Ik heb sinds een dikke week last van rode jeukende bultjes... Begon met 2 bultjes onder mn borst en 1 grote net onder mn knieholte, vervolgens kreeg ik ze op mn rug (erg veel en worden er steeds meer) en daarna op mn borsten en mn buik... op mn armen valt het wel mee, maar nu krijg ik ze dus ook al op mn boven benen mn schouders en nu ook in mn nek...
Het zijn iig geen muggenbulten. Ze zijn echt rood en ze drogen na een tijdje een beetje uit (komen schilfertjes op). Ik heb gelukkig nog verdovende zalf liggen tegen jeuk omdat ik pas geleden exceem op mn voeten had dus dat scheelt weer wat afentoe.
Ik weet het ik moet ff naar de huisarts, maar ik ren liever niet met alles naar de huisarts en ik ben er het afgelopen jaar al wat keertjes geweest (2009 is qua gezondheid niet echt mijn jaar). Ik ga iig morgen even bellen voor een afspraak, maar misschien is er hier iemand die enig idee heeft wat het kan zijn.
anders misschien ergens een allergische reactie ergens op, heb je misschien ander wasmiddel o.i.d.?
ponygekje21
Geplaatst: 19-07-09 21:02
ik heb het ook zijn waarschijnlijk warmte bultjes. Vreselijk dat jeuken!
loverasta
Geplaatst: 19-07-09 21:03
Ik heb ze ook ! Ik denk dat het zweet bultjes zijn. En als je er aan krap , dan gaan ze branden en dan 2 sec. daarna suuuuuper erg jeuken !!! Maar je kan er niks aan doen denk ik... Niet meer zweten haha Ik heb ze in de zomer erger als in de winter. Maar ik heb ze alleen op m´n rug en borst Groetjes Anne
_Noraly
Geplaatst: 19-07-09 21:03
ik heb het ook gezien bij iemand, en bij mezelf. Bij mij waren het echt muggenbulten zeg maar (midden in de winter begon het) op mijn been. Bij diegene waren het meer rode plekjes die als eczeem opdroogden. Bij hem was het een virus in zijn lichaam, bij mij een allergie. Beide door de dokter op te lossen, dus ik zou er echt even heen gaan
Whitepanther
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-09 21:06
Geen ander wasmiddel iig.... En volgens mensen om me heen gaat waterpokken sneller, maar heb ze nooit gehad eigenlijk..
rode hond? bestaat dat nog dan, weet dat mn broertje het als baby gehad heeft, maar dacht dat dat niet meer voorkwam??
Noraly_: Hmmm ik had wel een virus, maar dat was volgens mij over, althans had nergens meer last van.. Maar misschien dat het daar wat mee te maken heeft
kunne zweet bultjes zijn!! het kan ook krentenbaard zijn! ja mensen het hoeft niet alleen in het gezicht te komen! ik heb verleden jaar de zelfde bultjes gehad op mijn benen! jeuken als een gek! het werden er steeds meer!. mijn HA zij dat het krentenbaard was en heb daar een zware antibiotica middel voor gehad!
Cyruss_
Geplaatst: 19-07-09 21:11
Kan ook een allergische reactie zijn. Ik heb daar zelf namelijk veel last van. En iedere keer met andere symptomen op mn huid. Begon ook met bultjes die vreselijk jeukten. Ze zijn er nu achter dat het een vorm van hooikoorts is op de huid. En in het najaar krijg ik een volledig onderzoek :S Hopelijk valt het bij jou wel mee. En trekt het gewoon weer snel weg. Dat kan namelijk ook. Zelfs binnen een paar uur!
Nou we zijn der uit ik heb: Pityriasis Rosea... Begint dus met 1 grote plek (zoals de huisarts het zij: de Moedervlek) en dan komen er veel meer kan tot 8 weken gaan duren en der is niks aan te doen alleen zalf met menthol smeren tegen de jeuk
jeetje heb eens gegoogled maar het lijkt soms wel op ring worm die plekken!. maar het lijkt me niet echt prettig eigenlijk!! het ziet er best wel heftig uit!
sterkte ermee!
groetjes!!!
Whitepanther
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-09 17:13
Citaat:
Het ontstaat vooral bij jongeren (75% is tussen de 10 en 35 jaar, met een piek rond 23 jaar)
drie keer raden hoe oud ik ben.... 23
Wanja
Geplaatst: 22-07-09 19:31
Edit: zie dat je al bij de HA bent geweest . Sterkte d'r mee!