Beugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mustang1995

Beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:05

Hoooi! :D Ik heb een vraagje. ;) Ik heb al een plaatje gehad een keer (het was echt een rotding, hij viel telkens uit!) :( Nu lkrijg ik een buitenboordbeugel.
Nu heb ik al een paar keer gepraat erover (of ik het echt wil enzo) nou ik vind/vond het geen probleem.
Dus zo gezegt zo gedaan, paar afspraken gemaakt! :D Vandaag kreeg ik 4 elastiekjes tussen 2 kiezen. Aan allebei de kanten 1 kies 2 elastiekjes.
Sorry als het onduidelijk is! Om het wijder te maken (want daar komen 2 ringentjes) anders past het niet. En dan de beugel.
Ik moet hem 14 uur per dag in (dat lukt wel, misschien nog wel langer!) Maar ik mag priklimonade met mate (ook geen anderen prikdingen!) ik drink nu dus geen prik voor de zekerheid! En ik mag niks kleverigs/plakkerigs!
Het is maar voor 2 dagen (dat overleef ik wel!) Ik vind het niet erg hoor!
Vrijdag hebben we (ik en me vader) een afspraak van 3 kwartier (als de elastiekjes nog zitten!) anders 1 halfuur erbij. Vandaag was het maar een kwartiertje. Vrijdag krijg ik poetsles (voor me beugel) en krijg ik de ringentjes en de beugel zelf! :D
Als ik hem goed draag en het goed verzorg hoef ik hem helemaal niet lang!
De elastiekjes gaan eruit vrijdag.

Nu zijn mijn vragen...
Doet het pijn?
Is het erg vervelend?
Kan je er mee rijden?
Hoelang ongeveer moet je dragen (niet de uren per dag)?

Dat was het!
En sorry voor de eventuele typfoutjes.

Daaag! :D

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:06

Rijden met een buitenboord beugel zou ik niet doen :O
Stel he dat je van je paard af valt, hmm heb er ook nog nooit iemand mee zien rijden?
Ik weet niet (wil het ook niet weten) wat er dan gebeurd........

Verder heb ik er geen ervaring in want ik droeg dat ding niet omdat ik hem stom vond :P

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:30

Ik vond het een enorm rot ding!!! In het begin heel m'n wangen kapot aan de binnen kant van die ringen en met de beugel in ook de voorkant van mijn lippen. Kreeg er op een gegeven moment ook echt nekklachten van en exceem in m'n nek van dat stomme bandje.... ben ERRUG blij dat ik dt ding al lang niet meer heb :D

Nadine

Re: Beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:36

Op zich vond ik het geen ramp, ik moest hem gewoon 's nachts in. Maar, ik deed hem in mijn slaap uit waardoor het een beetje nutteloos werd. Kwa pijn valt het wel mee, misschien de eerste paar keer omdat je er niet aan gewend bent. Het ding zit wel in de weg met eten, dus dan moet je hem uit doen. Ik zou er zeker niet mee sporten/rijden! Als je valt en je valt op je beugel staan je tanden nog schever of misschien erger. Ik raad het zeker niet aan, net zoals mijn ortho. Ik ben wel blij dat ik er van af ben, het was aan het einde wel erg vervelend.
Veel succes!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:41

Ik zou er zelf ook absoluut niet mee gaan rijden :n krijg al rillingen bij de gedachte dat jij van je paard afkukelt en wat dan de gevolgen zullen zijn.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:32

Ik heb zo'n beugel zelf nooit gehad maar alle beugels doen in begin pijn, je tanden worden immers verplaatst.

Ermee rijden lijkt me niet verstandig. En hoe lang je hem zal moeten dragen dat weet alleen de ortho :)

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 15:15

Oké...
Laatst bijgewerkt door Mustang1995 op 15-07-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 15:17

Mustang1995 schreef:
Mustang1995 schreef:
Hoooi! :D Ik heb een paar vragen. ;) Ik heb al een plaatje gehad een keer (het was echt een rotding, hij viel telkens uit!) :( Nu krijg ik een buitenboordbeugel.
Nu heb ik al een paar keer gepraat erover (of ik het echt wil enzo) nou ik vind/vond het geen probleem.
Dus zo gezegt zo gedaan, paar afspraken gemaakt! :D Vandaag kreeg ik 4 elastiekjes tussen 2 kiezen. Aan allebei de kanten 1 kies 2 elastiekjes.
Sorry als het onduidelijk is! Om het wijder te maken (want daar komen 2 ringentjes) anders past het niet. En dan de beugel.
Ik moet hem 14 uur per dag in (dat lukt wel, misschien nog wel langer!) Maar ik mag priklimonade met mate (ook geen anderen prikdingen!) ik drink nu dus geen prik voor de zekerheid! En ik mag niks kleverigs/plakkerigs!
Het is maar voor 2 dagen (dat overleef ik wel!) Ik vind het niet erg hoor!
Vrijdag hebben we (ik en me vader) een afspraak van 3 kwartier (als de elastiekjes nog zitten!) anders 1 halfuur erbij. Vandaag was het maar een kwartiertje. Vrijdag krijg ik poetsles (voor me beugel) en krijg ik de ringentjes en de beugel zelf! :D
Als ik hem goed draag en het goed verzorg hoef ik hem helemaal niet lang!
De elastiekjes gaan eruit vrijdag.

Nu zijn mijn vragen...
Doet het pijn?
Is het erg vervelend?
Kan je er mee rijden?
Hoelang ongeveer moet je dragen (niet de uren per dag)?

Dat was het!
En sorry voor de eventuele typfoutjes.

Daaag! :D

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik zal er aan denken.
Ik heb op alle vragen antwoord gehad!
Super!

Daaag!

XX.

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:54

Ik heb er ook 1 gehad,
en moet ik zeggen het doet geen pijn ,
dat de ringetjes even om je kiezen word gedraait voel je een beetje,
kan natuurlijk beetje gaan bloeden maar het doet geen pijn,

ik vond hem zelf niet vervelend, en ik kon eraltijd goed mee slapen:P het enige minpuntje is dat je je lippen niet goed opelkaar kan houden :P dus je de halve dag met een open mond loopt,

ik reed er nooit mee net zoals de mensen hierboven , stel je valt eraf.
ik moest hem altijd de hele dag en nacht in ,
maar als je hem 14 uurtjes in moet doe je toch gewoon smiddags een gedeeltje en als je slaapt in ?

Groetjes

Succes met je beugel !