vraagje aan kapsters - geblondeerd haar verven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

vraagje aan kapsters - geblondeerd haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:12

Graag hoor ik van de kenners welke kleuren je geblondeerd haar kan verven, zonder dat het groen uitslaat.
Hoorde dat natuurtinten bruin dus niet gaan. (helaas) Dat er koper in moet zitten.
Maar hoe zit het met andere (donkerdere) blondtinten? Moeten die dan ook koper bevatten?

Anoniem

Re: vraagje aan kapsters - geblondeerd haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:55

Ik heb van mezelf blond haar (zitten ook highligts doorheen).
Heb het toen ree-bruin laten verven (dus met een kopertint erin).
Nadat dat er een hele tijd inzat werd het steeds vager naar het oranje toe.
Juist als je geen koper tint erin hebt zitten, heb je kans dat als het vervaagt het inderdaad wat groenig word.

Misschien zijn highligths en lowlights door elkaar wat voor je ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:56

Ik ben al best licht nu.
Kapper zei dat lowlights zonde geld was omdat deze snel zouden vervagen. En alleen highlights wil ik dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:58

Ik ken een meisje dat ook best blond (geverfd) haar had, die heeft haar haar toen bruin laten verven met daaroverheen hightlights en lowlights.
Gelukkig is het bij haar gewoon mooi gebleven.

Denk dat je het het beste gewoon aan je kapper kunt vragen welke opties je hebt :j Die hebben er immers het meeste verstand van.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:00

Ik heb 'vroeger' regelmatig mijn haar van echt blond, naar donkerbruin laten verven, dat wou opzich prima.
maar na een tijdje vervaagde de kleur idd wat, en na veel in de zon zitten werd het toch al snel weer steeds blonder :+

Nu heb ik van mijzelf donkerblond haar, en verf het nu alleen maar donkerbruin met eventueel wat blonde highlights, dat wil prima.
maar ook dat bruine vervaagd na een aantal weken weer naar mijn eigen kleur, wat betreft uitgroei is dat wel ideaal, die heb ik dan haast niet :D.

ik ben dan geen kapper, maar heb het vaak genoeg fout zien gaan bij mensen :D.
maar volgens mij wil het van licht naar heel donker nog wel, maar als je een paar tinten donkerder wil dan kan het vaak wel heel anders uitpakken dan je wilt... :+

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:29

Als je van blond naar bruin gaan pigmenteren de meeste kappers het haar eerst voor.
En of dit met een goud of koper tint is licht helemaal aan de kleurhoogte waar je naar toe gaan.
Als je echt licht blond bent en je wil heel donker bruin mag er koper in de voorpigmentatie zitten.. Ga je naar wat lichter bruin is goud voldoende.
Hou er rekening mee dat de kleur bijna altijd wel 1 tot 2 tinten lichter uitvalt.
En ook sneller vervaagd, na 2 tot 3 keer kleuren houd de kleur wel goed vast.
De kleur die je er op zet moet ook warmte bevatten, Vaag een goud tint.
Voorpigmenteren is lang niet altijd nodig hoor :) Met het merk waarmee ik werk in mijn salon hoef ik niet voor te pigmenteren als het maar warmte bevat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:49

Dus een goud is ook goed?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:52

Van licht naar donker kan eigenlijk altijd goed, lichtere tinten over donker haar moet je denk ik altijd door een ervaren kapper laten doen.
Ik ben ooit ORANJE geweest omdat ze bij het kruidvat beweerden dat dat PRIMA kon hoor!! Ja DAAAAAH en het was toen jammer genoeg geen w.k voetbal!!!!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:25

@ aerdenhout, licht naar donker kan niet altijd goed hoor. als je een matte kleur over je blonde haar gooit ben je namelijk groen.

Er moet warmte inzitten,dat is echt heel belangrijk. voorpigmenteren vaak zelfs (ligt eraan hoe licht je haar is en welke kleur je wilt)