Sinds een aantal jaar heb ik de vervelende eigenschap ontwikkeld om niet te kunnen slapen als ik niet in mijn eigen bedje in slaap val..
Tijdens strand vakanties is dit nog niet zo'n probleem. Ach, je bent wat gebroken maar slaap op het strand wel weer wat bij. (voor zover dit kan)
Maar bij "doe" vakanties is dit vreselijk vervelend. Je bent moe, snel geiriteerd en voelt je slap, vervolgens heb je dus niets aan je vakantie ben je een blok aan je eigen been.. Om nog maar niet te spreken over hoe je je voelt als je terug bent van vakantie
Zodra de avond begint kan ik mijn ogen niet meer open houden maar zodra het licht in de kamer uit is ben ik weer klaar wakker. Vervolgens lig ik wakker tot een uurtje of 6 smorgens en dommel dan nog een uurtje of twee weg.
Een aantal keer heb ik de moeite genomen om (op kruidenbasis) medicijnen te halen bij de apotheek. Deze werken bij mij alleen maar ontspannend, maar slapen doe ik daar niet van.
Omdat ik een bezoek aan de arts nog even wil uitstellen vraag ik hier om jullie tips, of misschien medicijnen die zonder recept "ergens" te krijgen zijn.
De voor de hand liggende dingen zoals geen koffie drinken, ontspannings oefeningen, thee drinken, een bad nemen, zwemmen voor het slapen gaan of juist 3 uur van te voren helemaal niets meer zijn de reveau al gepasseerd. Helaas zonder resultaat.
Volgens mijn vriend ben ik gewoon verwend met een heerlijk bed thuis
maar ja die sleep je ook niet overal mee naar toe he.