Morgen vakantie, erachter gekomen blaas ontsteking, help??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Morgen vakantie, erachter gekomen blaas ontsteking, help??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 03:53

Zoals de titel al zegt denk ik dat ik blaasonsteking heb, wat kan ik hier aan doen?

het beste langs het ziekenhuisgaan morgen? of een huis tuin keuken middeltje gebruiken, zo ja wel?

Het probleem is namelijk dat ik morgen om 12 uur naar cran canaria vlieg dus arts ergs lastig word, en vaak moet zoiets ook 1 dag op kweek toch?

symptomen:
- koud
- branderig gevoel
- constant kleine beetjes plassen.
- klachten in onderrug sinds paar dagen ( dacht eigenlijk dat het lag aan dat ik paar dagen op een ander bed heb geslapen)

luxje

Re: Morgen vakantie, erachter gekomen blaas ontsteking, help??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 04:18

even de huisartsenpost bellen of je urine langs kunt brengen, met een stickje kunnen ze zo zien of het idd een blaasontsteking is en kunnen ze evt antibiotica voorschrijven.
Véél drinken, veel vitamine C of cranberrysap/ -tabletten kunnen ook helpen

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 05:03

vanwege de koorts heb ik idd maar even de huisartsenpost gebeld en ga ik om half 9 even langs

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 05:15

Das wel een goed idee ;) Bij mij werkte altijd antibiotica, alleen jammer dat je dan geen alcohol mag, en vol in de zon schijnt ook niet echt goed te zijn. Hoop dat je alsnog een fijne vakantie hebt!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:44

Heel veel cranberrysap :j bij de drogist / natuurvoedingswinkel kun je dit in grote flessen kopen, er staat ook vaak op hoeveel en hoevaak je dit moet drinken bij blaasontsteking. Anders kun je in de supermarkt ook drinken met cranberrysap kopen.. weet de naam niet meer, iets met "royal" en het zit in zwarte pakken
(weet het niet zeker hoor!). Ze hebben meerdere smaken en één daarvan is cranberry meende ik.

Toen ik blaasontsteking had, heb ik dit gedronken naast mijn AB-kuur en de klachten waren behoorlijk snel weg.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:05

Als je alle klachten al hebt die TS noemt helpt drinken en cranberrysap niet meer hoor.. Alleen AB :j

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:48

Hou op schei uit haha heb ook altijd zo snel een blaasontsteking als ik maar ergens op een wc ga zitten waar t koud is of niet al te fris en ik doe mn broek naar beneden voel ik t al opkomen, ik drink dan idd heel veel Cranberry Sap van Ocean Spray echt super goed spul vind het ook erg lekker en werkt goed!!
Succes en fijne vakantie

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:50

Je kan bij de drogist ook cranberry pillen halen, die heeft mijn zusje altijd als ze blaasontsteking heeft.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:38

Hoi

Even live vanaf Cran Canaria :D
Gisteren van de arts idd antibiotica gehad, maar staat geen waarschuwing in de buisluiter i.v.m alcohol, maar ik pas er toch maar mee op.

iig bedankt!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:21

Gewoon heel veel drinken. Ja heel vervelend want dan moet je 500 keer naar het toilet. Ik heb het ook een keer gehad en plaste toen ook bloed. Met veel drinken was het met een paar dagen weer weg. (nee ik ben niet naar de arts geweest)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 06:33

Ik ga donderdag ook weg, ik heb het sinds vanmorgen ook!
Bah! Zo maar naar de HA post. Ik heb het nooit gehad, maar sinds ik het een keer eerder heb gehad, blijft het terugkomen :S