Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van wie accepteer jij commentaar op je gewicht?

Ik pik het van van niemand! Ik ben ook goed met extra kiloos!
52 (28%)
Ik zou het alleen accepteren van mn familie die kennen mij goed
46 (25%)
Ik accepteer het alleen van mijn partner Vriend/vriendin
39 (21%)
Ik accepteer het van iedereen en ga er niet tegen in ik weet dat ik af moet vallen..
46 (25%)

Totaal aantal stemmen: 183

shilady

Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:14

Haai
Ik ben zelf iemand die nogal kan schommelen met haar gewicht zo ben ik de ene tijd 60/65 en zo kan ineens een tijd flink aankomen en fors zijn 76 en haast 80 kilo worden :wow:
Ik moet zeggen dat het me soms wel weer heeft aangespoort om te gaan afvallen en op te letten met wat ik eet en meer te gaan bewegen.. Maarja het is niet altijd even leuk als mensen je daarom kritiek geven......

Maar mijn vraag is van wie pik je het? Ik heb een vriendin en waar ik best veel mee omga en wij letten best veel op elkaars gewicht we zijn toch best wel bezig met op gewicht blijven enzo..

Ik heb een pol gemaakt van wie jij het niet heel erg vind om kritiek op je gewicht te krijgen dus neem even de moeite aub :) En schrijf ook een onderbouwend stukje van je antwoord ...

Dit geld ook voor mensen die niet echt overwicht hebben maar toch wellis worden aangesproken over hoe ze zouden moeten zijn kwa figuur :)
Laatst bijgewerkt door shilady op 19-07-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:16

Ik ben te dun, waar ik zelf ook niet echt blij mee ben.. Maar als mensen me erop aanspreken maakt me dat weinig uit, vertel ik ze wel even dat ik zoveel vreet als ik opkrijg de hele dag en gewoon dun blijf :+
Laatste tijd trouwens wel weer aangekomen, ik weeg nu al 54 kilo, met mn 1,72 m. *\o/*

Anoniem

Re: Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:23

De ene keer ben ik een dikkop, de andere keer zouden mijn botten eruit steken volgens anderen.
Tja. Doe er nooit zoveel op uit. Alleen sommige dingen doen wel pijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:26

Nou ik ben het wel zat. Ik ben slank en lang.
En sommige mensen blijven zeggen zooo jij bent mager of nog een stuk taart je kan het toch wel hebben. En dan zeg ik net of een extra stuk taart nou zo gezond is alleen omdat ik slank ben? Je zegt toch iemand die heel dik is toch ook niet zoooo jij bent dik?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:26

En daarnaast; zeggen sommige ook nog wel eens zeker wel fijn he dat je alles kan eten pfff

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:27

Bij mij mogen er ook wel wat kilo's bij. 'Vroeger' kon ik me vreselijk kwaad maken als mensen er iets over zeiden dat ik te dun was. Waar bemoeien ze zich mee dacht ik, stom gedoe, ik kijk zelf toch ook in de spiegel.
Maar nu zie ik in dat dat alleen maar verspilde energie is. Dus tegenwoordig als ik een opmerking krijg dat ik zo dun ben, zeg ik gewoon 'Sonja Bakker, 30kg afgevallen!'
Hihi dan moet je ze zien kijken, en ik heb schik ipv ergernis! :D :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:31

Mijn vader vroeg van de week of ik weer zwanger was?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:33

Ik pik het niet, nooit !!

iemand op mijn vakantiewerk noemde mij een skelet .. :( :(
kan ik écht niet tegen := :=

ik eet overigens wel veel :')

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:35

ik ben zelf ook aan de stevige kant,.. maar zeg dan meestal:

hoe meer kilo,hoe meer om van te houden :D :+

meestal zijn ze dan meteen uitgekletst ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:37

Ik accepteer het alleen van mijn partner Vriend/vriendin.

Niet dat ik ontzettend dik ben :+ Ik weeg 51 kilo om precies te zijn, maar heb toch aardig wat buikvet. :?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:38

Ik ben omdat ik door gezondheidsredenen niet meer goed kan fietsen, aangekomen.
Ik ben niet heel dik, maar dikker dan eerst.
Het ligt eraan wie er wat over zegt tegen mij... mensen die niet weten wat er aan de hand is en die ik niet ken, vertel ik wel even 'de waarheid'.
vriend en vriendinnen vertel ik gewoon waardoor het komt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:39

nee hoor, van niemand, laat ze zich maar met zichzelf bemoeien en niet met mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:43

Gek genoeg vond ik het niet erg als men mij te zwaar vond. Maar nu zeurt iedereen dat ik te mager word en daar kan ik heel slecht tegen blijkt :=

nikita73

Je ziet er "goed" uit! Zeiden ze vroeger tegen me. Ben 4 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Dus dat zeggen ze gelukkig niet meer tegen me.
Maar ik vond het vreselijk als ze dat zeiden. Met andere woorden, "je bent dik" :(

daNiielle_

Ben niet dik, maar wel zwaar!
Ik weet niet hoe het komt haha. ben 1.75m en heb een normaal slank postuur, maar toch zit ik met mijn gewicht meestal hoger dan gemiddeld. :')

Als iemand me erop aanspreekt...Tja...Gelijk heeft hij hoor.
Ik eet ook best veel, dus het zal zomaar kunnen dat anderen mij wel dik vinden.
Maar ik zit lekker in mijn vel, heb een leven waar ik vrolijk van wordt, dus laat ze maar fijn zeuren. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:49

Ik heb gekozen voor de laatste optie. Voor mijn part mag iedereen me erop aanspreken dat ik te zwaar ben, dat weet ik zelf.
Het hangt wel een beetje af van de manier waarop. Familie zegt vaak bv. "je ziet er goed uit! Nu nog wat kilo's eraf".
En zo'n 'commentaar' vind ik prima, daar kan ik wat mee.

Moest er iemand een kwetsende commentaar geven (wat ik nog nooit heb gehad) dan laat ik ze maar banketstaaf.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:49

Ik ben slank, maar niet mager. En toch heb ik zooooo vaak gehoord dat ik meer moet eten :z
Terwijl ik echt super veel eet de hele dag door.

roosje84 schreef:
En daarnaast; zeggen sommige ook nog wel eens zeker wel fijn he dat je alles kan eten pfff

Dit vind ik dan weer niet erg, als mensen dat zeggen. Ik ben er namelijk zelf ook wel blij mee dat ik alles kan eten zonder dat ik aankom :))

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:55

Bij mij hangt het er vanaf op welke manier het gebeurd.. Als het in een gesprek is, waar het over gewicht gaat, of over bv eten/diëten, dan vind ik het perfect oke als iemand me eerlijk zijn mening geeft over mij. Als het echter gewoon zomaar tussendoor geflapt wordt (zoals mijn ex-schoonmoeder me tijdens het eten eventjes opmerkte dat ik misschien toch wat minder opschepte, want dat ik toch zeker moest beginnen opletten hoor...), dan kan ik licht op mijn teen getrapt zijn. Mijn gewicht is niet ideaal (hoewel ook niet heel erg, bmi van 26), maar ik word wel graag gewoon aanvaard zoals ik ben, met mijn kilo's op mijn kont erbij :+. Ik ben heel gelukkig zoals ik ben, waarom zouden andere mensen mij dan verdorie commentaar moeten geven? Omdat zij het graag anders zien? Het is mijn lijf, ik aanvaard het perfect en van mensen rondom mij verwacht ik dat ook.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:56

Ik ben niet mager, maar ook niet overdreven dik (1.60 en 69kg, stevig noemen ze dat :P ) en krijg eigenlijk nooit opmerkingen over m'n gewicht of over m'n uiterlijk in het algemeen (er is nochtans genoeg om over op te merken).
Enige opmerking die ik dan mss krijg is over m'n lengte, geen gemene opmerkingen maar gewoon dat ik klein ben. Die opmerkingen krijg ik zowel van vrienden als van proffen en wildvreemden.
Kan het mij niet echt aantrekken, bij vrienden geef ik wel een steek terug maar dat heeft dan meer te maken met het feit dat we mekaar gewoon graag steken geven ;) .

Groeien zal ik niet meer doen dus aan mijn gestalte valt niet veel te veranderen. 10 kg vermageren zou geen kwaad kunnen maar ben te lui en te nonchalant om daar echt iets aan te doen, zolang ik niet nog bijkom is het voor mij goed.
Enige waar ik zelf wel mee zit is mijn gezicht (acné) en mijn haar (pluizebol). Ik krijg er nooit opmerkingen over, maar er zijn toch echt dagen dat ik liever een zak over m'n hoofd zou trekken.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 19-07-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:57

Accepteer het van niemand. En dat weten de mensen in mijn buurt ook dat dat heel gevoelig ligt en als iemand er wat van zegt een vreemde bijvoorbeeld reageer ik er niet op.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:59

Normaal zal ik iemand niet snel veroordelen, maar een goede vriendin van mij is echt veel te zwaar ze heeft hele slechte knieën en klaagt er geregeld over. Tegen haar ben ik eerst voorzichtig begonnen met zou je niet eens naar de dokter luisteren en afvallen enz. Nu ben ik zover dat als ze weer gaat zeuren over pijn in knieën enzo ik vrij hard ben en zeg dat als ze zo doorgaat ze over 10 jaar nieuwe knieën nodig heeft. Ik word er soms een beetje moe van ze wil alles net zo kunnen als ons, maar dat gaat niet. Zo gaat ze regelmatig mee wandelen, hartstikke goed echt waar wij passen ons tempo aan geen probleem, maar ze is zo snel buiten adem. Ik heb al vaak de discussie gevoerd over in ieder geval wat conditie kweken niet zozeer afvallen maar wel zorgen dat je een stuk kunt lopen zonder te hijgen als een oud paard. Maar dat is allemaal niet nodig volgens haar heeft ze een prima conditie en lopen wij (expres) te hard, nou ja dat soort mensen vind ik best vermoeiend maar om daar nou een vriendschap op te breken nee dat ook zeker niet is verder een hele lieve meid hoor maar op dat punt pfffff

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:01

Nou, het licht een beetje aan de opmerking. Als iemand zegt dat ik dun ben (inmiddels gewoon slank, maar een jaar terug was ik nog echt dun) maakt me dat niet uit. Maar een familielid heeft een keer een misselijke opmerking gemaakt .. Ik had niet zo'n trek in iets op een verjaardag. Dus had een kaakje genomen. Ik moest plassen dus ik ging naar de wc. Zegt ze zo: "Kun je het nou weer gaan uitkotsten! hahahahaa" ze vond zichzelf helemaal grappig ... :\
En vaker van die dingen, dat ik gewoon een stuk taart voor mn neus geschoteld krijg, ik moet het maar opeten want ik kan het wel hebben.
En als ik dan zeg dat ik dan geen taart lust heb ik anorexia..

Maar tegenwoordig krijg ik geen opmerkingen meer gezien ik aangekomen ben. Enige die opmerkingen erover maakt ben ik zelf gezien ik niet meer in de broeken van vorig jaar pas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:17

Ach, ik ben ook dun en krijg dus regelmatig een opmerking dat ik meer moet eten ofzo. Of ze vragen hoe zwaar ik precies ben. Ik heb al zo vaak opmerkingen gehad dat het me echt niks meer doet, al vind ik de fascinatie van sommige mensen voor mijn gewicht wel grappig :D
Ik heb altijd de neiging om heel flauw te zeggen dat sommige mensen tenminste stoppen met eten als ze vol zitten, maar dat doe ik dan toch maar niet :+
Ik heb trouwens geen van je antwoorden ingevuld aangezien niemand zal zeggen dat ik te dik ben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:31

Deze opmerking is absoluut niet l*llig bedoelt .. Maar ik denk dat de manier van reageren ook misschien een beetje met je gewicht heeft te maken (en hoe tevreden je daar wel/niet over bent).
Of nu familie het zegt of een onbekend iemand.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:35

Ligt er een beetje aan op welke manier het gezegt wordt, als het met bekenden ter sprake komt geeft het me niet, maar als een onbekende direct begint over mn gewicht word ik er toch niet direct blij om :=