supertips om hoesten tegen te gaan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

supertips om hoesten tegen te gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:00

Ik ben bijna wanhopig, hoest de longen achter mijn schouderbladen vandaan en kàn niet meer.....van het hoesten.

Ben zaterdagavond bij de Hap geweest omdat ik 40 graden koorts had en helemaal naar was geworden, kreeg pijnstillers mee om keelpijn tegen te gaan maar hielpen niets. Werd alleen maar erger, dus maandagochtend wanhopig bij de huisarts gezeten (kon alleen maar janken, wat voel je je dan beroerd zeg), kreeg AB mee en pijnstillers en paracetamol met codeïne. Nu ben ik dus vier dagen verder, wel koortsvrij en het lamlendige gevoel is ook weg, maar ik heb nog steeds keelpijn en hoest me dus helemaal gek. Barst van de pijn in mijn hoofd van het hoesten en mijn rug is verkrampt omdat ik zo hard moet hoesten dat ik uiteindelijk ga kokhalzen en voor mijn gevoel bijna stik.

Antibiotica duurt t/m zondag, verwacht ik nu te veel te snel of is dit abnormaal? Ik heb ooit wel eens een keelonsteking gehad maar daar was ik zonder AB met een paar dagen wel klaar mee. Ben nu echt al sinds zaterdag hondsberoerd. Heb ook al sinds zaterdag niet meer gegeten en hetgeen wat ik geprobeerd heb, komt er binnen no-time in zwaar verdunde vorm weer uit.....

Keelsnoepjes, thijmsiroop, gorgelen met zout water (echt smerig), ik heb echt alles geprobeerd t/m een uienkompres om mijn keel heen (dat is echt gruwelijk) en ik weet het gewoon niet meer.

Alle tips meer dan welkom!

Diaantjev

Re: supertips om hoesten tegen te gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:03

Mijn zusje heeft voor haar paard die een tijdje heeft gehoest een drankje gekocht met daarin honing. Er werd bij verteld dat je dit ook voor jezelf kon gebruiken. Mocht je willen weten hoe dit heet, dan zal ik het even voor je na moeten vragen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:09

Heb al een hele fles honing weggewerkt, puur, door de thee, mee gegorgeld......effect elke keer 2 seconden.....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:50

daf, vraag je HA eens om codeine tabletten, jaren geleden heb ik die ook eens gehad tegen het hoesten, hielp perfect, ik nam ze alleen savonds, een uurtje voor het slapen gaan want ik ging er echt zwaar van onder zeil :Z

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:53

Als ik het zo lees heb je al paracetemol met codeine gekregen, wel raar dat dat niet werkt. Bij mij werkte dat echt perfect! Hoestte ook de longen uit mijn lijf zowat en met die codeine was het zo over!

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:54

Zou aan de dokter een test vragen op kinkhoest! (even bloed geven bij het ziekenhuis en je weet het) Je hebt er alle verschijnselen van, en het wordt vaak niet vastgesteld. (ik heb het zelf ook gehad afgelopen winter!)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:48

Bij mij hielp honing altijd, maar het moet wel heel erg zijn als je al zoveel hebt geprobeerd en het gaat niet over..
Ik zou idd ook even laten testen op kinkhoest, klinkt niet best dit ;)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:51

vies, maar naar oud recept (en bij mij heeft het tot nu toe altijd gewerkt!)
- 2 kopjes water koken
- halve knoflook erin uitpersen,, roeren,.
- halve citroen uitpersen,, erbij doen
- heel wat honing erbij..(naar smaak)
- even door de zeef,,, en opdrinken maar,, (zo heet mogelijk..)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:17

Daro hoestcapsules, ik ben ook een hardnekkige hoester als ik ziek ben geweest en na 1 capsule hoest ik 8 uur niet

op codeïne reageer ik ook slecht.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:39

Ik stoom vaak met stoom kruiden van de tuinen, zit kamille en andere kruiden..Paar schepjes in een teil, gekookt water erover..Even intrekken en met handdoek erover tijdje inhaleren..
succes ermee

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:53

Heb je niet toevallig kinkhoest???
Ik heb dat vorig jaar gehad en wat jij nu schrijft had mijn verhaaltje kunnen zijn...
Mijn huisarts heeft me uiteindelijk doorgestuurd voor een bloedonderzoek en daar kwam het toen uit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 12:07

Heb alweer t nodige uitgeprobeerd maar ook de huisarts weer gebeld, kreeg verlenging van de AB en nieuwe codeine tabletten, zwaardere.....mooie ervan is wel dat ik vannacht eindelijk een keer de hele nacht geslapen heb, voor het eerst sinds een volle week!!! Ik kijk de AB aan en hoop dat het volgende week langzaamaan weg zakt, anders ga ik gewoon weer terug.

Vind een griepje nooit zo erg maar dit.....vreselijk!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:04

Ik ken het!

Wat mijn huisarts zei, was dat ik het hoesten zelf veroorzaakte. Ik heb mezelf aangewend hard te hoesten, omdat het kriebelgevoel dat weg gaat. Ik moest naast de codeïne gaan kuchen. Dus als je een hoestaanval krijgt, inplaats van hoesten kuchen, over de keel natuurlijk, zodat je wel die kriebel tegengaat en het slijm kunt ophoesten.

Ik hoop dat dit lukt! Mij heeft het heel erg geholpen indertijd!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:37

Ik heb het ook gehad, kon er niet meer van slapen en werd er helemaal gek van.. ben naar de ha gegaan en toen heb ik pillen gekregen.. weet niet meer hoe het heet.. die moest ik sochtends en savonds en die werkte wel goed.. :j Sterkte!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:01

Nou, ik lees even mee.
Ben niet ziek, maar hoest erg. Heb gewoon last van mijn bovenrug en ribben...
Ga morgen er even iets voor halen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:11

je moet inderdaad proberen om niet hard te hoesten maar te kuchen. op die manier hoest je het slijm goed weg en doet het veel minder zeer.
wat bij mij heel goed helpt om het los te maken zijn fluimicil bruistabletten. één bruistablet in de ochtend en je kan veel beter weghoesten en dan doet het dus ook minder pijn.
codeïne krijg ik ook altijd van de HA omdat ik zo erg hoest in de nacht dat ik er van ga overgeven. één codeine tablet in combinatie met een darolan werkt bij mij het beste