Krentenbaard, ervaring mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rafiskatje10

Krentenbaard, ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 13:31

Heej Bokkers,

Momenteel heb ik krentenbaard... :S (in me gezicht) ben naar de huisarts geweest en een zalfje gekregen, echt verschrikkelijk!
Iemand ervaringen mee of dit allemaal goed wegtrekt? Ben bang dat ik net zoals me waterpokken vroeger littekens overhoud! ;(
Wat is dit irritant, het jeukt en je ziet eruit of je de pest hebt ofsow... iemand een idee hoe je hier aan kunt komen eigenlijk.. ben niet onhygiënisch ofzo...

Groeten Lisa

Sies

Re: Krentenbaard, ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:33

Mijn broertje heeft het ook gehad, heeft niks met hygiene te maken, is een bacterie geloof ik me te herinneren.
Hij heeft geen littekens in zijn gezicht.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:34

Dit staat verkeerd, heb getemt ;)
Ik heb het begin van dit jaar ook krentenbaard gehad, goh wat was dat irritant zeg, iedereen keek me aan alsof ik een stuk vuil was. Ik ben ook naar de HA geweest, heb ook een zalfje gekregen en na een week was het weg. :) Als je er niet aan krabt, hou je er als het goed is geen littekens aan over ( ik iig niet.. )

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 13:35

Ohw nou gelukkig maar :) ik probeer van de korstjes af te blijven, maar soms krab ik er weleens eentje weg en denk ik 'ohh oliebol..!!! zo wordt t een litteken!' Ja het schijnt bij kinderen voor te komen, ik ben alleen 21 jaar :P beetje laat dus...

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:35

Ik heb een jaar geleden krentenbaard gehad tussen mn borsten (ja, echt :o ) en heb er helaas wel behoorlijke littekens aan over gehouden.
Nu ben ik ook wel erg littekengevoelig dus misschien loopt het bij jou allemaal wel los :)

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:37

Het is idd trouwens een typische kinder-aandoening, voornamelijk omdat het zo besmettelijk is. Mijn vriend geeft leiding bij de scouting en 1 van die kinderen had het. Ik heb het dus via mijn vriend opgelopen, maar die had uiteraard nergens last van :roll:

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:37

Ik heb het ook vorig jaar gehad, ook 21! Echt heel irritant en ik vind het heel vies! Had meerdere plekken op mijn gezicht :S
maar je houd er geen littekens aan over! Ik had eerst een zalfje gekregen, maar toen kreeg ik ook nog keelonsteking en toen kreeg ik gewoon antibiotica kuur, na een paar dagen was het weg!

Heel veel sterkte, en het is ook weer snel weg hoor!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:38

niet krabben... dan vallen de littekens mee :)
ik had het vorig jaar (nouja, 1,5 jaar terug)
was 17..
bij mij ging het met de zalf vrij snel weg (fucidin zalf/creme ts? :) )
alleen krijg ik het elke maand ''terug''.. de dreiging ervan, een paar kleine plekjes rauwe plek op m'n lip..
elke keer als ik ongesteld moet worden komt het weer een beetje opzetten (ik ga het dan onmiddellijk te lijf met de fucidin :) )

heb je een stressperiode ts? :) een periode van minder weerstand? :)

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 13:41

Dank jullie wel voor de reacties, stelt me gerust :) wel fijn! Merk wel dat het per dag ietsjes wegtrekt.. hopelijk is het binnen een week weg. Gek dat je het zo via je vriend oploopt en hij dan zelfs niks heeft.. ja vooral het doorzichtige spul wat dan uit de bultjes/plekjes komen is besmettelijk. Me vriend komt niet aan handdoeken enzo waar ik aan heb gezeten haha!

Merk weet ik zo niet uit me hoofd. Ik heb het ook gekregen na mijn ongesteldheidsperiode, net een huisgekocht, flink geklust en dus een stressperiode achter de rug.. dus waarschijnlijk minder weerstand gehad (slechter eten etc)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:45

ja.. ik had het toen met problemen met school en thuis.. weinig slapen veel doen..

ik vond het vreselijk ook toen.. met werken vooral (werkte op een koffie-afdeling in een HEMA dat mocht niet ivm hygiene en zicht, dus toen aan de kassa gegaan := )

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 13:46

Ohw dan heb je juist veel klanten aan de kassa, schaam je je ook dood heh! Pfff..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:51

yep ze keken me allemaal raar aan >;)
maargoed, ik kon nog geld verdienen O:)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:52

Ik heb het ook gehad alleen wel in mijn kindertijd, zat in groep 4 of 5 geloof ik. Ik heb er helemaal geen littekens aan over gehouden terwijl ik er best wel aan heb lopen krabben :Y) !
Sterkte!

marjolijnk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:55

Ik heb het gehad!
ja het is heel lelijk (sorry hoor.) Maar het zalfje hielp bij mij wel.. Alles gaat helemaal weg en je houd geen littekens over. Het is irritant maar probeer maar van de korstjes af te blijven.. xD
Ps: de zalf had ik toen ook op mn wrat gedaan en die werd kleiner dus deed ik die zalf daar ook op maar die wrat was ook na een week ofzo weg! ben daar zo blij mee! had hem op mn hand, vond dat ding toen(ergens in de tijd op de bassisschool) zo lelijk!! (sorry voor de mensen die wratten hebben.)
Veel umhh ... nouja beterschap met je huidje. :o
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-07-09 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: MSN taal verwijderd

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:58

Hoi,
Mijn dochter heeft het twee keer achter elkaar gehad, beide keren in haar gezicht.
Ze heeft hieraan geen littekens overgehouden. Wat erg belangrijk is, krentenbaard is zo besmettelijk als de pieten, zorg dus dat je je kussensloop enz echt elke dag vervangt, anders kun je het zo weer terug krijgen. Als de korstjes van de krentenbaard ook in je neus zitten zoals bij mijn dochter, zal je zalfje niet afdoende zijn, en moet je aan een kuurtje.
Niet krabben, en vooral...heel veel beterschap !!

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 14:56

Op me kussenslopen letten is een goede tip! Thnx

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:01

Ja ik heb dat ook eens in mijn gezicht gehad toen ik een jaar of 12 was,heb er niks aan over gehouden en vlgs mij heb ik toen gewoon afgewacht tot het weg was,geen zalfje ofzo :)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:07

Binnen een week is het meestal wel weg ;)
Je houd er geen littekens aanover ;)

vosroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:06

Hoi, best rot krentenbaard (impetigo) Je kan om het proces wat te versnellen naast de creme meest waarschijnlijk fucidin ook zinkzalf gebruiken om de plekken wat sneller in te laten drogen. Nadeel van zink is wel dat het meer zichtbaar is.
Probeer er echt af te blijven zodat je niet een andere bacterie vanaf je nagels in de pleken brengt. Binnenkort zie je er weer tip top uit hoor!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:15

Verplaatst MD --> MW.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:56

Ik heb het op m'n 19e heel erg gehad. Heb toen zalf en penicilline gekregen en het was zo weg. Mocht een paar dagen niet werken, omdat het dus vreselijk besmettelijk is. Vond ik niet heel erg, zeker niet omdat die penicillinekuur echt heel heftig was. Kan niet zeggen dat ik er echt littekens aan over gehouden heb ofzo..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:40

Mijn zusje kreeg het op school, en ik kreeg het via haar. Ik had mijn hele pols eronder zitten, ontzettend smerig, penseline gehad, maar kwam terug op mn ooglid. Inmiddels niks meer van te zien

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:29

ik ben 22 en heb er nog welleens last van.

Ik heb heel veel zalfjes geprobeerd, maar door die zalfjes en door het smeren wordt het weer nat en smeer je het nog meer uit op je gezicht... Vooral niet aan zitten... ik heb toen pilletjes gehaald. L- Lysine en zodra ik het krijg slik ik daar 2 van. Die drogen het op waardoor het niet erger wordt. Binnen 2 dagen is het weg. Kan je gewoon bij de drogist halen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:31

Ik heb het 2 x gehad, een keertje op mn kont _O- en een keertje bij mijn oor. (Kreeg toen een bijnaam: schimmel oor. :\) Nou, kreeg een zalfje en het was na een week weg! :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:34

Jaa, ik heb het laatst ook gehad. Ik dacht dat ik een soort koortslip had op mn wang. Maar het werd steeds groter en met allemaal gele korsten (iieuw). Na een paar dagen smeren met een anti biotica zalf ging het een stuk beter. Na een week was het helemaal weg. Maar een week later zat het in mn neus! En ook daar was het na een paar dagen smeren weg.Gelukkig. Succes!