Moe, moe en nog eens moe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Moe, moe en nog eens moe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:33

Nou ik ben moe en blijf moe. Dinsdag bloed laten prikken op verzoek van de dokter (voor pfeiffer en bloedarmoede), vandaag de uitslag gehad.. Niks uitgekomen, ja een luchtweginfectie, zoals ik zo vaak heb. Ik heb bloedarmoede gehad, heb hier een poos mee getobt, uiteindelijk mn HB weer normaal gekregen. Mn HB is ook niet enorm gekelderd, dus dat kan geen aanleiding zijn voor mijn moeheid. Nu heb ik symptomen van CVS doorgelezen, en ik haal er wel een aantal van tussen die bij mij ook van toepassing zijn. Maar op welke leeftijd komt CVS meestal tot uiting en hoe stellen ze het vast?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:36

CVS valt niet vast te stellen, want je vind het nergens terug in bloed ofzo. Het wordt vaak pas cvs genoemd als je langer dan een half jaar moe bent en verder niets te vinden is. Cvs kan op allerlei leeftijden voorkomen. Paar topics naar beneden gaat over me/cvs, daar zitten er meerdere die het ook hebben (zoals ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:37

CVS is geen "officiele" ziekte.
Je krijgt die diagnose als alle andere ziektes zijn uitgesloten en je toch nog heel moe bent. Het kan dus ook op verschillende leeftijden voorkomen.
Ik heb het zelf ook en weet hoe vervelend het is :(:)

Andere vragen kan je misschien stellen in dit topic, daar zitten alle ervaringsdeskundigen --> [MW] me/cvs

Breghje

Re: Moe, moe en nog eens moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:42

Laat je eens testen op vit. B12, en foliumzuur. Ik bleef ook moe met een hoofdletter, en bleek dat spul helemaal niet (meer) aan te maken en krijg nu injecties en voel me prima. Of laat op een volledig bloedbeeld prikken, dan heb je een volledig overzicht van evt. tekorten, B12 etc moet er dan wel apart bij aangevinkt worden.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:47

Oke dank jullie wel.. ik ben 16, over 2 weken 17. Ik kreeg op mijn 13e/14e bloedarmoede heb daar een poos mee gelopen, sinds een jaar is dat een beetje over (mijn hb weer een beetje op orde), maar ik blijf maar moe en t lijkt gewoon of de moeheid nooit ophoud.. ik heb symptomen vergeleken en vele komen overeen..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:48

Ja Breghje ik heb gewoon bloedonderzoek gehad, ik werd geprikt of pfeiffer en HB, daar kwam niks over mijn moeheid uit, maar wel dat ik een luchtweginfectie heb, terwijl volgens de dokter mijn longen prima in orde waren. Dus ik denk dat dat er dan ook wel uitgekomen was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:50

Heb je stress? Eet je goed?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:52

Ja ik eet goed, en heb niet super veel stress gewoon de gewoonlijke stress die iedereen wel eens heeft.. Ik loop er al vanaf mijn 13e/14e mee, dus ik denk niet dat dit nog moeheid door stress o.i.d komt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:52

ik moest specifiek vragen om onderzoek van b12.
ik heb 3 jaar dood en dood moe rondgelopen, en sinds maart weet ik dat ik een b12 tekort heb :)
ik krijg nu prikken en ik ga me elke week iets beter voelen :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:54

Breghje schreef:
Laat je eens testen op vit. B12, en foliumzuur. Ik bleef ook moe met een hoofdletter, en bleek dat spul helemaal niet (meer) aan te maken en krijg nu injecties en voel me prima. Of laat op een volledig bloedbeeld prikken, dan heb je een volledig overzicht van evt. tekorten, B12 etc moet er dan wel apart bij aangevinkt worden.

Dat zou ik ook doen :) grote kans dat je vitamine B12 te kort hebt.. vriendin van me had het ook, heeft zich daar op laten testen en had inderdaad te kort aan B12. Toen heeft ze 2 injecties gehad, en voelde zich vrijwel meteen veel beter :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:55

Okee nou moet ik morgen weer naar de dokter, dus dan zal ik het wel eens vragen.. Maar het is gewoon zo balen, ik wil vanalles maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.. zit nu thuis in de ziektewet, ja de baas natuurlijk ook niet blij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:57

Als je écht zo moe bent dat je niet kan werken zou ik me echt hélemaal laten onderzoeken. Dokters zijn daar vaak wat makkelijk in, maar ik zou steeds weer een second opinion vragen tot je zeker weet wat je hebt. :j Kan me voorstellen dat je dr gek van wordt.

Eet je trouwens veel suiker (pakjesvoedsel enzo ook)? Want daar kan je ook ontzettend moe door worden.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:05

Nee ik eet gewoon gezond, groenten, vlees en aardappelen. Verder 's ochtends een boterham met vleeswaren, en tussen de middag 1 of 2 boterhammen met vleeswaren of kaas. Zuivelproducten kan ik sowieso niet teveel nemen, omdat ik daar heel erg verkouden van word enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:06

Okee, ja dan kan het dat ook niet zijn idd!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:09

Plus dat erbij komt dat mn weerstand de laatste jaren erg achteruit gegaan is, als er een griepje heerst ben ik erbij zeg maar. En dan heb ik ook weer tijd nodig om op te knappen.. De laatste paar weken is het zelfs zo erg dat ik zelfs bijna niks meer kan doen met mn paardjes, omdat ik er gewoon geen puf meer voor heb.. Als ik Noah gelongeerd heb, een kwartiertje ben ik doodop, dan wil ik nog maar 1 ding naar huis en in mn bed gaan liggen, dan lig ik in mn bed en dan kan ik niet in slaap komen.. Echt heel erg vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:15

Als je niet in slaap kan komen is dat een goed teken! Ja je zegt dat 't niet zo is maar ik denk toch echt (misschien onbewuste) stress. Ben je ook niet vaak angstig? Ik heb dit namelijk ook gehad. Onderzoeken en blabla en uiteindelijk zat het toch tussen m'n oren. Ook geen (lichte) depressie misschien? Wil dr niet op door blijven hameren maar vaak merk je niet dat je eigenlijk onwijs zit te stressen of andere 'problemen' hebt, dan voel je je alleen maar moe. Bij mij ging dat ook heel ongemerkt.. Ik kon ook nooit in slaap komen overdag maar was wel onwijs moe/ slap/ futloos..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:19

Wietsje92 schreef:
Ja Breghje ik heb gewoon bloedonderzoek gehad, ik werd geprikt of pfeiffer en HB, daar kwam niks over mijn moeheid uit, maar wel dat ik een luchtweginfectie heb, terwijl volgens de dokter mijn longen prima in orde waren. Dus ik denk dat dat er dan ook wel uitgekomen was?

Hoeft niet. Een arts kan gericht laten prikken, dat is een kwestie van hokjes aanvinken op het onderzoek blad. Als je twijfelt zou je het even na kunnen vragen, en dan meteen vragen of ook op B12 etc geprikt is. HB is zoeken naar infecties, dus daar zou de luchtweginfectie vandaan kunnen komen, hoewel ik dan eigenlijk ook wel verwacht dat ie naar je longen zal hebben geluisterd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:20

Heb je dat onderzoekblaadje niet? Ik kreeg dat toen mee, en daar stond idd aangevinkt waar ik voor geprikt was.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:21

@ Juul, Nee maar dat is gewoon 's avonds rond mn normale bedtijd hoor dus gewoon mn normale ritme 21.30u 22u.. en dan kan ik niet slapen.. En ik heb heel veel symptomen die overeenkomen met de symptomen van CVS.. Het onderzoekblaadje heb ik niet, want de Huisarts heeft de uitslag doorgebeld, dat doet hij eigenlijk altijd..

@ Breghje, ja hij heeft mn longen geluisterd, maar hij zei dat die in orde waren, maar sinds enkele dagen toch meer gaan hoesten enz.. Ik ga toch even vragen over die B12 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:24

Wietsje92 schreef:
@ [naam], Nee maar dat is gewoon 's avonds rond mn normale bedtijd hoor dus gewoon mn normale ritme 21.30u 22u.. en dan kan ik niet slapen.. En ik heb heel veel symptomen die overeenkomen met de symptomen van CVS.. Het onderzoekblaadje heb ik niet, want de Huisarts heeft de uitslag doorgebeld, dat doet hij eigenlijk altijd..

Okee.. pfoe dan weet ik het ook niet meer.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:25

Luchtweginfectie? Laat je maar ens prikken op mycoplasma. Dit is een heel hardnekkige bacterie die je doodmoe maakt.
Ik heb het zelf ook gehad in Singapore. Daar is het gebruikelijk dat ze je ook bacterieen prikken. In Nederland doen ze dit niet zo snel. Je moet er echt om vragen. In Singapore bleek dat ik al meer dan een jaar met die bacterie in mijn lijf liep. Dit konden ze zien aan de waarden. Het schijnt redelijk vaak voor te komen dus even op mycoplasma testen lijkt me geen overbodige luxe vooral omdat het ook vaak samen gaat met luchtweginfecties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:29

Kan het niet zijn dat die luchtweg infectie je alleen al heel erg moe maakt?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:32

IK weet niet waar je woont of hoelang je het al hebt. Maar van de Q-koorts kun je ook die verschijnselen krijgen. En die kunnen soms heel lang duren.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:35

laat je ook prikken op cmv en toxoplasmose,deze geven ook soortgelijke klachten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:40

Je geeft ook aan dat je heel erg vaak luchtwegontstekingen hebt, wordt je daarvoor wel behandeld? Ik heb er afgelopen februari eentje gehad, en heb echt maanden moeten bijtanken. Ik kreeg een puffer ter ondersteuning van de infectie.