pijn in rug ( gisteren moeite met lopen )??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

pijn in rug ( gisteren moeite met lopen )??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:17

ik vroeg me af of iemand weet wat dit zou kunnen zijn.
mijn ha is op vakantie en komt 6 augustus terug en ik zal dan zeker ook naar hem toe gaan.

8 jaar geleden heb ik een klap gehad op mijn rug en hierna erg veel last blijven houden van mijn rug.
hier zijn foto's van gemaakt maar hier is niks op gevonden.
ook sta ik sinds die tijd hol met mijn rug.
nu heb ik sinds een week als ik opsta pijn in mijn rug (net alsof het vast zit) ook heb ik dan last van mijn handen in de zin dat ik snel wat laat vallen.
gisterenavond was ik even in slaap gevallen op de bank en toen ik opstond had ik pijn in mijn voeten en lopen ging heel erg moeizaam.
vooral het steunen op mijn voeten was erg pijnlijk.
ik heb dit sinds een week, en er is eigenlijk niks veranderd .. slaap in hetzelfde bed en het matras is ook hetzelfde.

misschien weten jullie wat dit zou kunnen zijn en zoals ik al zei ga ik als mijn huisarts weer terug is van vakantie er zeker langs.

alvast bedankt.

FriesWytske

Re: pijn in rug ( gisteren moeite met lopen )??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:19

Toch even bij de huisarts langsgaan.
Hij heeft toch wel een vervanger. Ik zou niet zo lang wachten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:20

Idd ik zou even laten uitsluiten of het een Hernia is of niet.
In beide gevallen zou ik daarna contact opnemen met een osteopaat, die kan hier vaak goed bij helpen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:25

heb je ook tintelingen in je voeten? en is dat in bijde benen of in een been. verder wanneer wordt het ergere? als je hoest, niest wordt het dan erger de pijn of niet. en wat als je loopt of zit wort het dan erger of niet.
anders naar fysio of oefentherapeut gaan.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:35

ik heb al langere tijd last van mijn rug, als ik aan het werk ben moet ik wisselen met zitten en staan.
als ik moet stofzuigen/stal uitmesten of wat vegen dan straalt de pijn uit naar mijn heupen.
er zijn foto's van gemaakt maar hier was niks op te zien.
nu heb ik sinds een week last in mijn rug alsof het lijkt dat mijn rug vastzit.
ook kan ik sochtends moeilijker wat vasthouden ( dus het gevoel lijkt in mijn handen wat dof te zijn )
in mijn voeten heb ik geen tinteling, ook niet in mijn benen.
het waren dan ook gisterenavond toen ik even geslapen had mijn voeten die pijn deden, geen tinteling .
moeilijk om het te omschrijven, ik kon wel lopen maar moeizaam
als ik eenmaal wat langer uit bed ben is het ook weer weg

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:50

Wij zijn helaas geen doktoren, dus hup naar de dokter, dan maar naar de vervanger, doorlopen met een hernia (mocht het dat zijn) is niet verstandig.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:17

ik weet dat jullie geen doktoren zijn maar kan natuurlijk altijd vragen of misschien iemand weet waar deze klachten vandaag zouden kunnen komen.
vragen staat vrij, toch???
naar de huisarts doe ik zeker.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:22

Ik denk dat er iets geblokkeerd zit in je rug. Ik vind het wel redelijk alarmerend klinken hoor, vooral dat het gevoel in je voeten anders is. Ik zou echt een vervanger bellen en duidelijk uitleggen welke sensaties je hebt, en dat je het niet vertrouwt. Je zou eigenlijk nog eens goed nagekeken moeten worden (CT scan?). Op foto´s is niet altijd alles meteen goed zichtbaar.

Oh ja, en hoe ik ook VOOR osteopathie ben, in dit geval zou ik dat zeker NIET direct doen, want als er nu iemand aan je rug en je benen gaat zitten trekken kan dat best nog eens fout aflopen. Dus liever eerst terug naar het ziekenhuis, echt hoor!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:25

klinkt zoals of mschn een zenuw knel zit, maar toch zeker even langs een deskundige arts gaan hoor. als je klachten hebt moeten ze het uitzoeken, makkelijk zat.

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:31

Ik zou het door de dokter na laten kijken (niet te lang mee wachten, hoe langer je wacht hoe langer je er waarschijnlijk last van hebt), en mocht er weer niks te zien zijn, is een chiropractor misschien een optie (wel een goede).

Ik heb twee weken terug ook heel erg last van me rug gehad, werd s nachts wakker van de pijn. Kon 's morgens bijna niet meer lopen/bewegen. Ben direct naar mijn chiropractor gegaan en bleek dat ik een zenuw klem had zitten. Hij heeft mij behandeld en zat vijf dagen later al weer op het paard.

Moet erbij zeggen dat ik wel een slechte rug heb, ik heb teveel ruimte tussen mijn rugwervels, dus er verschuift nog wel eens wat. Maar heb erg veel baat bij mijn chiropractor.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:34

Ik heb een paar weken geleden ontzettende pijn in m'n rug gehad. Bij mij heeft de fysio heel erg goed geholpen, in combinatie met wat pijnstillers en spierverslappers.

Ik raad je aan om niet te wachten totdat je eigen huisarts terug is. Bovendien hoef je tegenwoordig geen verwijsbriefje meer te hebben van je huisarts voor bijvoorbeeld een fysiotherapeut. Succes ermee :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:45

ik denk idd dat het geen hernia is. wat ik vooral gek vind dat je handen ook dof is. dit zou dan hoger in het ruggenwervel iets mis zijn. zou idd wat sneller een afspraak maken.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:51

bedankt voor jullie reakties.
ik ga morgen navragen wie mijn vervangend arts is en daar een afspraak maken.
ik laat jullie zo snel mogelijk wat weten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:07

ben benieuwd wat hij zegt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:10

floorsil schreef:
heb je ook tintelingen in je voeten?

lieve help, wat betekent dat? Ik heb dat weleens :=

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:33

Georgette schreef:
Ik heb een paar weken geleden ontzettende pijn in m'n rug gehad. Bij mij heeft de fysio heel erg goed geholpen, in combinatie met wat pijnstillers en spierverslappers.

Ik raad je aan om niet te wachten totdat je eigen huisarts terug is. Bovendien hoef je tegenwoordig geen verwijsbriefje meer te hebben van je huisarts voor bijvoorbeeld een fysiotherapeut. Succes ermee :)

Nee maar voor je een fysio of osteo erbij haalt ALTIJD eerst uitsluiten wat het is.
Bij een hernia is een fysio/osteo een stuk voorzichtiger en vraagt het een andere behandeling...

Arabesk, tintelende voeten betekend een slechte doorbloeding, dit hoeft niet direct een hernia te betekenen, kan ook een verkeerde houding betekenen . En als je rookt, dan is dat de boosdoener ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:45

Foto's maken is niet genoeg,hier zien ze te weinig op.
Je moet een MRI scan laten maken.
Ik heb 5 jaar rond gelopen met een nek hernia,omdat ze op de foto's nix zagen.Toen ik flauw viel bij de neuroloog gingen ze eindelijk een MRI scan maken,en ja hoor een hernia.
Daar loop ik nu nog mee rond,een operatie is te groot risico.
Ik rijd gewoon paard en voetbal er ook mee,het gaat eigenlijk best goed verder.
Dus eis dat ze een MRI scan maken van je gehele rug hoor.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:01

Arabesk schreef:
floorsil schreef:
heb je ook tintelingen in je voeten?

lieve help, wat betekent dat? Ik heb dat weleens :=

tintelingen zeggen vaak dat een zenuw klem zit, soms kan het ook komen door een bloedvat die weer bloedkrijgt omdat je even gek hebt gezeten en het bloedvat een beetje hebt afgeklemt net als met een slaapvoet. dit hoeft niet erg te zijn.