topic even :)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:35

Hm, mijn oom heeft nu geen zicht meer in een oog omdat ie hem heeft laten laseren....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:36

Tuurlijk, alles kan fout gaan. Ik ben van 40% zicht naar 120% zicht gegaan. Zo kun je het ook bekijken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:03

Na 10 jaar bril en bijna 20 jaar contactlenzen , de stap genomen me te laten laseren .
Dit is nu 5 jaar geleden , en mehn had ik dat maar veel eerder gedaan .
Ben van -8,25 naar 110 % gegaan , dus wel ff een verschil :D levens kwaliteit dus !!!!

De behandeling is uit gevoerd in Amsterdam bij Care vision , en koste toen 3000,00 euro , nu is het
al goedkoper .
Belangrijk is dat je een kliniek uit zoekt met een goede reputatie , maar dat is met alles natuurlijk .
Hoeveel gaat er niet mis met plastische chirurgie ?

Pijn deed het niet , alleen die oogklem erop was ff naar , het laseren zelf voel je niets van .
Het duurde c.a een half uur , en je ziet meteen het verschil . :D
Je hebt na de behandeling c.a. een uurtje brandende /tranende ogen , precies zoals ze hadden
gezegd .Daarna heb ik tv gekeken :o , ha ha
De eerste tijd ben je gevoeliger voor licht , maar dat gaat allemaal weg .

Dus toppie tevreden , zou het zo weer doen .Voor degene die het willen laten doen , laat je
goed informeren , check de naam van de kliniek , is de kliniek gekeurd door de inspectie voor gezondheidszorg ,Is er een correcte nazorg etc , heel belangrijk .

Enig minpuntje was dat ik twee weken voor de behandeling weer een bril moest dragen :wow:

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:52

ik ben wel eens voor een vooronderzoek geweest om te kijken of mijn ogen geschikt waren, dat zijn ze wel, maar toch vraag ik me af hoe lang je ogen stabiel moeten zijn.

Mijn ogen zijn nu bijna 2 jaar lang op dezelfde sterkte, daarvoor gingen ze bijna ieder half jaar wel achteruit. Stel dat je je ogen laat laseren en ze gaan dan nog achteruit, lijkt me een beetje zonde? Weten jullie hoe dat zit?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:01

Ik ben ook heel benieuwd naar de verschillende ervaringen. Ik wil het ook al heel lang. Ben hard aan het sparen.

Ik heb verder geen verstand van al die klinieken. Hoe kom je er nu achter of een kliniek goed aangeschreven staat?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:04

Ik ben aopril 2007 gelaserd aan beide ogen bij Eyedo in Rotterdam. Had ik jaren eerder moeten doen..........................verbaas me nog dagelijks; zonder bril kon ik de verkeersborden op de snelweg borden amper zien en nu zie ik op 200 m. afstand wat erop staat! :D

Op internet staan vergelijksites met ervaringen van mensen die gelaserd zijn. Gewoon eerst veel lezen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:07

Maar na een paar jaar is het vaak uitgewerkt, ik meen na een 5/10 jaar dat de meeste het zicht weer achteruit gaat. Dat is ook iets om te overwegen. Tante van mi heeft het laten doen, meen 6 jaar terug en loopt nu weer met een bril. Bovendien kan er best veel fout gaan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 17:56

Het blijkt dat het in 97% van de gevallen goed gaat.. Maargoed dat heb je bij alle ingrepen..

Ik ben nu 16 dus weet niet of dat te jong is. Mijn ogen gaan juist vooruit in plaats van achteruit. Ik ben vroeger 2 keer geopereerd aan m,n ogen.. en heb lenzen geprobeerd.. dit lukte echter niet, waarschijnlijk door die operaties zijn m,n ogen erg gevoelig geworden. Niemand kreeg ze erin.. Maargoed ik wil zo graag gewoon kunnen zien zonder gekloot met lenzen of een bril..

Goed er is een risico dat het fout gaat.. maarja alles kan fout gaan... Ben alleen wel bang voor de pijn erna maargoed, blijkt dat een zonnebril al veel wonderen doet.. :)

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:00

Er kan van alles fout gaan inderdaad maar je kunt ook oog voor oog laten laseren. En dat is iets wat ik wel zie zitten als ik 18 ben.
De resultaten met ogen waarbij een cilinder in de bril zat zijn geloof ik iets minder dan zonder.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:02

Ik zou het graag willen..
maar als ik al die slechte ervaringen hoor ben ik al bang :o
Maarja, -5 is ook niet fijn!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:35

Er zijn ook goede ervaringen om naar te luisteren hoor! Het gaat nog steeds véél vaker goed dan dat het fout gaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:17

chocobroodje schreef:
Maar na een paar jaar is het vaak uitgewerkt, ik meen na een 5/10 jaar dat de meeste het zicht weer achteruit gaat. Dat is ook iets om te overwegen. Tante van mi heeft het laten doen, meen 6 jaar terug en loopt nu weer met een bril. Bovendien kan er best veel fout gaan.

Je hebt levenslange garantie !!

Het kan wel zijn dat je door'' ouderdom ''een ''leesbril'' nodig hebt , maar daar heeft ieder mens kans op dit
heeft ook niets met de laser o.p te doen .

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:17

Ik heb sinds 5 jaar lenzen, deze zitten niet fijn. Elke dag brandende ogen, verdikte bloedvaatjes enz. Enige optie is laseren zei de oogarts, maarja.. Het kost best een heel bedrag...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:46

En een bril dan Diana? Ik bleef echt geen 5 jaar met brandende ogen rondlopen :=

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:56

Een klasgenoot van me heeft zijn ogen laten laseren en is heel tevreden over het resultaat maar hij zegt dat je tijdens de procedure wel alles ziet en dat houdt mij weer een beetje tegen (uh + het bedrag := ), dat lijkt me echt doodeng. Mijn ogen reageren niet super op lenzen dus die draag ik niet elke dag, het lijkt me echt super om niet meer te hoeven khloten met lenzen of bril (bril raakt altijd stuk bij mij := ).

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:16

snap niet dat de verzekeringen dit niet gaan dekken, moet je zien hoeveel geld ze kwijt zijn aan brillen en lenzen (ik krijg alles vergoed) laat ze dan 1malig een groot bedrag verzekeren en van alles af zijn...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:19

Dat vind ik wel een goed plan :D
Ik ben nog wel even aan het sparen voordat ik het geld bij elkaar heb. En idd ondertussen maar declareren bij de verzekering voor lenzen en (af en toe) een bril.