Ik heb (vind ik zelf) best een mooi gebit, op één hoektand na. Alles is redelijk wit, maar die hoektand is geel. Nou vroeg ik me af of je bijv. ook één tand kon mooi maken dmv die tandschiltjes. Wat ze op tv dus ook altijd doen met make overs enzo.
Ik ga het natuurlijk ook navragen bij de TA, maar vroeg me af of mensen ervaringen met dit hebben?
linky
Geplaatst: 20-07-09 08:26
Mijn man heeft zo'n schildje over een tand die door een wortelkanaalbehandeling verkleurd was. Kan ook over een hoektand hoor, gelijk een heel verschil! Gewoon doen!
Hoektanden zijn in principe bij iedereen wat geler dan de voortanden. Als je je er echt aan stoort kun je inderdaad een facing laten plaatsen. Maar laat je wel goed informeren. En het liefste door een erkend tandarts, al die zogenaamde facing-bedrijven weten nauwelijks hoe een gebit in elkaar zit.
Ze kunnen op verschillende manieren gemaakt worden. Het ene is ongetwijfeld beter en duurzamer dan het ander. Nogmaals: informeer jezelf goed!
Is die tand niet aan het afsterven? Ik had een voortand die geel begon te worden, die was gewoon dood. Die was nu geel maar zou uiteindelijk grijs/zwart worden. Ik heb deze tand inwendig laten bleken wat ik overigens geen succes vond.