Pilvraag: Pil vergeten, toch geslikt, nu stopweek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Pilvraag: Pil vergeten, toch geslikt, nu stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 00:03

Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleem. Ik zit nu in week 3 van mijn pilstrip. Ik begin altijd op zondag, dus stop op zaterdag. Ik ben donderdag mijn pil vergeten in te nemen, daar kwam ik achter toen ik de pil voor vrijdag (vandaag) in wilde nemen. Geen probleem zou je denken, dan ga je toch een pilstrip door! Maarja.. die heb ik dus niet meer! Nu was mijn vraag..

Kan het kwaad om in deze situatie gewoon na zaterdag (de gebruikelijke stop-dag) te stoppen met deze strip en gewoon een stopweek in te lassen om gewoon volgende week zondag weer verder te gaan met een nieuwe strip?

Ik begrijp wel dat ik in ieder geval nu niet beschermd ben dan, maar ben ik dan wel beschermd als ik weer begin met de nieuwe strip?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

p.s. Ik heb het antwoord op deze vraag nergens kunnen vinden.

Meraki

Re: Pilvraag: Pil vergeten, toch geslikt, nu stopweek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:06

Volgens mij kan het geen kwaad hoor.. anders gewoon even met extra beveiliging het doen ;) dan weet je het in ieder geval zeker.

Je bent wel weer beschermd met je nieuwe strip:)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 00:09

Hoe zeker ben je daarvan? :P

Morgen ga ik sowieso even langs bij de dienstapotheek hier om na te vragen of ze wat voor me hebben.. dan ga ik gewoon verder. Zo niet.. dan maar een stopweek inlassen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:12

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:12

je moet even kijken op http://www.anticonceptievergeten.nl
ik geloof dat je beter nu gelijk je stopweek kan inlassen.. heb hem net even voor je ingevuld! óf je slikt hem door.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 00:15

Lieve, lieve goeroe.
Je begrijpt toch wel dat dit op dit moment best belangrijk is om te weten. En als ik deze vraagin het centraal-topic stel, is de kans zo groot dat ik geen of juist een heel algemeen antwoord krijg. Daar heb ik niets aan.

Kizz)rianne, daar heb ik ook al gekeken.. ik heb echter de pil van gisteren en vandaag al ingenomen.. dus direct stoppen zit er nietmeer bij.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:21

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:22

Anne. schreef:
Lieve, lieve goeroe.
Je begrijpt toch wel dat dit op dit moment best belangrijk is om te weten. En als ik deze vraagin het centraal-topic stel, is de kans zo groot dat ik geen of juist een heel algemeen antwoord krijg. Daar heb ik niets aan.

Volgens mij heb je in het centrale topic al goede antwoorden gekregen. Als je alleen maar de bijsluiter goed had gelezen had je geweten dat er twee opties zijn. In het andere topic worden die genoemd. Inmiddels ben je gewoon door gegaan met de pil, dus is er nog maar één optie over, namelijk de pil doorslikken. Dan weet je dus wat je te doen staat, namelijk morgen de huisartsenpost bellen en vragen of ze nog iets op voorraad hebben. Als dat niet lukt kunnen wij daar ook niets aan doen en kunnen ze jou prima vertellen wat je dan wel moet doen. Vervelend natuurlijk, maar nou ook weer niet levensbedreigend hoor. ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 00:25

Dat is het wel! :P Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Al helemaal als het gaat om zwangerschappen e.d. Maarja, je hebt je mod getipt, geen probleem, groot gelijk. Maar nu weet je iig de reden waarom ik het topic toch nog startte. Wellicht waren er nog andere opties.

@ kizz_rianne. Ik ben maar 1 pil vergeten. Ik maak gewoon mijn strip af!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:33

Anne. schreef:
Dat is het wel! :P Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Al helemaal als het gaat om zwangerschappen e.d. Maarja, je hebt je mod getipt, geen probleem, groot gelijk. Maar nu weet je iig de reden waarom ik het topic toch nog startte. Wellicht waren er nog andere opties.

Nu voel ik me een klikspaan. :)) Het was niet lelijk of persoonlijk bedoeld hoor, dat je dat even weet in elk geval. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 00:44

Natuurlijk weet ik dat. Het forum moet ook een beetje in toom gehouden worden natuurlijk ;) Geen probleem hoor!

edit: Ik had het eigenlijk wel een beetje verwacht, dat er geTEMd zou worden.. maar nu heb ik iig meer meningen/opties gehoord. Misschien morgenochtend nog meer!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 02:54