Oxis 6 turbohaler ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Oxis 6 turbohaler ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:26

Ik heb sinds maanddag naast mij gewone astma medicatie deze inhaler gekregen die ik tweemaal daags als onderhouds dosis moet gebruiken omdat mijn astma nietgoed onder controle is.
Ik heb eigenlijk sinds dinsdag druk op mij borst, ook bij rust, en ik wordt dus gewoon slecht ademend (best te beschrijven als krachteloos, kan gewoon niet diep ademen) wakker. Ik heb er last van in mijn dagelijkse doen.
Ik zal morgen overleg hebben met de dokter, maar eigenlijk denk ik maar gewoon te stoppen, want dit houd ik niet vol.
Hebben anderen dergelijke ervaring met dit medicijn?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:43

Dat zijn veel voorkomende bijwerkingen (zie ook de bijsluiter). Ik kon ook helemaal niet tegen dergelijke medicijnen, de astma zelf was nog bijna beter te doen dan de bijwerkingen. Ik verwacht dat je dokter je vandaag wel iets anders zal geven, succes!

Lusitana

Re: Oxis 6 turbohaler ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 11:01

Ja, precies, de astma zelf was erg de laatste tijd, maar beter te doen dan dit. Ik heb gisteravond niet meer genomen en voel nu al verschil.
Ja, die bijsluiter... dan heb ik weer een van die zeer zeldzaam voorkomende bijwerkingen, zoals altijd, daar baal ik echt van.
Zo goedkoop was het nou ook weer niet, en nu kan ik het weggooien.