Tips voor soepelere heupen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Tips voor soepelere heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 09:05

Hopelijk staat het hier goed, het is mensenwelzijn maar dan wel in relatie tot paardrijden. Ik heb tijdens het rijden regelmatig last van mijn heupen. Ik ben smal gebouwd en nou niet bepaald lenig, mijn pony is erg breed en dat is denk ik niet de perfecte combinatie. Ik heb het idee dat mijn heupen steeds stijver worden (en zo oud ben ik nog niet..), de eerste minuten kan ik niet met mijn kont in mijn zadel zitten omdat mijn benen niet wijd genoeg kunnen. Dat 'zakt' gelukkig vanzelf in, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort. Tijdens en vooral (vlak) na het rijden doen mijn heupen ook zeer, bovendien heb ik moeite om mijn onderbenen goed aan te houden (komt ook omdat mijn benen eigenlijk te lang zijn, is een beetje een onmogelijke bocht). Ik heb zelf het idee dat het allemaal gewoon wat losser moet worden, ooit heb ik daar oefeningen voor geleerd maar die ben ik vergeten }:0 . Ik wil eens bij een fysiotherapeut langs, maar misschien zijn er bokkers met tips?

CM_

Re: Tips voor soepelere heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:06

yoga !

Bij yoga word ontzettend veel gedaan om de heupen soepeler te maken :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:07

hoepelen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:15

Salsa dansen!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:03

Haha, het wordt in ieder geval een vrolijke boel als ik het zo lees! Misschien heb ik wel het meest aan de tip van crossmonster, hoepelen ook erg leuk is ;). Heb inderdaad wel eens aan yoga gedacht, maar je weet hoe dat gaat om naast de paarden en een baan nog iets in te plannen... Misschien toch slim om eens serieus te overwegen!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:15

Zumba!! Daar word je ook heel los van!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:59

Salsa dansen inderdaat!
veel mensen zeggen als je salsa wil dansen moet je losse heupen hebben want dat hebben al die mensen die dat goed kunnen. maar lang niet iedereen begint met soepele heupen! door het dansen Krijg je juist soepele heupen :D
(niet na 2 lessen al natuurlijk je moet wel oefenen ;) )