Ik word er echt zot van!
2 jaar geleden ben 'k van m'n paard gevallen en blijven steken met m'n enkel in de stijgbeugel. Gevolg: enkelgewricht in 3 gebroken, kuitbeen gebroken en pezen en ligamenten in het enkelgewricht afgescheurd.
Afin ze hebben dus alles moeten 'herstellen' en dat is gebeurd in 3 operaties. De eerste operatie daar hebben ze alles terug vast gezet, alleen de breuk in het kuitbeen laten open staan omdat mijn been eerst moest ontzwellen voor ze daar iets aan konden doen. pas wanneer alles ontzwollen was zouden ze kunnen zien hoe groot het gat van de breuk was dat moest opgevuld worden. ondertussen was alles wel vastgezet met een plaat, pas dan zouden ze goed zien hoe groot het gat was... bij een 2de operatie hebben ze dan botgreffen genomen uit m'n bekken en die botgreffenstukjes tussen de breuk laten zweven en alles vastgezet met platen....
die operatie is mislukt waardoor 'k nog een 3de keer onder het mes moest. Dit keer hebben ze aan de andere kant van m'n bekken een vierkant blokje eruit gezaagd en dat tussen de breuk gezet en alles opnieuw vastgezet met een dikkere plaat en schroeven zodat het bleef zitten. Afin, na 1,5 jaar is alles dan aan elkaar gegroeid. Sinds februari mocht ik stilaan opnieuw alle beweging da'k deed gaan opnemen. De botgreffe was vast gegroeid. De plaat moest nog tot na augustus blijven zitten.
Sinds april ben ik dan terug gaan paardrijden en fitnessen en zwemmen. Nu de laatste weken heb ik zo enorm last van krampen wanneer ik beweeg. De krampen komen op 2 manieren: ofwel lijkt het alsof m'n kleine tenen over elkaar staan en trekt die spier/pees samen, en wat ik ook doe, ik krijg er geen ontspanning in... dat samentrekken kan oplopen tot een uur, à anderhalf u, en dan krepeer ik echt van de pijn! Ofwel verkrampt de pees/spier vanuit m'n dikke teen naar m'n enkelgewricht... het lijkt dan alsof ik mijn voet niet plat op de grond kan zetten.... vaak lukt het hier ontspanning in te krijgen door even door te duwen op m'n tenen en de spanning te vergroten waardoor er als de druk weg genomen wordt ontspanning volgt, maar vaak komt die kramp alweer héél vlug terug....
Het is echt zo frustrerend, want ik doe zo graag aan sport en het is zo frustrerend om te moeten stoppen omwille van zoiets...
Is er iets wat ik hier aan kan doen? Want ik word er echt gek van!