Morgen naar de dokter ....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Morgen naar de dokter ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 17:33

En ik zie er nu al tegen op. Niet dat ik bang ben voor de dokter want ik de keren dat ik hem gezien heb, vond ik het een aardige vent. Ik woon hier nu bijna 4 jaar en ben in die jaren 2 keer bij de dokter geweest omdat ik gewoon haast nooit wat heb (en die keer dat alle banden in mn knie scheurde en de knieschijf in de knieholte zat, ben ik meteen naar t ziekenhuis gebracht :P )

Maar goed, ik heb een paar moedervlekken die vrij groot zijn en iets verdikt, daar een jaar terug een keer naar laten kijken. Dokter vertelde mij dat, zolang ze niet groter werden, niet gingen bloeden, jeuken of verkleuren ik mij geen zorgen hoef te maken.
Dat dus ook niet gedaan, tot vorige week...... De moedervlek bij mijn haargrens was altijd ong 0,2 cm doorsnee en een klein bobbeltje er onder. Vorige week donderdag merkte ik voor t eerst dat t bobbeltje jeukte en dikker aanvoelde. Ik dacht eerst dat er misschien een pukkeltje/puistje onder/op zou zitten want zo voelde het.
Afgelopen week is het bobbeltje geleidelijk aan dikker geworden maar er is geen puistje te zien. Als je het vast pakt, erin knijpt of erop drukt, dan voelt het alsof er een blauwe plek/wondje zit. Ik heb mij daar ook niet gekrabd of een wondje veroorzaakt met de borstel dus dat is het niet.

Nu wil ik niet meteen van t ergste uitgaan (kwaadaardig iets) maar voor de zekerheid laat ik de huisarts er morgen toch even naar kijken. Van mij mag hij het weg snijden, maar ik ben nu al benauwd voor de uitslag -O-

Anoniem

Re: Morgen naar de dokter ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:34

Goed dat je direct een afspraak hebt gemaakt bij de HA! Bij zulke dingen kun je er beter maar snel bij zijn.
Hopelijk brengt hij je goed nieuws. :) Succes iig morgen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:37

bij mij is er laatst ook 1 weggehaald die ineens groter werd en ging jeuken, bleek een onschuldige ouderdomswrat te zijn
(lijkt op een normale moedervlek maar is iets verdikt, en je hoeft er niet oud voor te zijn om die dus te krijgen)

dus maak je eigen nog niet te druk, is misschien helemaal niet nodig...
succes

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:38

Ik heb er een paar jaar geleden ook een moeten weghalen. Gelukkig was het voor mij goed nieuws, dus daar hopen we voor jou ook maar op :)
Succes morgen!

(ik ben trouwens wel bang voor de huisarts _O- Ze hebben mijn vlek dan ook in het ziekenhuis weggehaald, omdat moeders bang was dat ik dan echt nooit meer naar mijn HA zou willen. Hij is toch echt best aardig eigenlijk... := )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:39

Oei, met dat soort dingen kun je er inderdaad maar beter als de kippen bij zijn!

Ik hield ook nooit van naar de dokter gaan, maar sindskort heb ik een hele aardige vrouwelijke dokter en dan voel ik me toch veel meer op m'n gemak!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:40

Ieh ja ik weet wat je bedoelt. Had ook een dikkere moedervlek bij mn oor. Die werd ook ineens dikker en er kwam heel veel vocht uit. Naar de huisarts gegaan. Heeft het weggesneden, voelde niks hoor :P en met 3 hechtingen weer dicht. De moedervlek is onderzocht en het was gelukkig niks.

Veel succes morgen!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:44

Snap helemaal wat je bedoelt! Vind mijn ha ook een beste kerel maar d'r moet toch wel echt iets zijn voor ik erheen ga (als ik niet meer naar de paarden kan :P )

Mijn zus heeft ook al vaker een moedervlek weg moeten laten halen maar altijd goed. De kans dat het goed is is volgens mij ook veel groter dan de kans dat het niet goed is maar voor de zekerheid altijd ff laten checken! Succes morgen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:59

Verstandig dat je de huisarts er naar laat kijken.
Kan mij voorstellen dat je liever niet naar de huisarts gaat.
Ik hoop dat je snel de (goede) uitslag binnen hebt.

Sterkte.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:06

Hoi,

ik heb het ook gehad en bij mij zaten er wel kwaadaardige cellen in. Maar ze hebben het gewoon ruim weggesneden en klaar is kees. Mocht ik weer eens zo'n moedervlek krijgen moet ik terug natuurlijk, maar bij mij viel het gewoon 100% mee.

Succes!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:54

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook wel dat het verstandig is dat ik hier niet te lang mee wacht. Waarschijnlijk is het niks, maar in dit geval neem ik liever het zekere voor het onzekere...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:34

Goed dat je gaat!
Twee jaar geleden is bij mij ook een moedervlek weggehaald. Gelukkig was het goed, maar het had volgens de huidarts ook slecht kunnen zijn (schijn ik aanleg voor te hebben??). Vorig jaar nog een stukje van een andere moedervlek (op mijn neus) laten weghalen en op laten sturen, dat was gelukkig niets.
Houd in je hoofd dat het meestal niets is!! Dus maak je geen zorgen!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:15

LZP -> MW

Sterkte morgen, hoop dat het mee valt...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:57

en....nog bij de dokter geweest vandaag??