Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) en heeft dus regelmatig een teek. Geen van mijn familieleden heeft Lyme, alleen mijn zoontje en ik hebben ooit preventief 1 keer een AB kuur gehad vanwege griepverschijnselen na een tekenbeet.Francis schreef:Ikke, je hoeft ook niet álle symptomen te krijgen, meestal juist niet en krijg je maar énkele van de symptomen.
Overigens betekent positief voor Lyme zijn niet dat je ook Lyme hébt. Mijn vader is al járen terug op Lyme getest omdat hij in het veld werkt. Hij heeft antistoffen tegen Lyme in z'n lijf maar geen Lyme. Zijn lichaam heeft dus zelf weerstand tegen Lyme opgebouwd.
Lynne, beetje érg dramatisch gesteld, door dat soort uitspraken ontstaan dus de misverstanden.
Je raakt echt niet direct verlamd als je niet direct de volgende dag naar de HA gaat, Lyme is een ziekte met een heel traag verloop en zelfs als je volgende maand pas gaat omdat je de kring niet gezien hebt of niet gehad hebt maar dan pas griepperig wordt, ben je nog ruim op tijd en met een goeie AB klaar.
Juist die overdreven paniekreacties op een teek maken dat er zoveel onzin verteld wordt over teken en Lyme.
Ik woon al m'n hele leven in het bos, m'n familie ook en samen hebben we al wel honderden tekenbeten gehad. Geen van mijn familieleden heeft Lyme, alleen mijn zoontje en ik hebben ooit preventief 1 keer een AB kuur gehad vanwege griepverschijnselen na een tekenbeet.