Mijn eerste afspraak was ruim een week geleden. Er zijn foto's gemaakt van mijn hele gebit en het bleek dat ik veel gaatjes had. Ik schrok daar een beetje van, want ik heb nog nooit gaatjes gehad (tenminste, dat dacht ik dus) en nu moest ik ineens een wortelkanaalbehandeling en had ik in totaal geloof ik 5 gaatjes waarvan 2 beginnenden. De tandarts is die dag meteen met de wortelkanaalbehandeling begonnen en er zijn 2 vervolg afspraken gemaakt; vorige week maandag en vandaag (overigens bij een andere tandarts van dezelfde praktijk). Vorige week is de wortelkanaalbehandeling afgemaakt en zijn er 4 kiezen rechts gevuld. Vandaag zijn er 4 kiezen links gevuld.
Nu kreeg ik te horen dat ik over 6 weken weer een afspraak van een uur moet. In eerste instantie werd ik daar een beetje door overdonderd en heb ik niet gevraagd waarom die afspraak nodig is. Net heb ik echter gebeld om dat alsnog te vragen en ook of het echt noodzakelijk is. Ik kreeg te horen dat het weer voor gaatjes is en dat het echt noodzakelijk is dat het op korte termijn gebeurt.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Aan de ene kant vind ik het raar dat mijn oude tandarts niets heeft gezien maar aan de andere kant snap ik ook wel dat hij niet zomaar foto's gaat maken en zonder foto's zag de nieuwe tandarts ook maar 1 mogelijk gaatje. En opzich heb ik natuurlijk liever dat ze nu gewoon de gaatjes behandelen ipv dat ik straks weer een wortelkanaalbehandeling moet maar een echt prettige besteding van mijn scriptietijd/vakantie is het natuurlijk niet
onze oude tandarts ontdekte nooit een gaatje en daar waren we ook met 5 minuten weer weg.
spoel wel de beide keren na met mondwater op advies van mijn tandarts
En foto´s laten toch alweer meer zien dan de tandarts met het blote oog kan zien.