Pijn in liesstreek (rechts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Pijn in liesstreek (rechts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:19

Hallo bokkers,

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb sinds ca. 2 dagen steeds een zeurende pijn bij mijn lies. Twee dagen geleden had ik het gevoel, toen ik wel wilde lopen vanuit de keuken dat ik het verdraaide ofzo. Daarna een lange tijd gezeten en er niet meer zoveel van gevoeld, totdat ik weer opsta. Zodra ik veel loop ga ik er weer steeds meer van merken.

Zojuist heb ik les gehad met mijn haflinger en nu heb ik er dus weer last van. Ik heb het idee dat de pijn nu wat meer via voren naar beneden toe trekt (de binnenkant van mijn rechterbeen dus zegmaar).

Iemand die dit herkent?

PS: Als dit langer aanhoud zal ik zeker een HA bellen.

Colandro

Re: Pijn in liesstreek (rechts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:22

Ja ik, alleen dan aan de linkerkant.

Vrijdag deed ik mn broek aan en deed ineens pijn toen ik met mn hand op mn lies kwam. (zak van mn spijkerbroek goed doen) Toen gevoeld en zit een bultje. Deed eigelijk alleen zeer als ik het aanraakte. Dacht meteen aan liesbreuk. Mn ma de huisarts gebeld die zei als het geen pijn doet met lopen enzo is het geen spoed en anders moest ik maandag ff komen. (was weekend he) Nou dus vandaag niet geweest want sliep niet thuis.

Maar ik ga morgen wel ff bellen, heb het weekend toch wel paar keer idd een zeurende pijn gevoelt. En vanavond ff op mn paard gereden maar toen voelde ik het ook.

Dus als ik jou was zou ik dus wel ff een HA bellen :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:26

Ik heb dit ook (gehad) na een val van een paard vorig jaar.
waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed gegaan toen, het begon eerst idd met wat spierpijn achtig zeurend gevoel in mijn lies, en werd van kwaad tot erger.
zo erg dat ik amper nog van het paard af kon komen nadat ik gereden had (Wat natuurlijk ook al niet erg goed meer wou door de pijn, en ik had gewoon duidelijk krachtverlies in mijn linkerbeen, als ik daar druk mee uitoefende deed dat ongelovelijk pijn in mijn lies).

nouja natuurlijk zo eigenwijs als ik ben niet mee naar de dokter gaan, wel een keer op controle of het geen liesbreuk oid was idd, maar dat was niet het geval gelukkig.
liep toen wel bij de fysio voor andere dingen die ik over had gehouden aan die val, dus die er maar eens naar laten kijken.
het trok toen idd ook door naar de binnen/bovenkant van mijn been, die spieren waren ook enorm hard en voor mijn gevoel gloeide ze erover, ik had zo'n last ervan dat ik amper nog kon zitten/liggen of lopen zonder enorme pijn...
de fysio heeft het een aantal keer behandeld, en het is een tijdje weg geweest, maar begint nu toch weer terug te komen, wel in mindere mate, maar toch dat hoort tenslotte niet.

dus wellicht toch maar eens mee heen en goed na laten kijken, of een keer een fotootje laten maken....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:31

@Paulusjuh, niet afwachten maar morgen gelijk de HA bellen. Naast dat het iets simpels kan wezen klinkt het heel erg als een blindedarmontsteking. En das wat waarmee je niet moet wachten. Vorig jaar rond deze tijd liep ik ook met wat buikpijn ook met name in de liesstreek rechts. Na 2 dagen toch maar even naar de HA, jup ik lag dezelfde avond nog op de operatietafel :+

Dus tenzij je je blindedarm al kwijt bent morgen echt gelijk even de HA bellen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:59

Met een blindedarm ontsteking moet je zeker niet te lang wachten, heeft mijn tante namelijk bijna haar leven gekost...... :\

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:41

Ik denk niet dat het een blindedarmontsteking is als ik dit zo lees. Meer iets met je gewricht. Misschien inderdaad verdraaid?
Heb je last van koorts? Misselijk?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 07:41

Nee ik heb geen last van koorts of misselijkheid.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:52

Dan heb je idd geen blindendarmontsteking volgens mij. Mn moeder zei een keer dat je daar dus koorts en misselijkheid bij had.

Heb je trouwens de dokter al gebeld?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:58

Het kan een liesbreuk zijn, maar het kan ook heel goed gewoon een peesje of spier zijn die je verrekt hebt.
Als je verder geen klachten hebt, zou ik even afwachten en geen al te gekke dingen doen.
Is het met een paar dagen/week nog niets minder, dan zou ik zeker wel ff naar de huisarts gaan.

Maar zoals ik het hoor, heb je gewoon een verkeerde beweging gemaakt en is het weefsel wat beschadigt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:15

Colandro schreef:
Dan heb je idd geen blindendarmontsteking volgens mij. Mn moeder zei een keer dat je daar dus koorts en misselijkheid bij had.

Das leuk bedacht maar ik had dus ook geen koorts of misselijkheid, en toch een blindedarmontsteking. Met die reden kan je dat dus niet uitsluiten en lijkt het me toch verstandiger voor de TS om even contact op te nemen met haar HA. Wat het ook is.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:56

Ik heb dit ook al heel lang.. af en toe komt het ineens.. en soms is het er ook dagen niet..
Vooral met de ongesteldheid, Het is altijd rechts bij mijn lies, richting been.. Naar de dokter moet ik nog steeds, blijft er altijd bij.

Volg dit topic dus even.. ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:01

Ik ga met crossmonster mee. Denk ook dat je gewoon iets verdraaid hebt. Kijk het eerst nog even aan en doe een beetje rustig aan.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:02

rina schreef:
Colandro schreef:

Das leuk bedacht maar ik had dus ook geen koorts of misselijkheid, en toch een blindedarmontsteking. Met die reden kan je dat dus niet uitsluiten en lijkt het me toch verstandiger voor de TS om even contact op te nemen met haar HA. Wat het ook is.

Dan neem ik dat idd terug, stond ook volgens mij achter he ;) maar goed dat maakt niet uit. Leer ik ook wat bij toch zo haha :(:)

TS heb je er nu nog last van? En bij welke bewegingen enz voel je het voornamelijk dan

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:06

Eeehm als je blindedarmontsteking hebt zit dat wel iets hoger hoor. Niet in je lies.

Verder ga ik ook met crossmonster mee. Je zal wellicht wat verdraaid hebben maar als je het zeker wilt weten zou ik gewoon even langs de HA gaan.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:07

kan ook een ontsteking van je lymfeklieren zijn wanneer je een bult voelt. Dit ontstaat wanneer je je bikini lijn scheert en er een klein wondje is ontstaan. Doordat het warm is, heb je eerder last van dit soort kwaaltjes. Gewoon ff langs de ha voor de zekerheid, en wanneer het een lymfekliertje is die ontstoken is krijg je een antibiotica kuurtje. Heb het meerdere keren gehad en kan erg veel pijn doen

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:08

Paulusjuh, het klinkt gewoon als een spier die even protesteert/verkrampt is.
Lekker warm houden, rustige beweging is goed om de afvalstoffen af te voeren en eventueel insmeren met een middeltje wat het verwarmt. Daarnaast is zelf masseren goed voor de doorbloeding. Met een dag of 3 a 4 moet het dan wel beter gaan.
Voor het paardrijden gebruik je die spier intensief en dus is het logisch dat je er na het rijden meer last van krijgt.

@magic_lover, ik zou eens naar een chiropractor/osteopaat gaan.
Waarschijnlijk is er iets in je rug/bekken/si-gewricht vast gaan zitten door de val en dat heeft zijn weerslag op je spieren.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:40

Doet het nog steeds pijn met lopen? En op welk moment? (Vb als je je been neerzet, of juist in de zwaai...)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:41

Klopt lestria, ben afgelopen week net voor het eerst bij de osteopaat geweest, fysio kon imo niet genoeg doen.
als de osteo ook niks kan vinden/doen dan toch maar eens helemaal laten nakijken, maar wellicht dat het iets simpels is en hij dat al kan oplossen :j

en idd met paardrijden gebruik je juist die spier... jeetje dat heb ik ook wel gevoeld hoor, besef je eigenlijk niet hoeveel tot je eens zoiets meemaakt :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:44

piewie schreef:
kan ook een ontsteking van je lymfeklieren zijn wanneer je een bult voelt. Dit ontstaat wanneer je je bikini lijn scheert en er een klein wondje is ontstaan. Doordat het warm is, heb je eerder last van dit soort kwaaltjes. Gewoon ff langs de ha voor de zekerheid, en wanneer het een lymfekliertje is die ontstoken is krijg je een antibiotica kuurtje. Heb het meerdere keren gehad en kan erg veel pijn doen

Dat kan inderdaad echt pijn doen! Ik kreeg alleen geen kuurtje en moest het vanzelf overgaan. Kan ook komen door bijvoorbeeld een klein wondje ergens aan je been/voet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:25

Hoe is het nu?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:45

Perlina schreef:
Doet het nog steeds pijn met lopen? En op welk moment? (Vb als je je been neerzet, of juist in de zwaai...)

Nee met lopen gelukkig niet meer. Mijn lies is vrijwel over, dus ik denk toch verdraaid o.i.d. vorige week.

Wel af en toe weer flinke kramp in mijn darm, maar daar ben ik al es voor bij de dokter geweest (spastische darm). Dus ik moet weer erg op mijn eten gaan letten!