Tips tegen allergie dazen beten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Tips tegen allergie dazen beten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:30

Hallo dames en heren.

Ik ben gister op mijn voet geprikt en mijn voet is nu helemaal rood/ heet/ branderig en flink opgezwollen.

Heel stom, maar over mijn hele lichaam kunnen ze rustig prikken, heb ik wel een jeuk buld, maar geen allergische reactie.

Maar zo gauw ze rond mijn enkels of voeten prikken is het helemaal mis.

Het ergste van alles, mijn andere voet hebben ze ook 2 keer te pakken gehad net, dus die gaat ook nog zo zwellen.

Ik heb wel van de HA van die overgevoeligheids tabletjes gehad vorig jaar, maar dat hielp echt voor geen ene meter.

Ik ben absoluut geen mietje, maar het doet echt pijn.
Ik heb gewoon worstenteentjes.

Hebben jullie nog tips?

Ik wil eigenlijk niet de HA op een zaterdag bellen, en aangezien die tabletten toch niet helpen.
Zijn er nog grootmoedersmiddeltjes voor zoiets?

Blue_Eyes

Re: Tips tegen allergie dazen beten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:31

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:37

ik heb eenzelfde reactie op dazen steken met als gevolg dat het vast compleet hilarisch is om mij te zien bij de paarden in deze tijd van het jaar. Dit jaar al 2 keer een bult gehad die gerust 30 cm lichaam inneemt (ellenboog en onderarm) Ik ben xyzal gaan slikken (een dag of 3) en gaan smeren met lidocaine hydrocortison creme. Allebei alleen op doktersrecept, maar als je teentjes worstjes worden vind ik dat een telefoontje huisartsenpost waard. Het advies zonder medicijnen is vooral koelen koelen en nog eens koelen...Tegenwoordig ben ik net een wandelende bus anti muggen spray als ik bij de paarden ben...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:40

Xyzal krijg ik ook, maar dat helpt echt niks.
Ik ben nu al aan het koelen, dat leek mij ook wel verstandig.

Die creme helpt dat bij jou een beetje?

Ik krijg inderdaad dezelfde reactie (ik zie er nu niet uit.)
T lijkt net of ik stal benen heb ;)

Wou morgen naar een feestje mijn pumps aan, maar das geen gezicht, kan beter laarzen aandoen ofzo! :Y)

Ik zal ook ff kijken op die site Bleu Eyes.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:45

of die xyzal helpt of niet durf ik niet echt te zeggen, ik wordt er wel harstikke suf van (dus ik slik ze voor het slapen gaan) maar ik kan me ook niet voorstellen dat het niks doet (en ik wil niet weten wat voor bulten het worden zonder die pillen) Die zalf is heerlijk doordat de menthol erin verkoeld, het hydrocortison deel van die zalf bestrijd de allergische reactie van buitenaf.
Haha ...stalbenen ...ik had een hele kwab onder mijn arm hangen ...is ook heel charmant onder een t-shirt. :(:)

Ik heb nog wel rubber laarzen staan ....groen met bloemen ....best hip onder een spijker rokje ;) :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:46

Blue_Eyes schreef:
Misschien op http://www.omaweetraad.com?

Beterschap ermee!

Der staan wel tips bij, alleen heb ik die ingredienten nu niet in huis!

Bedankt voor de tip.
Kan morgen natuurlijk wel ff langs de winkel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:48

tjeetje schreef:
of die xyzal helpt of niet durf ik niet echt te zeggen, ik wordt er wel harstikke suf van (dus ik slik ze voor het slapen gaan) maar ik kan me ook niet voorstellen dat het niks doet (en ik wil niet weten wat voor bulten het worden zonder die pillen) Die zalf is heerlijk doordat de menthol erin verkoeld, het hydrocortison deel van die zalf bestrijd de allergische reactie van buitenaf.
Haha ...stalbenen ...ik had een hele kwab onder mijn arm hangen ...is ook heel charmant onder een t-shirt. :(:)

Ik heb nog wel rubber laarzen staan ....groen met bloemen ....best hip onder een spijker rokje ;) :Y)

Ja ik slik die dingen altijd wel braaf.
(al een jaar of 6)

Maar ik merk niks, word ook niet suf ofzo.
Het word er ook niet kleiner door.
(met ponykamp begleiden slik ik ze uit preventie)

Die zalf klinkt wel heel fijn.
Misschien heb ik nog wel coolinggel van de paarden?

Hihi, ja van die hippe regenlaarzen, T is een idee natuurlijk..
HAHA zie mij al aankomen morgen! :D

Haha, kwabben onder je armen, doet mij denken aan die reclame van die vrouw:
Kan dit?

Hmm.. jah!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:50

Wij zijn vanavond nog naar de HAP geweest met mijn vriend, we dachten dat het misschien een tekenbeet was want het is wit met een paarse kring en een rode vlek van zo'n 10 cm doorsnee. Maar het was een dazenbeet waarschijnlijk. Wat wij nu hebben meegekregen zijn iig anti allergiepillen (tavegyl?) en wat voor jou ook wel goed zou kunnen helpen; verbandje om de plek doen en natmaken. Hierdoor verdampt het water en neemt het ook de warmte uit de plek mee schijnbaar. Dat helpt iig tegen de druk en de pijn die er van komt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:52

BrittKitt schreef:
Wij zijn vanavond nog naar de HAP geweest met mijn vriend, we dachten dat het misschien een tekenbeet was want het is wit met een paarse kring en een rode vlek van zo'n 10 cm doorsnee. Maar het was een dazenbeet waarschijnlijk. Wat wij nu hebben meegekregen zijn iig anti allergiepillen en wat voor jou ook wel goed zou kunnen helpen; verbandje om de plek doen en natmaken. Hierdoor verdampt het water en neemt het ook de warmte uit de plek mee schijnbaar. Dat helpt iig tegen de druk en de pijn die er van komt.

Ja precies.
T is een idee.

Het washandje word ook echt direct weer warm omdat mijn voet zo warm is.
Dus dat is dan wel goed, want dat neemd de warmte uit mijn voet dus weg?

Ik kan mij goed voorstellen dat je denkt, oliebol.. wat voor monster heeft mij toegetakeld?
Dat die krengen zulke mega voeten kunnen veroorzaken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:53

Washandje werkt niet omdat dat te dik is heeft de huisarts hier verteld, daar vroeg ik ook al naar. De stof moet dik zijn zodat de warmte kan verdampen, daarom werkt een verbandje wel en een washandje niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:55

BrittKitt schreef:
Washandje werkt niet omdat dat te dik is heeft de huisarts hier verteld, daar vroeg ik ook al naar. De stof moet dik zijn zodat de warmte kan verdampen, daarom werkt een verbandje wel en een washandje niet.

Oke, opzoek naar een dunner lapje stof.

Heb namelijk ook geen verband.

Ja ik weet het ik ben niet zo voorbereid op dit soort dingen en moet ook nodig boodschapjes doen ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:57

Haha wij hebben ook niks in huis hoor, daarom heeft ze ze voor ons op recept meegegeven. Maar een dunner lapje stof zou beter moeten werken idd :j
Maar het zag er ook wel eng uit idd, vanmiddag was het nog gewoon rood, daarna werd het een witte vlek met een enorme rode er omheen en later werd het witte een deuk met een paarse kring en een rood vlak :') Tekenbeet hoort geen jeuk bij, dus ik maakte me niet zo druk, maar vriendlief iets meer en wilde toch wel even laten kijken. Beter het zekere voor het onzekere natuurlijk. De artsen vonden het wel leuk, ze haalde haar collega er zelfs bij omdat het 'wel een mooi plaatje' was en haar collega vond het ook wel mooi :') Overal drukken en voelen, arme jongen zat daar maar pijn en jeuk te lijden _O-

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:55

hoe is het nu met je voeten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:16

Nou de branderigheid is al een stuk weg.
Hij is ook niet meer echt vuur rood.
Nog wel wat rood, maar minder dan gister.
Hij is nog wel net zo dik.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:19

Je hebt ook van die apparaatjes die het gif eruit zuigen. Heb er zelf geen ervaring mee maar mischien kun je die proberen? (voor de volgende keer)

Edit; Kijk maar op deze site: http://www.jaico.nl/aspivenin/

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:27

mag, Dat apparaatje helpt helaas niet tot nauwelijks bij een dazen beet (heb er zelf 1, werk super bij al het andere wat steekt, maar niet bij een daaz)

Gelukkig is ie minder rood, dik zal het nog wel even blijven vrees ik. Wordt toch je gympen vrees ik vanavond, want een pump zal wel niet passen vermoed ik

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:33

tjeetje schreef:
mag, Dat apparaatje helpt helaas niet tot nauwelijks bij een dazen beet (heb er zelf 1, werk super bij al het andere wat steekt, maar niet bij een daaz)

Gelukkig is ie minder rood, dik zal het nog wel even blijven vrees ik. Wordt toch je gympen vrees ik vanavond, want een pump zal wel niet passen vermoed ik

Hahaha... nee dat denk ik ook niet.
Misschien kan ik in mijn iets te grote pumps inwringen, maar het zal geen fraai gezicht zijn ben ik bang.

Klopt die pompjes werken niet bij dazen, ik heb het weleens geprobeert op kamp.
(daar hadden we altijd z'n ding voor als er iemand door een wesp geprikt word.)

De kinderen probeerden altjd zuigzoenen te maken bij elkaar met die pompjes... :Y)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:50

niks werkt helemaal , als we het over die anti allergie pilletjes ed hebben

krijg ENORME bulten (lees halve grape frutes) die ergens tussen jeuken en zeer doen zitten

wat ik nu doe is cooling gel opsmeren
EN DAT WERKT ! jeuk word direct minder zwelling neemt direct af
paar uur later 2e x en paar uur later 3e x smeren en er is niks meer dan een klein bultje over !

nu hebben we wel goede cooling gel die daadwerkelijk er in trekt
en niet zoals de gemiddelde cooling gel niet verder komt dan de opperhuid

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:53

Ik heb het ook, vorig jaar had ik net zo'n olifantenpoot als jij Daantje. Echt heerlijk en bij mij issie dik twee weken zo dik geweest. Niks helpt echt, heb wel anti-beet creme gekocht, bij de drogist, helpt wel wat tegen de jeuk en als je meteen na een steek erop smeert helpt het IETSJE tegen de zwelling. Had drie weken geleden een megadikke arm hierdoor...

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:55

vertel, hoe heet dat spul?!! mijn laatste bult gaf een zwelling van mijn hele onderarm :o , als dat beperkt blijft tot een grape fruit model ben ik al blij :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:36

ja op armen worden het lange brede v erdikkingen

zal straks even de exacte naam opzoeken
beste cooling gel effer , eentje die werkt !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:40

ik slik al een jaar of wat tavegyl tegen hooikoorts (voorheen slikte ik kestine maar daar raakte ik m'n reuk/smaakvermogen van kwijt) en ik heb nu GEEN last meer van dazensteken!

Bij zonnig weer is het iedere dag wel een paar keer raak dat die krengen me steken maar meer last als van een muggenbult heb ik er niet van!

Vroeger kreeg ik ook van die plakkaten, vooral aan het bign van het dazenseizoen.

Mijn paarden hebben Bovi-clips in de manen en ik zie vrij weinig vliegende steekbeesten bij ze.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:54

het lijkt wel elk jaar erger te worden, de beste remedie is niet gestoken worden, dus ik spray mezelf maar van top tot teen in. Paarden anti daas werkt ook heel goed, mja dan willen de mensen weer niet meer in je buurt komen. Van tavegil ga ik helemaal knock out. Wat zijn die Bovi-clips? misschien is dat wat voor de kudde hier?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:11

Bovi Clips. Ik koop ze bij de Welkoop, liggen niet in de winkel maar achter de toonbank.

Ze helpen 4 maanden tegen dazen, vliegen en knutten en ander gespuis. Er staat geen wachttijd op, de ene DA zegt dat het niet mag bij paarden, de andere zegt van wel.

Je kan ze ook aan je eigen kleren hangen als je gaat rijden.

Ik merk het vooral aan de ogen van mijn paarden: die zijn minder ontstoken dan andere jaren en ik zie minder vliegen

Ik vlecht de clips met touw in de manen/staart. Bij Morrie hangen ze er al dik een maand in maar moeten ze even opnieuw ingevlochten worden vanmiddag en Ukkie heeft amper manen en verliest ze snel. Bij hem hang ik ze aan het halster dat ie op heeft als het mooi (vliegen)weer is......