zeker van blaasontsteking maar test toont negatief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

zeker van blaasontsteking maar test toont negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 12:03

Hoi hoi,

tis weer zo ver hoor. Ik heb weer een blaasontsteking is al mn 7e in 2 jaar als het er niet meer zijn geweest. |(

Nou had ik eind mei mijn laatste blaasontsteking na de kuur ( geel witte pilletjes ?) had ik niet het gevoel dat het voorbij was maar mn klachten namen langzaam aan af. ( een week na de kuur had ik nog last)

Nou ben ik vanochtend na de HA geweest, urine afgegeven maar de test is negatief. Ik heb volgens hun test geen blaasontsteking.
Dus geen AB dus gewoon pijn. Ik heb veel vit C geslikt kan het zijn dat ik teveel heb geslikt? Ik heb wel meer dan de max dosis geslikt omdat ik zo'n pijn had en niks anders had.
Kan dat de test beïnvloeden?

Het advies dat ik kreeg was veel drinken cranberry sap ed en ja anders moet ik morgen maar weer terug :(

Iemand een idee?

RoodZonnetje

Re: zeker van blaasontsteking maar test toont negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:16

Misschien je urine over een paar dagen opnieuw inleveren?
Wanneer je heel veel gedronken hebt is je urine ook minder geconcentreerd en zijn de bacteriën ook lastiger te achterhalen zegmaar. Daarom wordt er ook altijd aangeraden om ochtendurine te brengen :)

Sowieso zou ik oppassen met het slikken van vitamines. In principe zit er voldoende vitamine C in je voeding als je gezond en gevarieerd eet. Een overdosis vitamines kan ook schadelijk zijn, maar of het ook invloed heeft op blaasontsteking weet ik niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:18

Geen idee of Vit C het resultaat kan beinvloeden.
Ze kijken toch naar het bezinksel?

Vit C kan geen kwaad met een overdosis, die plas je namelijk gewoon uit als je die teveel krijgt.
Andere vitamines is een ander verhaal.

Ik zou met n paar dagen terug komen, en zorgen dat je echt goede ochtendurine meeneemt, dus urine die wat langer in de blaas heeft gezeten.
Soms kan een later plasje idd negatief uitvallen bij de test.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:18

je kan ook cranbarry pillen proberen die geven wij op het werk aan mensen die gevoelig zijn voor blaasontsteking

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:19

Das balen! Weet er alles van! Ik heb het probleem dat ik zo goed als resistent ben geworden voor de AB voor blaasontstekingen, dus die helpt bij mij niet meer. Ik kan het nu meestal (als ik het aan voel komen) opvangen met cranberry capsules (verkrijgbaar bij de drogist) en een aantal potten thee drinken. Liefst 's ochtends al voor je gaat ontbijten, want dan stroomt het naar mijn idee wat sneller door!

Anders inderdaad morgenochtend meteen de ochtenurine opvangen en nogmaals naar de HA!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:20

Ik zou eerder kijken hoe je eraan komt.

Ik heb het ook een periode gehad, ruim een half jaar, dat ik constant blaasontsteking had. Uiteindelijk kwam dat door niet te douchen na de séx.

Cranberry pillen willen ook wel helpen. Verder zat het bij mij ook wel tussen de oren. Juist omdat je er zo bang voor bent.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:21

crossmonster schreef:
Ze kijken toch naar het bezinksel?

Bezinksel is dacht ik alleen bij bloed, maar kan het mishebben :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:21

Heb je echt je eerste ochtend urine ingeleverd? Daar is het makkelijkst een infectie in aan te tonen namelijk.

Daarnaast hebben ze op zich een goed punt met nog een dag aankijken en morgen eventueel een nieuwe test doen.
Maar als die weer negatief is, kun je ze wel vragen of ze die urine dan op kweek willen zetten. Dan duurt het een paar dagen langer voor ze uitslag hebben, wat vervelend is vor jou, maar dan heb je wel een veel definitievere uitslag...

Vitamine C en cranberry sap en ook pompoen pitten (dacht ik) maken je urine heel zuur, de wand van bacterien kan slecht tegen zuur en bacterien gaan dus kapot in zure urine, dat is dus de reden waarom die dingen redelijk goed helpen.
Helaas maken ze niet alle bacterien kapot als er echt een flinke infectie aan de gang is... Deze dingen zijn vooral effectief als je makkelijk blaasontstekingen hebt om die een beetje te helpen voorkomen...

edit: ook bij urine kijk je naar bezinksel, of ook wel het sediment. Als je wat bloed cellen, wat bacterien en misschien wat kristallen in je urine hebt (die vaak bij een ontsteking gevormd worden) dan onderzoek je die het makkelijkste in de onderste laag van een reageerbuisje vol urine, daarin zakt alle troep namelijk, heb je er dus het meeste van en kan je het het beste aantonen, als het er is in elk geval.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:25

Heino schreef:
Misschien je urine over een paar dagen opnieuw inleveren?
Wanneer je heel veel gedronken hebt is je urine ook minder geconcentreerd en zijn de bacteriën ook lastiger te achterhalen zegmaar. Daarom wordt er ook altijd aangeraden om ochtendurine te brengen :)

Sowieso zou ik oppassen met het slikken van vitamines. In principe zit er voldoende vitamine C in je voeding als je gezond en gevarieerd eet. Een overdosis vitamines kan ook schadelijk zijn, maar of het ook invloed heeft op blaasontsteking weet ik niet.

vit c is de enige vitamine waar je geen overdosis van krijgen kunt
het te veel gaat naar de blaas waar het zorgt voor een onprettig milieu voor de bakterien
die de onstekingen veroorzaken

kan zijn dat de huid nog niet goed genezen is
dat is nml wat pijn doet , de zure urine op de open huid
(je blaas is een ronde (ballon ) spier met huid

grote kans dat het dus ook nog niet goed weg is
over paar dagen weer urine inleveren

en idd bij volle blaas is de verdeling bacterien vocht verhouding anders
daarom SCHONE ochtend urine is het beste
dus niet eerste en laatste beetje daar zit te veel vuil bij
het midden zeg maar opvangen

succes

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:43

Hm ok dan ga ik het met ochtendurine proberen... T was/is wel zo dat mn 1e plas geen pijn doet maar in verloop van de dag doet het steeds meer pijn zegmaar.

En drinken doe ik te weinig vandaar dat ik vaker ene blaasontsteking heb. Vit C en cranberry slik ik zowieso als ik nog maar twijfel maar juist toen ik gestopt was daarmee ( ik heb 2 weken doorgeslikt na mijn laatste blaasontsteking) kwam het terug. Dan was het toch niet helemaal weg?

Ik ga donderdag iig weer proberen bedankt!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:24

Als je het echt te vaak hebt, even bij de HA een doorverwijzing vragen voor de uroloog! Bij mij bleek mijn plasbuis te smal te zijn, waardoor bacterieen bleven hangen. Deed ff pijn, maar heeft uiteindelijk wel geholpen!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:05

vandaag bleek dat ik toch een blaasontsteking had!

gelukkig want ik kon gisteren niet meer lopen van de pijn.
Na mijn kuurtje moet ik weer urine inleveren zodat ze checken dat het echt weg is. Als ik daarna nog een x last krijg ga ik naar de uroloog.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:09

Ja dat kan de kenmerken van een blaasontsteking ze kijken namelijk naar nitriet en naar leukocyten en allebei is blaasontsteking. maar 1 van de 2 is geen blaasontonsteking. Meestal als je op 1 van de 2 posotief test dan is het een paar dagen later een fikse blaasontsteking zo ook dus nu in jou geval.

In ieder geval sterkte en ik zou niet eens wachten op een volgende maar nu gelijk een verwijzing halen voor de uroloog.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:01

aangezien dit de zoveelste keer is en de onsteking na 1 kuurtje niet weg is

heb je bv een kans dat door eerdere ontstekingen
de huid wat losgelaten heeft waar nu een beetje residu
achter blijft hangen
waardoor bij het minste of geringste het weer terug is

aan de andere kant kunnen er nog tig dingen zjin
of heeft het een andere oorzaak/reden

heeft de huisarts urine op kweek gezet
om te kijken welke bacterie er zit
zodat hij gerichter de juiste medicatie kan geven ??

zou zeker om een verwijzing vragen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:50

Blaasontsteking is erg vervelend zeker als het steeds terugkomt. Ik heb ook vaak blaasontsteking maar reageer niet goed op AB, de darmklachten die ik daarvan krijg zijn haast nog erger als de blaasontsteking. De laatste keer dat ik AB gebruikte heb ik daardoor de kuur af moeten breken. Ik heb daarom de laatste twee keer toen ik blaasontsteking op voelde komen cranberry monarda van A. Vogel gebruikt, en daarnaast veel gedronken. Bij mij helpt dit heel goed, eigenlijk net zo goed als AB maar dan zonder de vervelende bijwerkingen. Een potje met 30 tabletten kost 14,95 en is te koop bij apotheek of drogist. Ik had me steeds voorgenomen om, als ik na 2 dagen geen verschil zou merken ik toch met een potje urine naar de HA zou gaan maar dat is niet nodig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:23

Pelryo schreef:
Hm ok dan ga ik het met ochtendurine proberen... T was/is wel zo dat mn 1e plas geen pijn doet maar in verloop van de dag doet het steeds meer pijn zegmaar.

En drinken doe ik te weinig vandaar dat ik vaker ene blaasontsteking heb. Vit C en cranberry slik ik zowieso als ik nog maar twijfel maar juist toen ik gestopt was daarmee ( ik heb 2 weken doorgeslikt na mijn laatste blaasontsteking) kwam het terug. Dan was het toch niet helemaal weg?

Sorry hoor, maar als je wéét dat je te weinig drinkt, waarom doe je daar dan niet eerst wat aan ipv grandberry en vit C? :? Heb trouwens nog nooit gehoord dat Vit C tegen een blaasontsteking helpt, vit C is meer voor je algehele weerstand, maar als je gewoon normaal eet en gezond bent is het in principe niet nodig om extra vit C te slikken :n

O ja, en plassen na de sex is ook belangrijk (indien van toepassing :+ )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-09 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:24

Contigo schreef:
Ja dat kan de kenmerken van een blaasontsteking ze kijken namelijk naar nitriet en naar leukocyten en allebei is blaasontsteking. maar 1 van de 2 is geen blaasontonsteking. Meestal als je op 1 van de 2 posotief test dan is het een paar dagen later een fikse blaasontsteking zo ook dus nu in jou geval.

In ieder geval sterkte en ik zou niet eens wachten op een volgende maar nu gelijk een verwijzing halen voor de uroloog.

Dat klopt niet wat je schrijft, wanneer de nitriet pos is, heb je een positieve uitslag van de urine dus een blaasontsteking. Afhankelijk van arts/praktijk/klachten behandelen ze ook bij ery's en leuco's in de urine (dus een nitriet neg).
Niet bij alleen leuco's of alleen ery's. Dan wachten ze af.

TS: Gebeurd wel vaker dat bij een beginnende blaasontsteking de test nog niets uitgeeft. Als je later nog eens test kan het wel een ontsteking zijn. Hopen dat de kuur goed aan slaat en dat je straks van de ontsteking af bent.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 17-07-09 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:25

Relaxed schreef:
Pelryo schreef:

Sorry hoor, maar als je wéét dat je te weinig drinkt, waarom doe je daar dan niet eerst wat aan ipv grandberrysap en vit C? :? Heb trouwens nog nooit gehoord dat Vit C tegen een blaasontsteking helpt, vit C is meer voor je algehele weerstand, maar als je gewoon normaal eet en gezond bent is het in principe niet nodig om extra vit C te slikken :n

Vitamine C wordt wel degelijk geadviseerd bij een blaasontsteking maar ook ter voorkomen van. De reden is hierboven al ergens aangegeven (het zuur worden van de urine)

Edit: Adviezen die gegeven worden zijn goed drinken om te zorgen dat de blaas goed schoon spoelt. Gebruik van zure dingen, vit. C, cranberrysap/capsules. Goed uitplassen, urine niet te lang ophouden ivm bacterie groei. Eventueel na gemeenschap naar het toilet gaan enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:27

MISTRAL94 schreef:
Vitamine C wordt wel degelijk geadviseerd bij een blaasontsteking maar ook ter voorkomen van. De reden is hierboven al ergens aangegeven (het zuur worden van de urine)

Okee, dat wist ik helemaal niet dus :o Maar wel extra vit C slikken en niet voldoende drinken heeft imo niet zo heel veel effect. Het 1e advies bij blaasonsteking is toch echt veel drinken :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:29

Nee dat klopt, dan moet je wel en goed drinken en gebruik vit C en bovenstaande adviezen in acht nemen.

Anoniem

MISTRAL94 schreef:

Edit: Adviezen die gegeven worden zijn goed drinken om te zorgen dat de blaas goed schoon spoelt. Gebruik van zure dingen, vit. C, cranberrysap/capsules. Goed uitplassen, urine niet te lang ophouden ivm bacterie groei. Eventueel na gemeenschap naar het toilet gaan enz

En van voor naar achter afvegen is er ook nog 1 :) Dat zijn idd de adviezen die wij ook altijd geven in de apotheek. Heb ook wel eens gehoord dat cola drinken helpt, omdat cola van oorsprong ook zuur is..

MISTRAL94

Dat is idd ook nog 1, cola adviseer ik nooit, die heb ik ook nog niet eerder gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:31

Ik weet ook niet of het bewezen is dat het werkt, de theorie klinkt wel aannemelijk ;)