Homeopathisch en alcoholgehalte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Homeopathisch en alcoholgehalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:14

Hoi, ik heb net een homeopathisch middel gehaald, maar daar staat op; 50 % alcohol gehalte, maar wel voor alle leeftijden te gebruiken. Ik drink nog liever geen alcohol, dus is dit een 'ander soort' alcohol ofzo.?

verootjoo

Re: Homeopathisch en alcoholgehalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:17

alcohol is alcohol ;)

Meestal moet je van een homeopatisch middeltje maar een paar druppeltjes, dus kwaad kan het niet :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:19

Met mijne moet ik 5 druppels per uur of 3 x daags 5-10 druppels met wat water innemen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:20

De ziekte wordt genezen door middelen met een tegengestelde werking. Het middel onderdrukt de klacht van de zieke. Dit is het uitgangspunt van de reguliere geneeskunde. Dus, daarmee 'verzacht' je het als het ware :) .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:20

het is voor mijn menstruatie ;) voor misselijkheid dus/geirriteerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:26

StillAngel schreef:
Met mijne moet ik 5 druppels per uur of 3 x daags 5-10 druppels met wat water innemen.

Het alcoholpercentage is dan dus verwaarloosbaar ;) Als je het mengt met water zal het hoogstens 1-3 % alochol nog zijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:26

Dus dat middel verzacht als het ware je misselijkheid :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:51

intral schreef:
De ziekte wordt genezen door middelen met een tegengestelde werking. Het middel onderdrukt de klacht van de zieke. Dit is het uitgangspunt van de reguliere geneeskunde. Dus, daarmee 'verzacht' je het als het ware :) .

De werking van homeopathie berust dus op precies het omgekeerde daarvan. Toch? O:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:56

Homeopathie berust op een misverstand... ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:56

hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:58

Ik geloof niet in homeopathie. Dat ten eerste. :) :)

Maar homeopathie bestrijdt klachten dmv 'dezelfde klacht'. (Homos = zelfde, pathos = gevoel. Zoiets iig. :D).

Citaat:
Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm symptomen zou geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte. Op basis van deze gelijkheid aan symptomen (gelijksoortigheidsbeginsel) wordt het middel geacht een effectieve geneeswijze te zijn [3]. De grondstof wordt daarna in een aantal stappen verdund en geschud (potentiëren). Het eindproduct wordt geacht zonder bijwerkingen de ziektesymptomen te doen verdwijnen.

Maar dit doet er niet zoveel toe, betreffende jouw vraag. Percentage alcohol valt te verwaarlozen bij de mate waarin je het geneesmiddel moet innemen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:00

Nueve schreef:
intral schreef:

De werking van homeopathie berust dus op precies het omgekeerde daarvan. Toch? O:)

Dat laatste klopt, dus het gelijke met het gelijke genezen. Tegen b.v. jeukende huiduitslag bestaat een middel dat van brandnetel is gemaakt. Kort door de bocht: als een gezond iemand jouw middel tegen misselijkheid en geïrriteerdheid neemt, zou het middel in principe die verschijselen juist op kunnen roepen.

Maar op je vraag over de alcohol: dat zit erin ter conservering, maar met een dosering van een paar druppels per dag is de hoeveelheid alcohol die je binnenkrijgt te verwaarlozen. Je wordt er ook niet dronken van :Y) .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:04

heb ook eens gehad met zo een middel tegen griep wat je moest mengen met water.....
ik had giga keelontsteking en dronk dus wel lustig door want het verzachte :P

maar ook omdat ik grieperig en koortsig was,was ik dus schijnbaar heel vatbaar voor de alcohol, werd er dus wel een beetje vreemd van (tevens nachtdienst en niet gegeten)
supervisor merkte het op dat ik vreemd uit de oogjes keek en bekeek mijn " medicijn" , werd dus mooi op de vingers getikt en mocht niet verder werken op de post (security)

dus toch maar opgepast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:06

ikdoemaarwat schreef:
heb ook eens gehad met zo een middel tegen griep wat je moest mengen met water.....
ik had giga keelontsteking en dronk dus wel lustig door want het verzachte :P
maar ook omdat ik grieperig en koortsig was,was ik dus schijnbaar heel vatbaar voor de alcohol, werd er dus wel een beetje vreemd van (tevens nachtdienst en niet gegeten)
supervisor merkte het op dat ik vreemd uit de oogjes keek en bekeek mijn " medicijn" , werd dus mooi op de vingers getikt en mocht niet verder werken op de post (security)

dus toch maar opgepast ;)

Ja maar als je je niet aan de voorgeschreven dosis houdt, is het een heel ander verhaal uiteraard. :)

Kijk, als TS het achter elkaar erin giet, zal ze er wat van merken ja. :D Maar ik neem niet aan dat er een geneesmiddel is waar dusdanig veel alcohol in zit dat het slecht is, maar toch voor elke leeftijd is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:10

idd daar heb je gelijk in :j
zet mijn verhaal ook meer neer als waarschuwing ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:17

Super bedankt al voor de reacties! Heeft iemand misschien het middel wat ik zelf heb ook al geprobeerd?
Het heet Nux Vomica D4 :P ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:25

Nux Vomica = latijns voor "braaknoot", ziedaar de misselijkheid, het gelijkheidsbeginsel.
Het is een hele lage dosering, dus inderdaad meerdere malen per dag innemen en op schone slijmvliezen (voor en na innemen een half uur niet eten of drinken). Een bodempje water is genoeg om de druppels in te doen (als je het vies vindt smaken mag je het ook verder verdunnen hoor), even door de hele mond spoelen en doorslikken.
Ik heb geen persoonlijke ervaring met Nux Vomica, wel veel met homeopathie. Beterschap!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:03

Nueve, het gaat toch helemaal niet over de werking van homeopathie maar over de alcohol die er in zit.

Als je je houdt aan de voorgeschreven dosering dan is het gehalte aan alcohol echt verwaarloosbaar en kun je het bv ook aan kleine kinderen geven. Dus ik zou me daar niet al te druk over maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:07

HannahFrouk schreef:
Nueve, het gaat toch helemaal niet over de werking van homeopathie maar over de alcohol die er in zit.

Als je je houdt aan de voorgeschreven dosering dan is het gehalte aan alcohol echt verwaarloosbaar en kun je het bv ook aan kleine kinderen geven. Dus ik zou me daar niet al te druk over maken.

Het was ook een reactie op Kuggur, en daarnaast heb ik antwoord gegeven op de vraag van de TS, dus. :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:04

Nux Vomica heb ik ook staan, ook gebruikt voor misselijkheidsklachten.
Is een prima middel en van de alcohol krijg je geen last, ik heb als kind ook al homeopatische medicijnen gebruikt en ook nooit last gehad.

sterkte